Hamarosan megújul a Hyundai üzemanyagcellás hobbiterepjárója
Egy különös Hyundai Nexo prototípus tűnt fel a koreai utcákon, amely azt jelzi, hogy a koreai autógyártó hamarosan kívül-belül felfrissíti egyetlen hidrogénhajtású hobbiterepjáróját.
A prototípus felbukkanása egyértelműen jelzi, hogy a Hyundai nem adja fel üzemanyagcellás terveit, éppen ellenkezőleg: a továbbfejlesztett, vagy teljesen új Nexo hamarosan bemutatkozhat Dél-Koreában. A 2018-ban bemutatott, tehát idén már 5 éves Hyundai Nexo ugyanis a világ legnépszerűbb hidrogénhajtású hobbiterepjárója, amelyből tavaly január és október között 9 591 darab kelt el, amellyel a hidrogénautók szegmensének 59,2 százalékát birtokolta.
Habár a vállalat közeléből származó információk szerint korábban a vártnál több problémával küzdött a legújabb, immár harmadik generációs üzemanyagcellás rendszer fejlesztése során, mégis úgy tűnik, a Hyundainál jó irányba haladnak a fejlesztéssel. Ezt leginkább a legutóbbi kémfotók bizonyítják, amelyen vélhetően az új Nexo egy korai prototípusa látható.
A koreai utcán fényes nappal elcsípett új Nexo ugyan a szokásos karosszériát viselte, fényezetlen elemeivel mégis elég feltűnést keltett a kémfotósok számára, akik kihasználták az alkalmat, hogy nemcsak kívülről, de belülről is lefotózzák az autót. A belső tér ugyanis sokkal érdekesebb változásokat rejt azzal, hogy az egész műszerfalat az IONIQ széria pultjára cserélték ki. És nemcsak azt, de előtte a kormánykerék is ugyanaz, mint amit az IONIQ 5-ben, vagy 6-ban alkalmaznak.
Persze könnyen elképzelhető, hogy ahogyan a külső, úgy a belső tér is csak ideiglenes és egészen egyszerűen az IONIQ széria műszerfala volt ebben a méretben éppen akkor raktáron, így ez került be a prototípus utasterébe. Sajnos a két 12,3 colos kijelző ki volt kapcsolva a fotók elkészítésekor, így azt sem lehet látni, mit mutatnak a kijelzők az új modellben.
A leglényegesebb változások azonban úgysem a külsőben, illetve az utastérben keresendőek, hanem a lemezek alatt, az üzemanyagcellás rendszerben. A Hyundai korábbi tervei szerint idén mutatta volna be a rendszer harmadik generációját, amely alacsonyabb árakat és jelentősen javított tartósságot és teljesítményt nyújt nagyobb termelési darabszámok mellett. A kétféle (100 és 200 kW) teljesítményszinten érkező rendszer méretét 30 százalékkal csökkentik, így alkalmas lehet más, kisebb autótípusokban történő felhasználásra is, miközben élettartamát 500 ezer kilométerre tervezik.
Az első prototípus megjelenése bizonyíték lehet arra, hogy a Hyundai túljuthatott a problémák nagy részén és megkezdte új üzemanyagcellás rendszerének végső tesztszakaszát. Ezzel együtt az új Nexo modell bemutatására előreláthatólag még legalább egy évet várnunk kell.
Forrás: motor.es