A Hyundai középmotoros sportautókat tesztel a Nürburgringen
A Hyundai németországi Nürburgring melletti tesztközpontjánál kapták lencsevégre a különleges középmotoros és keményvonalas sportautókat, amelyek a rendszám alapján valóban a koreai márka tesztflottájába tartoznak.
A Hyundai mérnökeit a Nürburgringen nemrég egy középmotoros Alpine A110S sportautó tesztelése közben kapták lencsevégre, ami ismételten okot ad a találgatásokra. Vajon a dél-koreai márka tényleg egy igazi, valódi kemény sportautót tervez? Misha Charoudin YouTuber és nürburgringi vezetésoktató, egy ipari napon látta meg az A110S-t egy parkolóban – olyan napokon, amikor a Zöld Pokol pályája a gyártók számára autók tesztelésére és fejlesztésére van fenntartva– megjegyezve, hogy a rendszámtáblák, amelyek a GG HY kombinációval kezdődnek, a Hyundai számára vannak fenntartva.
Korábban a Hyundai hasonló rendszámtáblákat használt olyan autókon, mint a Honda Civic Type R és a Volkswagen T-Roc R. Ezek logikus választások, mivel természetes riválisai a Hyundai i30 N, a Veloster N és a Kona N modelleknek és ez utóbbiak fejlesztése során a konkurens modelleket mérceként használták fel. Jelenleg azonban a Hyundai termékkínálatában nincs kétüléses sportautó és a bejelentések alapján nem is terveznek hasonlót. Akkor mégis miért tesztelik az A110S-t?
Ennek számos oka lehet. Egyrészt a Hyundai olyan tulajdonságokat azonosíthatott az A110S-ben, amelyekről úgy gondolja, minden N modellben benne kellene lenniük. Mivel az N márka irányát korábban dr. Albert Biermann, a BMW M részlegének korábbi híres vezetője irányította, teljesen hihető, hogy N mindig valami olyasmire vágyik, mint amilyen az A110 vezetési érzete, még olyan autókban is, mint a nagyteljesítmény crossoverek.
Az IONIQ 5 N nagyteljesítményű villanyautó jelenleg fejlesztés alatt áll,és a lapos gördeszkaváznak köszönhetően, amely egyenletesen osztja el a súlyt elöl és hátul, a Hyundai az A110-et ihletként használhatja arra vonatkozóan, hogyan lehet az alváz kialakítását olyan kiegyensúlyozottá tenni, mint egy középmotoros sportautó.
Egy másik lehetőség, hogy a Hyundai a későbbiekben egy ilyen könnyű, kétszemélyes kis sportkocsit szeretne építeni és a fejlesztés megkezdése előtt felméri az ehhez szükséges paramétereket. Ezt sem lehet teljesen kizárni, hiszen a Hyundai korábban többször is kacérkodott a sportautó, sőt a szupersportautó koncepciójával. Legutóbb az N Vision 74 hidrogén-elektromos hibrid sportautó-koncepció adta meg ehhez az alaphangot, a vezetők elmondása szerint a szervezeten belül is vannak olyan erők, amelyek nagyon szeretnének egy sorozatgyártásra szánt csúcsmodellt.
Nem ez volt viszont az első olyan alkalom, amikor a Hyundai megemlítette egy szuperautó tervét, hiszen még 2017-ben volt ilyen ötlet, mielőtt végül lekerült az asztalról a túl magas költségek és a 150 ezer dolláros becsült eladási ár miatt. Ezenkívül a Hyundai a Rimac részvényeit felhasználva két sportautó – egy elektromos és egy hidrogén üzemanyagcellás modell – építését tervezte. Ám miután a Porsche irányító részesedést vásárolt és megalapította a Bugatti-Rimac-ot, a Hyundai és a Rimac állítólag feladta ezt a tervet. Ez tavaly májusban történt, az N Vision 74 és RN22e koncepciók debütálása előtt, utóbbi egy teljesen elektromos nagyteljesítményű modell, amely az IONIQ 6 alapjaira épült.
Az utolsó lehetőség, ami a legkevésbé valószínű, hogy a Hyundai valóban egy középmotoros sportautót készít. A márka korábban 2014-ben mérte fel az érdeklődést egy ilyen projekt iránt, amikor a Genfi Autószalonon a Hyundai egy olasz dizájnerstúdióval közösen készített PassoCorto koncepció került a rivaldafénybe. De ez soha nem lépett túl a tervezési koncepció szakaszán. A középmotoros Hyundai koncepciók azóta is megjelentek az RM széria tanulmányautóiban, de ezek inkább csak technológiai tesztpéldányok voltak.
A Hyundai N már többször kinyilatkoztatta, hogy nagyteljesítményű autóiban továbbra is elkötelezett a belsőégésű motorok iránt, így elméletileg szóba jöhet egy benzines sportautó gondolata. Egyedi platform kifejlesztése azonban egy olyan termékhez, amelynek csak korlátozott élettartama lenne (a Toyota GR86-hoz hasonló autók gyártását már leállították Európa egyes részein a szigorú kibocsátási jogszabályok miatt), továbbra is valószínűtlen.
Forrás: arbuzz.com