A Hyundai kerékagyba épített villanymotort fejlesztett

A Hyundai csoporthoz tartozó koreai Mobis vállalat bejelentette, hogy egy olyan kerékagyba épített rendszert fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi, hogy a motor közvetlenül az egyes kerekeket irányítsa. 

A kerékagyba épített rendszer a legújabb olyan technológia, amelyet a világon sehol másutt sem gyártották eddig nagy sorozatban. A rendszer kulcsfontosságú technológiáit, beleértve a hajtómotort és a vezérlőt a Hyundai Mobis házon belül fejlesztette ki. A Hyundai Mobis jelenleg a Hyundai Motor vállalattal közösen egy IONIQ 5 alapú tesztpéldányon ellenőrzi a technológia megbízhatóságát a későbbi tömeggyártáshoz.

A Hyundai Mobis még 2010-ben kezdte meg a kerékagyba épített villanymotoros rendszer fejlesztését, válaszul az elektromos autók piacának fejlődésére. A kerékagyba épített motor összetett tervezési folyamatot igényel, amivel a hajtásláncot a kerekekre helyezhetik. A rendszert olyan technológiának tekintik, amelynek számos kihívást kell leküzdenie, beleértve a hajtás teljesítményének és tartósságának biztosítását.

A kerékagyba épített rendszer legfontosabb jellemzői a fokozott hajtás- és energiahatékonyság, a hosszabb hatótáv, a jobb vezetési teljesítmény és az egyedi kormányzási lehetőségek. A rendszer alkalmazása a járműben a hajtás hatékonyságának maximalizálását jelenti anélkül, hogy külön erőátviteli alkatrészt, például hajtótengelyt (olyan alkatrész, amely a forgatónyomatékot a kerekekre továbbítja) kellene beszerelni. Ez az energiahatékonyságot is javítja.

Ezenkívül a kerékagyba épített rendszerek javítják a biztosított akkumulátorkapacitású elektromos járművek hatótávolságát. Helyet szabadít fel a jármű belső terében, és lehetővé teszi a jármű számára, hogy a teret a meglévő vezetési rendszer számára hasznosítsa. A rendszer emellett hatékony nyomatékelosztást biztosít a kerék minden egyes motorja számára, lehetővé téve az optimális fordulatszámot és a karosszéria megfelelő irányítását. A Hyundai Mobis a jelentések szerint a hatékony nyomatékelosztás révén körülbelül 20 százalékkal vagy még nagyobb mértékben javítja a kanyarodási és az energiahatékonyságot. A kerékagyba épített rendszerrel olyan egyedi funkciók is elérhetők, mint a rákjárás és az egyhelyben megfordulás.

A kerékagyba épített motor a Mobis e-Corner rendszerének kulcsfontosságú technológiája. A Hyundai Mobis a 2023-as CES kiállításon mutatta be először az IONIQ 5 villanyautón alapuló e-Corner rendszert. Az e-Corner rendszer egy olyan integrált megoldás, amely egyesíti az elektronikus kormányzási, fékezési és felfüggesztési technológiákat a kerékagyba épített motor körül. A Hyundai Mobis jelenleg az e-Corner rendszert úgy fejleszti, hogy valódi autókba építi azzal a céllal, hogy a következő öt éven belül befejezze a fejlesztést.

„Azt tervezzük, hogy hamarosan befejezzük ennek a tartós és megbízható technológiának a fejlesztését és az idei év végével megkezdjük a kerékagyba épített rendszer tömeggyártását. Továbbra is tökéletesítjük a technológiát, hogy felkészülhessünk a mobilitás jövőjére” – mondta Heung-sub Oh, a Hyundai Mobis villamosítási részlegének ügyvezető alelnöke.

Forrás: mobis.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését