A Hyundai egy vállalatba integrálja üzemanyagcellás tevékenységét

A Hyundai Mobis üzemanyagcellás gyártásirányítási részlege átkerül a Hyundai Motorhoz, hogy teljessé tegye a koreai autóipari csoport hidrogénmobilitás-termelési értékláncát és növelje a tevékenység hatékonyságát.

A hidrogén üzemanyagcella olyan eszköz, amely hidrogént használ üzemanyagként villamos energia előállításához, így a hidrogén mobilitás szíveként szolgál. Eddig a Hyundai Mobis a Csungdzsu-i üzemében gyártott hidrogén üzemanyagcellákat szállított Ulszan és Jeonju üzemeibe, ahol a Nexo üzemanyagcellás személyautót, az Xcient üzemanyagcellás teherautót és az ElecCity üzemanyagcellás buszt gyártják.




A Hyundai Motor a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik a hidrogénüzemű járművek piacán, a Nexo-t először 2018-ban mutatták be. A hidrogénüzemű járművek piacán elfoglalt dominanciája nagyrészt annak köszönhető, hogy folytatta az új modellek fejlesztését és bevezetését, miközben versenytársai szkeptikusak voltak a hidrogénüzemű járművekkel kapcsolatban és helyette az elektromos járművek fejlesztésére összpontosítottak. A globális hidrogénüzemű járműipar azonban, beleértve a Toyotát és a kínai autógyártókat is, újra a hidrogénüzemű járművek fejlesztésébe kezdett és követi a Hyundai Motort.

A BMW Group kiváló példa erre. A bajor autógyártó első hidrogénüzemű jármű prototípusát, az iX5 Hydrogen modellt bemutatta Dél-Koreában is, jelezve ezzel a hidrogénüzemű járművek fejlesztése iránti erős elkötelezettségét. A tervek szerint a 2020-as évek végétől olyan hidrogénüzemű járművek bevezetését tervezik, amelyek egyetlen feltöltéssel 504 kilométert képesek megtenni.

A kínai ipar szintén fokozza offenzíváját. A Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) Maxus márkáján keresztül bemutatta a Euniq 7 hidrogénüzemű járművét. Iparági bennfentesek szerint a kínai kormányzat hidrogénüzemű járműveket népszerűsítő politikája segíthet a kínai autógyártóknak piaci részesedésük növelésében. A Honda egy hidrogénüzemű autó gyártását tervezi a CR-V modellje alapjain, a Volkswagen pedig 2026-ban szintén egy üzemanyagcellás autót készül piacra dobni.

A legfrissebb autóipari források szerint a Hyundai Motor Group azt fontolgatja, hogy a Hyundai Mobis üzemanyagcellás üzletágát átadja a Hyundai Motornak. Az idei év első felében a Hyundai 38 százalékos részesedésével vezette az üzemanyagcellás autók piacát, de a második helyen álló Toyotához mért előnye 10 százalékpontra csökkent. Az a lépés, hogy a Hyundai Motor Group összes hidrogénüzleti tevékenységét átadják a Hyundai Motornak, a csoport azon elhatározását tükrözi, hogy versenyképes maradjon a hidrogénmobilitás piacán.

A Hyundai Motor egy új Nexo modell fejlesztésére összpontosít, amely várhatóan 2025-ben jelenik meg a piacon. A személygépkocsik mellett a Hyundai a haszonjárművek üzletágában is fejlett versenyképességekkel rendelkezik. A vállalat májusban mutatta be az amerikai piacra szánt Xcient üzemanyagcellás teherautó vontató sorozatgyártású modelljét, amely több mint 720 kilométert képes megtenni egy töltéssel, valamint Koreában piacra dobta az üzemanyagcellás Universe buszt, amelynek hatótávolsága 635 kilométer. Az autógyártó azt tervezi, hogy 2026-ig 1 300 darab ilyen buszt szállít Szöul városa részére.

Miután átadta hidrogén üzletágát a Hyundainak, a Hyundai Mobis a villamosítási alkatrészek üzletágára összpontosít. A hidrogénmobilitás-termelés új szerkezetének elkészültével a Hyundai Motor Group hidrogén-ökoszisztéma kiépítésére irányuló munkája várhatóan felgyorsul. Az autóipari csoport célja, hogy olyan üzleti portfólióval rendelkezzen, amely magában foglalja a hidrogéntermelést, az elosztást és az energiatermelést, túllépve a hidrogénüzemű járművek egyszerű előállításán.

Forrás: businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését