A Hyundai hat legjobb tanulmánya, ami utcára került

A Hyundai az utóbbi néhány évben számos olyan tanulmányautót mutatott be a nagy nemzetközi autókiállításokon, amelyek aztán szinte változtatás nélkül kerültek sorozatgyártásba. Most ezekből hoztam egy csokorra valót. 

A tanulmányautók általában olyan promóciós járművek, amelyet az autógyártók olyan új formatervek és új technológiák bemutatására készítenek, amelyeket a jövőben megjelenő új modelleken alkalmaznak. Emiatt a legtöbb koncepcióautó mutatós és stílusos dizájnnal rendelkezik, ami felkelti a figyelmet, de közlekedésbiztonsági és gyártási problémák miatt a formák sokat változnak a sorozatgyártás megkezdéséig. Néhány modell azonban továbbra is a koncepcióautó dizájnját tükrözi. A Hyundai Motornak is van jó néhány ilyen tanulmánya, amely utcára kerülve is hű maradt koncepciójához.


Az Enduro (HND-12) a Hyundai Motor városi crossover koncepcióautója volt, amelyet először a 2015-ös Szöuli Autószalonon mutattak be. Az Enduro egy kétajtós crossover jármű, amely a kompakt Kona alapjait hordozta és a Hyundai Motor jellegzetes hatszögletű hűtőrácsának új értelmezését viselte magán, aminek vizuális súlypontját a karosszéria alsó részére süllyesztették a stabil, szilárd megjelenés érdekében.

Az Enduro által megjelenített dizájnelemek azonban sokkal inkább a második generációs Velosteren jelentek meg, mint a 2017-ben érkezett Konán. A mélyre engedett hatszögletű hűtőrács és az onnan a lökhárító aljáig húzódó króm díszítés a Veloster N modelljén jelent meg. Ezenkívül az Enduro nagyteljesítményű arculatát kiemelő középső kipufogó is a Veloster formatervezési sarokpontjaninak egyikévé vált.

A 2017-es Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatott FE hidrogén üzemanyagcellás járműkoncepció egy olyan tanulmány volt, amely a Hyundai Motor üzemanyagcellás járművének formatervezési irányzatát vetítette előre. Az FE koncepciót a hobbiterepjáró-karosszériára alapozva kifinomult és tömör általános kialakításúra tervezték, a bal és jobb oldali menetfény lámpái pedig futurisztikusak voltak.

Az FE tanulmány teljes frontját átszelő nappali menetfényeket a Nexo modellen is alkalmazták, a lámpa aljára felvitt hullámmintázatú betétet pedig a Nexo fényszóróinak szegélyeként illesztették az autóra. Emellett a C-oszlop szellőzőnyílása és a hátsó légterelő is megjelent a Nexo sorozatgyártású változatán.

A HDC-2 Grandmaster (Nagymester) koncepció, amelyet először a 2018-as Busani Nemzetközi Autószalonon mutattak be, a HDC-1 Le Fil Rouge tanulmány mellett ugyanazt a témát hangsúlyozta. Ez egy olyan koncepcióautóként mutatkozott be, amely a „kinézetet” helyezi előtérbe. A dinamikus egyenes vonalak hangsúlyozása, a dinamikus ívek és az érzéki izmos karosszériatest gyértelműen azonosítja a HDC-2 koncepció kialakítását.

A HDC-2 formatervét nem sokkal később a Hyundai Palisade nagyméretű hobbiterepjárón lehetett felfedezni. A HDC-2 formatervezési sarokpontjait leginkább a tavaly érkezett Palisade ráncfelvarrott modelljében lehet felismerni, ahol a korábbi nyolcszögletű hűtőrácsot négyzet alakúra egyszerűsítették, a nappali menetfények vastagságát és függőleges lámpáit is megnövelték. az egyenes vonalak hangsúlyozása sokkal jobban megfigyelhető, mint korábban.

A 2019-es Los Angelesi Autószalonon ünnepelhette világpremierjét a Vision T tanulmány, amely a Hyundai Motor új városi hobbiterepjáró-tervezési irányát mutatta be. A Vision T egy jellegzetes rejtett fényszórót tartalmazott, amelyet már korábban, a „Le Fil Rouge” koncepcióautóban is bemutattak és a dinamizmust maximalizálja az egyenes vonalakat kiemelő, vastag karaktervonal használatával.

A Vision T formaelemeinek többsége a Hyundai negyedik generációs Tucson modelljében tükröződik vissza. A Vision T egyik formatervezési sarokpontját, a jellegzetes rejtett lámpákat ugyanabban a kivitelben alkalmazták a negyedik generációs Tucsonon és a szögletes karaktervonal, valamint a keréktárcsák kialakítása is nagyon hasonlít arra, amit a Vision T tanulmányban bemutattak.

A Hyundai Motor által a 2019-es Frankfurti Autószalonon bemutatott 45 EV tanulmányautó egy vadonatúj elektromos platformon alapuló koncepció volt, amelyet a Hyundai Motor elektromos járművek tervezéséhez használnak a jövőben. A Hyundai 1974-es Torinói Autószalonon történt nemzetközi bemutatkozása óta eltelt 45 évben felhalmozott örökség tiszteletben tartásával készült 45 EV tanulmány az eredeti Pony modellt idéző retro dizájnnal rendelkezett.

A 45 EV tanulmányautó dizájnja az IONIQ 5 villanyautóval, a Hyundai első dedikált elektromos platformra épülő modelljével került szériagyártásba. A legtöbb dizájnelem, mint például a koncepcióautón látható parametrikus pixelfény és az élesen ívelt C-oszlop kialakítása teljes mértékben tükröződik a szériamodellen és a tervezők ugyanazt a parametrikus pixel-kialakítást alkalmazták a kerekeken is.

A Hyundai Motor villanyautó-tanulmánya, a Prophecy, amelyet 2020 márciusában mutattak be a világnak, egy olyan modell volt, amely továbbfejleszti a Hyundai „Érzéki sportosság” formanyelvét és a jövő elektromos járműveinek formatervezési irányát mutatta be. A kifejezetten aerodinamikus dizájn ihlette sziluettet, amely egyetlen ívben folyik a jármű elejétől a hátulja felé, egy légterelő töri meg, amely tovább javítja az autó légellenállását, miközben a parametrikus pixellámpák az IONIQ villanyautómárka szimbólumaként jelentek meg az autón.

A Prophecy formáját a Hyundai második dedikált elektromos járműve, az IONIQ 6 megjelenése hűen követte. Az IONIQ 6 a Prophecy ívelt vonalai révén tette teljessé az elegáns formatervet és a világ egyik legjobb, 0,21 Cd aerodinamikai teljesítményét érte el. Ezen kívül a Prophecy tanulmánnyal megegyező formájú hátsó légterelőt helyezték el az IONIQ 6 hátsó részén, a függőleges hátsó lámpát pedig pixeles fényvisszaverő formájában valósították meg a lökhárító alján, amivel megőrizték a Prophecy további jellegzetességét. 

A fenti hat modell tükrözi tanulmányautó változataik formai jellegzetességeit. A Hyundai Motor a továbbiakban is arra törekszik, hogy kiemelkedő dizájnnal és praktikussággal rendelkező autókat fejlesszen. Ezekkel az elvárásokkal izgalommal várhatjuk a Hyundai Motor csodálatos új modelljeit, amelyek a jövőben jelennek meg.

Forrás: naver.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei