A Hyundai koreai gyárainak története

Az 1967 decemberében alapított Hyundai Motor Korea legrégebbi autógyártója és mint ilyen, élő tanúja és alakítója a koreai autóipar hosszú történetének és vezető szereplővé válásának. 

A Hyundai Motor már a világ egyik vezető autógyártójává nőtte ki magát és nap mint nap mutat be újabbnál újabb modelleket, amelyek mind sokkal jobbak, modernebbek, mint elődeik voltak. Érdemes azonban egy pillantást vetni a színfalak mögé is, hogy hol is készülnek ezek a csúcstechnológiás járművek, ahonnan aztán a világ számos pontjára, így hazánkba is eljutnak. 

 

Az 1968-ban alapított ulsani üzem a Hyundai Motor reprezentatív autógyára, amely osztozik a Hyundai Motor történetében. Az 1968-ban elkészült Ulsan 1. üzem jelenleg 311 ezer, jellemzően kis és kompakt járművet gyárt évente. Az 1986-ban elkészült Ulsan 2. üzemben készültek az 1988-as olimpia ünnepélyes járművei, valamint Korea első saját fejlesztésű Alfa motorgenerációjával ellátott modelljei. Az üzem évente 257 ezer járművet gyárt jelenleg.

A 3. üzem, amely hozzájárult ahhoz, hogy az ulsani gyár termelési szintje akár az 1 millió darabot is elérje, évente 333 ezer új járművet készít olyan préselési és karosszériaeljárások révén, amelyeket az üzem elkészülésének idején az „automatizálás magasiskolájának” neveztek. Az 1991-ben elkészült 4-es üzemben akkoriban haszonjárműveket, például buszokat és teherautókat gyártottak, jelenleg pedig terepjárókat és kishaszonjárműveket készítenek.

Fentiek alapján a Hyundai Motor ulsani gyárának éves gyártási kapacitása jelenleg 1,4 millió darab, ami a Hyundai Motor teljes globális termelésének 25 százalékát teszi ki. Ez a világ legnagyobb ilyen jellegű gyártóbázisa, amely a járművek teljeskörű összeszerelése mellett egy motor- és sebességváltó üzemet, valamint egy kizárólag exportra szánt mólót is magában foglal, 32 ezer alkalmazottal és átlagosan napi 6 ezer újonnan elkészült járművel. Emellett a Hyundai legtöbb modellje, mint például a Kona, a Veloster, az IONIQ 5, a Santa Fe, a Palisade, az Elantra/Avante, a Porter 2, a Staria, a Tucson és a Nexo is a Hyundai ulsani gyárkomplexumában készül.

Az 1996-ban elkészült Aszan üzem a Hyundai Motor bázismodelljeit gyártja. Az Aszan-gyár, amely a különféle élvonalbeli létesítményeket, például hazai fejlesztésű robotokat, vezető nélküli szállító- és lézervezérelt járműveket alkalmazó tengerentúli üzemek mintahelyévé vált és a Hyundai Motor legkelendőbb modelljei, a Sonata és a Grandeur gyártására specializálódott. Emellett a Hyundai Motor második dedikált elektromos járművének, a globális megjelenés előtt álló IONIQ 6 elektromos modell gyártása is az aszani gyárban zajlik.

A kész járművek mellett a Theta, Nu és Lambda motorjainak gyártásáért is ez az üzem a felelős, valamint jellemzője, hogy az ezeket készítő négy üzem teljes tetőterületének 68 százalékára napelem modulokat telepítettek. Ezzel az ország legnagyobb, 10 MW-os tetőtéri energiatermelését értékel, ami évi 5 600 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást. Emellett azáltal is a környezetbarát üzemelés áll a középpontban, hogy létrehozták az ország legnagyobb, napi 5 ezer tonna szennyvizet 7 lépésben feldolgozó szennyvízrendszerét is.

Jelenleg az Aszan gyár mintegy 4 ezer embert foglalkoztat, akik évente 300 ezer darab autót gyártanak, ami a Hyundai Motor globális gyártási kapacitásának 6 százalékát teszi ki. Ezenkívül  600 ezer erőforrás készül ugyanitt évente, ami a teljes globális gyártási kapacitás 11 százalékát teszi ki.

Az 1995-ben elkészült Csondzsu gyárat a Hyundai Motor Ulsan 4-es gyárában készült nagy haszongépjárművek, például buszok és teherautók gyártási létesítményeinek áthelyezésére építették. Jelenleg a Csondzsu gyár teljesen független gyártási rendszerrel van felszerelve. amely a Hyundai Motor saját modelljei közül a nagyteherautók és buszok fejlesztésétől a kész járművek gyártásáig terjedhet.

A független gyártási rendszer magában foglalja a haszongépjármű-motorok gyártásához szükséges alkatrészek és anyagok gyártóüzemét, valamint a dízel haszongépjármű-motorok teljes választékának gyártóüzemét. Ezen túlmenően haszongépjármű-gyárként magas automatizálási arányú csúcstechnológiás autógyártó üzem, valamint a világ legnagyobb környezetbarát haszongépjármű-gyártó bázisa, amely folyamatosan fejleszt és gyárt olyan környezetbarát buszokat, mint pl. CNG hibrid buszokat, hidrogén üzemanyagcellás buszokat és elektromos buszokat.

Jelenleg mintegy 6 100 ember dolgozik a Csondzsu gyárban, amely évente 103 ezer kész haszongépjárművet és 85 ezer haszonjármű-motort gyárt, ezzel a Hyundai Motor teljes globális gyártási kapacitásának 2 százalékát teszik ki.

Mint ilyen, a Hyundai Motor hatalmas részt vállalt a koreai autóipar fejlesztésében. A Hyundai Motor 2025-ig nem csak a globális piacon, hanem Koreában is folytatni kívánja nagyszabású beruházásait. A Hyundai Motor például azt tervezi, hogy 2023-ban megkezdi egy elektromos járműveknek szentelt üzem építését Koreában és 2025-re befejezi azt, megszilárdítva vezető szerepét a hazai autóiparban.

Forrás: naver.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei