A Hyundai 2030-ra a 3 legnagyobb villanyautó-gyártó közé akar kerülni

A Hyundai csoport bejelentette azon célkitűzését, amely szerint a Hyundai Motor, a Kia és a Genesis villanyautók együttes értékesítése révén 2030-ra a világ 3 vezető elektromos járműgyártója közé kerüljön.

A bejelentésre a Kia a célalapra épített járműveket előállító vadonatúj üzemének alapkőletételi ünnepségén került sor Dél-Koreában. A csoport emellett kiemelte, hogy 2030-ig a Hyundai Motor, a Kia és a Hyundai MOBIS vállalatokon keresztül 24 billió koreai vont kíván befektetni a hazai elektromos járműiparba.

A Hyundai Motor Group azt is bejelentette, hogy 2030-ra jelentősen, 1,51 millió darabra, a globális szinten előállított mennyiséget pedig 3,64 millióra növeli Koreában. A tervek megvalósítása érdekében a Hyundai Motor és a Kia a Hyundai MOBIS 24 billió koreai von befektetése mellett további 18 milliárd dollárt kíván beruházni az elektromos járművek ágazatában belföldön.

A csoport nagyszabású beruházásának célja a koreai elektromos járművek ökoszisztémájának korszerűsítése és a globális autóipar innovációs központjaként betöltött szerepének megerősítése. Azt is várják, hogy mindezzel elősegítsék a hazai elektromos járműgyártás, a kutatás-fejlesztés, az infrastruktúra és a kapcsolódó iparágak pozitív ciklusát.

A hazai elektromos járművek gyártási kapacitásának növelése érdekében a Kia új gyárat épít az elektromos PBV modellek előállításához, valamint bővíti a meglévő elektromos járművek gyártósorait az üzemekben az elektromos járművek gyártási kapacitásának bővítése érdekében. Ezen túlmenően a csoport jelentős összegeket fektet be a kutatás-fejlesztésbe, így például platformot fejleszt a következő generációs elektromos járművek számára, bővíti a termékpalettát, fejleszti az alapvető alkatrészeket és fejlett technológiákat, kutatási létesítményeket hoz létre, valamint partnereivel együtt előmozdítja a technológiai fejlesztést is.

Ez javítani fogja a hardverek és a szoftverek integrált értékesíthetőségét, beleértve a dedikált platformtermékek választékának diverzifikálását, az elektromos járművek teljesítményéhez kulcsfontosságú elektromos (PE) rendszerek (például akkumulátorok és motorok) fejlesztését, valamint a tisztán elektromos hatótávolságot növelő technológiák (AER) fejlesztését. 

A következő generációs platformok fejlesztésének felgyorsítására az elektromos járművek teljesítményének javítása érdekében is külön intézkedések indultak. A vállalatcsoport azt tervezi, hogy az Integrált Moduláris Architektúra (IMA) rendszer keretében minden járműkategóriához szekvenciálisan dedikált platformokat fejleszt ki, beleértve a kizárólag személyszállító elektromos járművekhez tervezett „eM” platformot is, amelyet 2025-ben vezetnek be. Az IMA-t felhasználó platformok szabványosíthatják az akkumulátorokat és a villanymotorokat, növelve a termékfejlesztés sebességét és hatékonyságát.

Ezen túlmenően a vállalatok aktívan részt vesznek a nagysebességű töltési infrastruktúra kiépítésében azért, hogy maximalizálják a töltési kényelmet az elektromos járművek ügyfelei számára és folyamatosan bővítsék a töltőhálózatot Koreában. 2021 áprilisában a csoport piacra dobta az E-pit nevű elektromos járművek gyorstöltő márkáját, a következő évben pedig elindította az E-pit Charging Service Platformot (E-CSP) is.

A Hyundai, a Kia és a Genesis elektromos modelljeinek eladásai eredményei révén a csoport azt tervezi, hogy a folyamatos beruházások eredményeként 2030-ra bekerül a világ legjobb három villanyautó-gyártója közé. A csoport azt is bejelentette, hogy 2030-ra jelentősen, 1,51 millió darabra, a globális termelési mennyiséget pedig 3,64 millió darabra kívánja növelni Koreában.

2030-ban a Hyundai Motor Group már összesen 31 féle elektromos modellt kínál majd, köztük a Hyundai Motor, a Kia és a Genesis luxusmárka modelljeivel. A Kia idén piacra dobja az EV9 hobbiterepjáróját, első három üléssoros elektromos zászlóshajóját, a Hyundai Motor pedig 2024-ben tervezi az IONIQ 7 piacra dobását.

A Hyundai Motor Group tavaly új, fenntartható együttműködési programot jelentett be a koreai autóipar versenyképességének és a jövő autóipari korszakának megerősítésére. A csoport egy 5,2 billió vonos programot is indított azért, hogy a nyereség és veszteség, a likviditás és a versenyképesség javítása terén még inkább támogassa a beszállítókat. A csoport elsősorban a beszállítók támogatásának jelentős bővítését tervezi, hogy vezető szerepet töltsenek be az autóalkatrész-ipar villamosítási átállásának felgyorsításában és hozzájáruljanak a koreai autóipar minőségi növekedéséhez.

A csoport a jövőben megosztja beszállítóival a nyersanyag-ingadozások költségeit és tükrözi azt a szállított áruk árának változásaiban. A vállalat körülbelül 3,4 billió vont fizetett több mint 300 elsődleges beszállítójának a tavalyi évben a nyersanyagszállítás növeléséért. A beszállítói likviditás növelése érdekében a Hyundai csoport egy alapot hoz létre, amely lehetővé teszi a belsőégésű motoralkatrészek beszállítói számára, akik diverzifikálni kívánják működésüket, beleértve a környezetbarát járműalkatrészek fejlesztését, hogy a korábbi piacihoz képest alacsonyabb kamatláb mellett kölcsönözhessenek üzleti forrásokat.

A csoport külső menedzsment tanácsadást is nyújt azon beszállítók számára, akik új jövőbeli üzleti stratégiákat kívánnak kidolgozni és új üzleti növekedési motorokat fedeznek fel, miközben speciális képzéseken keresztül segítik a partnercégek vezetőit és alkalmazottait a jövőbeli mobilitási képességek fejlesztésében.

Ezekkel a stratégiai befektetésekkel a Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy úgy csiszolja a koreai elektromos járműipar versenyelőnyét, hogy az páratlan termékeket és szolgáltatásokat legyen képes nyújtani, amelyek a globális mobilitási ágazat paradigmaváltását segítik majd elő.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését