Ha lenne, ma ilyen lehetne a Hyundai Coupe
Hosszú-hosszú időn keresztül a Coupe modell jelentette a Hyundainál a sportosságot, a vagányságot és a teljesítményt. Aztán a típus eltűnt a süllyesztőben, de most páran elképzelték, hogyan is nézne ki ma, ha még létezne.
A koreai Hyundai kupémodelljét először 1996 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatták be a nagyérdeműnek. Az autót Európában és Oroszországban a modell Coupe néven ismert, míg Észak-Amerikában és Ausztráliában Tiburon néven forgalmazták. Az autóból mindösszesen két generáció készült, az utolsó 2002-ben jelent meg és egészen 2009-ig tartott, átadva helyét a hátsókerék-hajtású Hyundai Genesis Coupe modellnek.
Manapság, mint a legtöbb globális autógyártónál, a Hyundainál is inkább a crossover-piacra koncentrálnak, ám minden bizonnyal sokakat érdekelne egy ilyen résmodell, mint egy kompakt kupé. Ezért aztán az orosz Kolesa autós lap munkatársai elképzelték, hogyan is mutatna egy ilyen viszonylag megfizethető árú, elsőkerék-hajtású sportmodell.
Ezért aztán az elképzelés alapjaként a 2020-ban bemutatott jelenlegi hetedik generációs Elantra modellt vették alapul, ami megkapta az eredeti frontkialakítást, mindössze a két lámpatestet szűkítették le a sportosság jegyében, miközben felettük egy olyan egybefüggő LED fénycsík húzódik keresztben, amit a mai modern Hyundai modelleken, így valószínűleg az idén érkező felfrissített Elantrán is láthatunk majd.
Az autó megtartotta az eredeti Elantra hosszú tengelytávját, miközben a limuzin karaktervonalait megtartó oldalajtók sokkal hosszabbak és szélesebbek lettek, az ablakkeretek pedig igazi kupéhoz méltán eltűntek. A Hyundai Coupe egyik legjellegzetesebb formai eleme a hátsó oldalablakok formája, ami az elképzelésen is visszaköszön. A hátsó lámpák egyetlen hosszú csíkban jelennek meg, amivel az első kialakításhoz tökéletesen illeszkednek.
A modern Hyundai Coupe platformját szintén a jelenlegi Elantrától örökölhetné, amely a legújabb generációs Kia Cerato által is használt K3 padlóvázára épül. A sportmodellhez persze az Elantra modellsorozat legerősebb motorjai lennének a leginkább alkalmasabbak. Az alap egy benzines turbófeltöltős 1.6 T-GDI lehetne, 204 lóerős teljesítménnyel, a csúcsváltozathoz pedig egy 280 lóerős 2.0 T-GDI illene, amit az Elantra N modellbe is beépítenek.
Mindez persze csak egy elképzelés, játék a Photoshoppal, mivel a Hyundainál sajnos egyáltalán nem tervezik a Coupe modell felelevenítését. Bár amilyen retrohangulatban (gondoljunk a régi Pony-t mintázó IONIQ 5-re vagy az első generációst utánzó legújabb Grandeur modellre) mostanában van a Hyundai, még az is lehet, hogy egyszer a Coupe is sorra kerül.
Forrás: kolesa.ru/news