A Hyundai bemutatta új fejlesztésű töltőrobotját

A Hyundai Motor Group egy vadonatúj, elektromos járművekhez illeszkedő automatikus töltőrobotot (ACR) fejlesztett ki, amelyről nemrég közzétett egy, a robot képességeit bemutató filmet is.

Az elektromos járművekhez kifejlesztett szerkezet egy egykarú robot, amely képes a kábelt az elektromos járművek töltőportjához csatlakoztatni, majd a töltés befejezése után azt újra eltávolítani. A valódi robotról működés közben készített legújabb videó a Hyundai csoport tavaly júliusban megjelent CGI-verzió nyomán született meg.

Az új film azzal a jelenettel indul, amelyben egy Hyundai IONIQ 6 önállóan leparkol egy elektromos járművek részére fenntartott töltőhelyen. Amint a jármű megáll, az ACR robot kommunikálni kezd a járművel azért, hogy utóbbi nyissa ki a töltőportot, a robot pedig a belsejébe szerelt kamerán keresztül kiszámítja a töltőnyílás pontos helyét és szögét. A robot ezután felveszi a töltőt és a jármű töltőcsatlakozójához rögzíti, így megkezdődik a töltés. A töltés befejeztével a robot eltávolítja a töltőt, visszahelyezi a megfelelő helyre, és lezárja a jármű töltőcsatlakozójának fedelét.

„Az ACR robot megkönnyíti és kényelmesebbé teszi az elektromos járművek töltését, különösen sötétben” – mondta Jin Hyun Dong, a Hyundai Motor Group Robotikai Laboratóriumának vezetője. „Ezenkívül javítja a hozzáférhetőséget is, különösen a mozgáskorlátozottak számára, mivel a nagysebességű töltés érdekében a töltőkábelek a jövőben egyre vastagabbá és nehezebbé válnak. A fokozott biztonság és kényelem érdekében folytatjuk az ACR fejlesztését, hogy hamarosan minden elektromos jármű vásárlója használhassa a töltőállomásokon ezeket."  

Az első pillantásra megtévesztően egyszerűnek tűnő ACR a Hyundai csoport fejlett robottechnológiájának mintapéldája. A HMG Robotikai Laborja az ACR fejlesztése során különböző változókat vett figyelembe, mint például a jármű parkolási helyét, a töltőcsatlakozó formáját, az időjárást, az esetleges akadályokat és a töltőkábel súlyát. Ahhoz, hogy egy robot biztonságosan rögzíthesse a töltőt a töltőporthoz, olyan szoftvertechnológiára van szükség, amely képes egyidejűleg kiszámítani ezt a több változót. Ennek érdekében a mérnökök kifejlesztettek egy algoritmust, amely a 3D kameraalapú mesterséges intelligencia technológiát alkalmazza és az ezen az alkalmazáson alapuló következő generációs vezérlési technológia lehetővé teszi a robotok számára a nehéz töltők pontos kezelését.

Tekintettel arra, hogy a legtöbb elektromos járműtöltőt a szabadban, tető nélkül telepítik, a Hyundai csoport mérnökei egy egyedi kültéri elektromos járműtöltő állomást építettek a csoport fejlesztőközpontjában és különféle körülmények között értékelték a szerkezet teljesítményét. Ennek eredményeként az ACR víz- és porálló IP65 minősítést kapott, teljesítménye pedig jelentősen javult, így extrém körülmények között is stabilan üzemeltethető. Ezenkívül a mérnökök egy beépített lézeres érzékelővel ellátott biztonsági oszlopot helyeztek el a robot körül, hogy megakadályozzák az esetleges baleseteket azáltal, hogy képes észlelni az álló és mozgó akadályokat.

A Hyundai csoport arra számít, hogy az automata töltőrobotok jelentősen növelik az elektromos járművek töltésének kényelmét és ha a jövőben autonóm parkolásvezérlő rendszerekkel kombinálják, akkor több parkoló jármű egymás utáni töltésével javíthatják a kihasználtságot. Az újonnan bemutatott ACR robotot a Hyundai Motor a 2023-as Szöuli Mobilitási Kiállításon is bemutatja, amely március 31. és április 9. között kerül megrendezésre.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését