Jövőre két új elektromos Kia érkezik

A Hyundai csoport kisebbik leányvállalataként a Kia bejelentette, hogy vadonatúj EV9 elektromos nagyterepjárója még az év első felében gyártásba kerül, jövőre pedig a márka villanyautó-kínálata további modellekkel bővül.     

A Koreai Fémipari Dolgozók Szakszervezete bejelentette, hogy a Kia szakszervezete és vezetősége nemrég megegyezésre jutott az autógyártó termelési terveiről, miután a két fél tavaly április óta tárgyalásokat folytatott a vállalat elektromos járművek gyártási stratégiájáról és a jövőbeli munkaerő-foglalkoztatás biztonságáról. A megállapodás értelmében a Kia EV9 nagyterepjárót a vállalat Dél-Koreában található Gwangmyeong gyártóüzemében állítják majd elő. Ezt a tisztán elektromos modellt hivatalosan várhatóan áprilistól lehet majd előrendelni Dél-Koreában.

Az autógyártó ezen koreai gyártóüzemében bővíti az elektromos járművek gyártósorait annak érdekében, hogy jövőre további két új tisztán elektromos modellt tudjanak itt készíteni. Az új elektromos járművek kis- és középkategóriás autók lesznek és a gyári kódnéven „CT” és „SV” projektként említik azokat. Az iparági szakértők arra számítanak, hogy a Kia megtartva az EV megjelölést saját elektromos autóin, a projektek EV3 és EV7 típusokként fognak piacra kerülni. 

A két modell közül az „SV” a szakértők szerint egy középkategóriás hobbiterepjáró modell lesz, amely az EV9-hez hasonló kialakítást kap. A leendő EV7 modell egy a vállalatnál dolgozó, névtelenséget kérő bennfentese szerint méretben a Sportage-nál nagyobb és bár külső méreteit tekintve kisebb, mint a Sorento, belül mégis tágasabb helyet biztosít annál. Emiatt valószínű, hogy a Soranto-hoz hasonlóan 5 mellett 6 vagy 7 üléssel is kapható lesz.  

Fentieken túl az autógyártó azt is tervezi, hogy 2025-ben megkezdi egy „OV" projektként említett új elektromos hobbiterepjáró gyártását délnyugati Gvangju gyárában. A vállalat szerint az „OV” típust elsősorban a kínai piac számára fejlesztik. Iparági források szerint a csoport anyacége, a Hyundai „OE” gyári kódnéven is készít egy azonos alapokon nyugvó elektromos autót Kína számára. 

 A két elektromos hobbiterepjáró modellt állítólag lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokkal fogják felszerelni lítium-ion (Li-ion) akkumulátorok helyett azért, hogy megfizethetőbbé tegyék és még inkább fel tudják venni a versenyt a kínai riválisokkal. A koreai autógyártók egyelőre nem közölték új, kizárólag Kínában gyártott elektromos modelljeik akkumulátor-beszállítóját, de az iparági szakértők azt gyanítják, hogy a CATL, azaz Kína legnagyobb járműakkumulátor-gyártója lehet az akkumulátorszállító. Mind az OE, mind az OV kizárólag Kínában fog értékesítésre kerülni, miután mindkét típust helyben fogják összeszerelni.

A szakszervezet és a menedzsment közötti megállapodás megerősítette a Kia azon tervét is, amely szerint egy teljesen új gyárat építenek Hwaseongban, a Kia egyik fő hazai gyártóbázisán. Az építkezés 1997 óta a Kia első új üzeme lesz saját hazájában. Ebben a 2025 júliusától termelő új üzemben célalapú (PBV) elektromos járműveket terveznek összeszerelni, amelyek mennyiségét fokozatosan évi 200 ezer darabra bővítik. Az elektromos PBV-k között vezető nélküli kiskompakt autók és robottaxik is megtalálhatóak lesznek.

A Kia már korábban, egy tavaly márciusi befektetői rendezvényen mutatta be azon tervét, amely szerint évente legalább két új elektromos modellt kívánnak bevezetni azért, hogy 2027-re 14-re bővítsék az elektromos autók modellcsaládját.

Forrás: koreaherald.com, motorgraph.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei