A Hyundai megveszi a General Motors indiai gyárát

A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy a General Motors indiai autógyártó üzeme megvásárlásáról szóló szerződés aláírásának korai szakaszában tart, amelynek végén a csoport gyártókapacitása meghaladhatja az egymillió darabot a világ harmadik legnagyobb autópiacán.

A Hyundai Motor indiai képviselete előszerződést írt alá az amerikai GM autógyártó vállalattal arról, hogy a koreai autóóriás megvásárolja a Talegaonban, Maharashtra nyugati államában, Indiában található autógyárát. Ez az első olyan alkalom, amikor a helyi képviselet ipari riválisa gyártólétesítményeinek megvásárlására törekszik, amióta a Hyundai 1996-ban megvetette lábát Indiába.


„Miután megegyeztünk a részletesebb feltételekről, beleértve a végső ügylet nagyságrendjét és az állami kormányzat adókedvezményeit, ideiglenes vagy hivatalos megállapodást köthetünk" – mondta az autógyártó szöuli központjának képviselője. Az előszerződés egy jogilag kötelező erejű dokumentum, amely meghatározza az ügylet főbb feltételeit.

Az ügylet lezárását követően a Hyundai várhatóan mintegy 900 ezer darabra tudja bővíteni éves gyártási kapacitását Indiában, ebből 760 ezer darabot a már meglévő két chennai gyárában és 130 ezer darabot a felvásárlásra kerülő GM üzemben fognak tudni előállítani. „A három üzem várhatóan összességében lényegesen növelni fogja a termelési mennyiséget" – mondta a képviselő, utalva ezzel a GM üzem gyártósorainak lehetséges bővítésére.

A Hyundai akvizíciós ügylete azután vált lehetségessé, hogy a GM és a Baoding, a kínai Great Wall Motors korábbi megállapodása tavaly meghiúsult. A General Motors Talegaon üzemét 2020 októbere óta zárták be, miután az autógyártó 2017-ben kivonult Indiából. Kisebb leányvállalata, a Kia két indiai termelőüzemének gyártási volumenével együtt a Hyundai Motor Group teljes gyártási kapacitása ezzel a lépéssel hamarosan meghaladhatja az évi 1 millió darabot.

Az autógyártó számára India stratégiailag fontos piaccá vált az Egyesült Államokat és Európát követően, miközben más kulcsfontosságú piacokon, például Kínában és Oroszországban, főleg geopolitikai kockázatok miatt lassuló eladások miatt csökkent a jelenlétük. Tavaly a Hyundai globális eladásainak 22 százalékát az Egyesült Államok tette ki, ezt követte Európa 16 százalékos és India 12 százalékos részesedéssel. Kína aránya 6 százalékra zuhant, ami kevesebb, mint a fele a körülbelül egy évtizeddel ezelőtti 20 százaléknak. India a Hyundai harmadik legnagyobb piacává lépett előre, ahol tavaly 807 067 darabos értékesítési rekordot ért el.

A tervezett felvásárlással a koreai autógyártó nagyban bízik az indiai autópiac növekedési potenciáljában. Tavaly az indiai autóeladások 25,7 százalékkal 4,7 millió járműre ugrottak, ami Kína és az Egyesült Államok után a harmadik legnagyobb világszerte. A feltörekvő indiai piacon a Hyundai a második legnagyobb márka közel 10 százalékos piaci részesedéssel. 

„India virágzó autópiacát a kormánynak a gyártói szektor fellendítése iránti elkötelezettsége táplálta” – mondta Cheol-wan Park, a Seojeong Egyetem autómérnök-professzora. „A külföldi autómárkákra kivetett magas társasági adó miatt azonban előnyösebb Indiában gyárakat építeni."

Idén a Hyundai mintegy 876 ezer autót kíván eladni Indiában. 2023-ban a január-február időszakban eddig már több mint 150 ezer járművet értékesített, ami 19,8 százalékos ugrás az egy évvel korábbihoz képest. A vállalat azt tervezi, hogy a kis szedánoktól és a hobbiterepjáróktól az elektromos autókig minden szegmensben felgyorsítja az autómodellek értékesítését.

Ennek egyik kulcsfontosságú elemeként márciusban bemutatták a vadonatúj Verna limuzint, amely kizárólag Indiának készült, amely mellett a Hyundai legkisebb crossovere, a Casper szintén idén fog debütálni Indiában. Kisméretű elektromos hobbiterepjárója, a Kona Electric után a Hyundai idén februárban mutatta be zászlóshajóját, az IONIQ 5 elektromos crossoverét, amelyből még abban a hónapban 33 példányt el is adtak. A Kia EV6 szintén idén kerül forgalomba Indiában.

Az indiai kormány célja, hogy 2030-ra a jelenlegi 2-ről 30 százalékra növelje az elektromos járművek eladási arányát, amely mellett bővítik az elektromos járművek töltési infrastruktúráját az országban, és elektromos járművek gyártásához támogatást kínálnak az autógyártók számára.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését