A Hyundai IONIQ 5 N modellje az idei Goodwood fesztiválon debütál
Az évente megrendezésre kerülő Goodwood – a sebesség fesztiválja rendezvény legendás hírnévre tett szert, idén pedig a Hyundai Motor azt tervezi, hogy ezen autós rendezvény keretében mutatja be első nagyteljesítményű villanyautóját, az IONIQ 5 N-t.
A kategóriájukban méltó helyet szerző hot hatch modellek, így például a Hyundai i20 N és a Hyundai i30 N modellek gyártója már számos alkalommal tesztelte közutakon, a Nürburgringen, vagy épp az Északi-sarkhoz közeli jeges tesztpályákon legújabb sportmodelljét, a tisztán elektromos IONIQ 5 N típusát.
Az IONIQ 5 N brit közönség előtt történő debütálása tükrözi a piacon a nagyteljesítményű autók értékesítésében rejlő lehetőségeket és ez a Hyundai Motor UK ügyvezető igazgatója, Ashley Andrew szerint a márka hitelessége szempontjából is fontos tényező. „A Hyundai számára kulcsfontosságú elkülönülés, hogy N modellekkel rendelkezünk – hangsúlyozzák, hogy mi egy valódi autógyártó cég vagyunk, nem csak egy gyártó a sok közül, akik autókat készítenek. Nagyon sok tehetségünk van szerte a világon, és ezek azok az autók, ahol minden egyesül” – mondta Ashley, majd így folytatta:
„A sikeres autógyártás lényege az, amikor az összes tehetséges ember együtt van, hogy jól érezze magát, és amit az IONIQ 5 N-ben szeretek, az az, hogy minden know-how-t és technológiát felhasználva egy olyan karakterrel rendelkező autót készítettek, amely mindannyiunkat a múlt nagyteljesítményű autóira emlékeztet. Ezek azok a járművek, amelyek megkülönböztetik az autógyártókat – és az első alkalommal bemutatni ezt a Goodwoodban, hihetetlenül különleges lesz."
Bár álcázva, de az IONIQ 5 N kémfotókon is látszik, hogy az autónak agresszívebb első kialakítása lesz, új alsó hűtőnyílással, amelyet két légfüggöny is szegélyez. A szélesebb kerékívek is új ötküllős alufelniket és nagyobb féktárcsákat is tartalmaznak. A hátsó részen egy új légterelőelem található, kétszegmenses kialakítással, amely középen lyukas. Az IONIQ 5 N várhatóan az 577 lóerős Kia EV6 GT-hez hasonló „drift üzemmóddal” is rendelkezni fog, amely a Genesis GV60 modellel együtt osztozik az IONIQ 5 platformján.
A Hyundai már korábban piacra dobta az i20, az i30, az i30 Fastback, a Kona és Amerikának a Veloster N változatait. Ezek után tavaly bemutatták a hidrogénüzemű és 670 lóerős N Vision 74 koncepcióautót is, míg a Pure ETCR sorozatban már létezik a Veloster N elektromos versenyverziója is. A Goodwood Sebesség Fesztiválja idén július 13-án kezdődik.
Forrás: autocar.co.uk