A Hyundai megkezdi egy holdjáró fejlesztését
A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy repülőgépipari partnereivel együtt megkezdte egy holdkutató mobilitási rover kezdeti fejlesztési modelljének felépítését.
A Hyundai csoport még 2022 nyarán közös többoldalú kutatási megállapodást írt alá hat koreai repülőgépipari kutatóintézettel, hogy egy konzultatív testületet hozzanak létre és azt vezetve a holdfelszín-kutatáshoz kapcsolódó mobilitási megoldás kidolgozását támogassanak. A tanácsadó testület a Koreai Csillagászati és Űrtudományi Intézet (KASI), az Elektronikai és Távközlési Kutatóintézet (ETRI), a Koreai Építőmérnöki és Épülettechnológiai Intézet (KICT), a Korea Repülőgépipari Kutatóintézet (KARI), a Koreai Atomenergia Kutatóintézet (KAERI és a Korea Autótechnológiai Intézet (KATECH) szakembereiből áll.
A különböző érdekelt felekkel folytatott megbeszéléseket követően a Hyundai csoport döntött a kezdeti holdkutatási mobilitás-fejlesztési modell irányáról. A csoport várhatóan 2024 második felében befejezi a kezdeti tesztpéldány fejlesztését, amivel egy olyan modellt kíván létrehozni, amely 2027-ben indítható.
„A Hyundai Motor Group következetesen kinyilvánította azon célkitűzését, amely szerint hozzájárul az emberi elérhetőség és az emberi mobilitási tapasztalatok körének bővítéséhez” – mondta Yong Wha Kim, a Hyundai Motor és a Kia tervezési és koordinációs központjának vezetője. „A Holdkutatási mobilitás fejlesztési modelljének megalkotása nem csak ezt a célt tükrözi, hanem azon ambíciónkat is mutatja, hogy a jelentős kihívásokkal szembenézve kézzelfogható eredményeket érjünk el. A rover fejlesztésével a szárazföldi, tengeri és légi mobilitáson túllépve az űrbeli mobilitás felé mozdulunk.”
A rover megalkotásához a csoport a Hyundai Motor és a Kia vállalatok fejlett robotikai és autonóm vezetési technológiáit (kamera, LiDAR), vezetési rendszereit (motor, kerekek, felfüggesztés), töltő alkatrészeket (napelem, akkumulátor), valamint a Hyundai Rotem robot gyártási technológiáját egy többcélú mobilitási platform részeként hasznosítják. A csoport alkatrészeinek elemei a rover alsó részét foglalják el, míg a felső rész a Hold felszínének feltárására alkalmas tudományos felszerelésekből áll majd. A rover hőkezelési funkcióval és sugárzás elleni védelemmel is rendelkezni fog azért, hogy ellenálljon a Hold felszínének szélsőséges környezeti hatásainak.
Miután a rover alsó részét kifejlesztették, a tanácsadó testület azt várja, hogy mobilitási platformként funkcionáljon és egy olyan felső részt támogasson, amely számos fejlett technológiát hordoz a Hold felszínének feltárásához, ásatásokhoz és erőforrásként az emberi kutatásokhoz. Végső soron az a cél, hogy a különféle hasznos terhek kezeléséhez egy univerzálisan alkalmazható mobilitási platformot hozzanak létre. A fejlesztést, tesztelést és finomítást követően a terv az, hogy a rover a Hold déli pólusának közelében landoljon és ott különféle tudományos küldetéseket hajtsanak végre vele. A napelemes, autonóm vezetési mobilitási egység súlya körülbelül 70 kg lesz.
Mielőtt a rover a Holdra kerülhetne, a Hyundai csoport a fejlesztési modellel a Hold felszínéhez hasonló környezetben küldetésalapú teljesítményteszteket hajt végre és a teszteredmények alapján finomításokat végez. A csoport a robotika, a mesterséges intelligencia (AI) és az autonóm vezetési technológiák révén elkötelezett az emberi elérhetőség kiterjesztése és különféle innovatív mobilitási megoldások biztosítása mellett.
Forrás: hyundai.news