A Hyundai Motor uralja Indonézia alakuló villanyautó-piacát
A Hyundai Motor az ébredező villamosítási trend élére tört Indonézia autóiparában, amely a világ negyedik legnépesebb országa és a világ legnagyobb nikkelkitermelője is egyben.
Az Indonéz Autóipari Szövetség (GAIKINDO) friss adatai szerint a Hyundai 3 913 elektromos járművet adott el Indonéziában idén januártól júliusig, ezzel 56,5 százalékos piaci részesedést ért el és az ország elektromos járműpiacán átvette az első helyet. A második a kínai Wuling márka 1 944 eladási darabszámával (28,1 százalék), míg a harmadik a japán Toyota 363 darabbal (5,2 százalék).
A Hyundai 2022-ben még a második helyen végzett a Wuling után az indonéz villanyautó-piacon, ám idén a tisztán elektromos meghajtású IONIQ 5 erős értékesítési eredményeinek (az eladott Hyundai villanyautók 98 százaléka IONIQ 5 volt) köszönhetően már megszerezte az első helyet. Ezt annak köszönhetően tudta elérni a márka, hogy az IONIQ 5 nemcsak a koreai márka, de az egész indonéz autópiac első olyan elektromos modellje, amely helyben készül és helyben kerül értékesítésre. Ezzel pedig a helyi elektromos járművek piacának ikonjává nőtte ki magát és az indonéziai villanyautók ökoszisztémájának sarkalatos részévé vált.
A Hyundai azt tervezi, hogy tovább gyorsítja a villamosításra átállást Indonéziában, amely olyan bőséges erőforrásokkal rendelkezik, mint a nikkel, amely az elektromos járművek akkumulátorainak kulcsfontosságú nyersanyaga. Ennek egyik elemeként a Jakartában megrendezett 2023-as Indonéz Nemzetközi Autószalonon (GIIAS) a Hyundai bemutatta második elektromos járművét, az IONIQ 6 limuzint is. Az IONIQ 6 jelenleg Koreában készül, majd azt onnan exportálják a délkelet-ázsiai országba.
Az autószalonon kiállított Hyundai modellek közé tartozik a Stargazer, az IONIQ 5 és a Creta. A kizárólag az ASEAN régió számára piacra dobott multifunkciós Stargazer egyterű megrendelést kapott, mint a Toyota rivális modellje. A vállalat azt tervezi, hogy a Stargazer modelljét nagyobb hasmagassággal és robusztusabb külsővel Stargazer X néven bővíti a kínálatában.
A Hyundai tavaly 1,55 milliárd dolláros befektetéssel új gyártóüzemet épített a nyugat-jávai Bekasiban, Indonéziában – az autógyártó első üzemét az ASEAN régióban. Amikor jövőre a Hyundai Motor Group és az LG Energy Solutions indonéziai akkumulátorcellás vegyesvállalata megkezdi működését, a Hyundai Motor egy stabil ellátási lánc kialakításával várhatóan tovább tudja erősíti jelenlétét az elektromos járművek indonéziai piacán.
A Hyundai csoporttal közösen épülő LG Energy Solutions akkucella-gyártóüzemét szeptember elején a Hyundai csoport első embere, Eui-sun Chung elnök is meglátogatta. Chung körülnézett a Hyundai LG Indonesia Green Power (HLI Green Power) létesítményében és alaposan megvizsgálta az akkumulátorcellák gyártásának minden egyes műveleti folyamatát, hogy biztosak legyenek a kiváló minőségű termékek gyártásában. Chung ezután részt vett a Dél-Korea és Indonézia közötti üzleti kerekasztal-megbeszélésen is.
A HLI Green Power építése idén júniusban fejeződött be. Az üzem várhatóan 2024-ben kezdi meg a tömegtermelést. Az akkumulátorcellákhoz alumíniumot fognak hozzáadni, ami növelheti a teljesítményt és csökkentheti az NCM lítium-ion akkumulátorának kémiai instabilitását. Ezeket az itt készült akkucellákat nemcsak a Hyundai Motor indonéz gyártóüzemében gyártott elektromos autóiban, hanem a Hyundai Motor és leányvállalata, a Kia jövőbeli elektromos autóiban is felhasználják majd.
Ezenkívül a Hyundai Motor Indonesia (HMID) szeptember elején egy szándéknyilatkozatot is kötött a Lippo Malls Indonesia, a legnagyobb helyi kiskereskedő vállalatával az elektromos járművek töltőállomásai számának növelése érdekében. Az együttműködés révén a Hyundai és a Lippo Malls Indonesia azt tervezi, hogy az Indonézia-szerte elterjedt 52 Lippo bevásárlóközpontban telepítenek elektromos töltőállomásokat.
A HMID a 2021-es 13. helyről 2022-ben a 8., 2023 júliusában pedig már a 6. helyen állt az autóeladási rangsorban Indonéziában. A Hyundai elektromos autóinak értékesítési darabszáma több mint tízszeresére nőtt, a 2021-es 3 005 darabról 2022-ben 31 965 darabra, amikor a koreai autógyár megkezdte a helyi gyártást Indonéziában, míg az idei év első nyolc hónapjában eladott járművek összesített darabszáma 20 065 volt, vagyis 48,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A Hyundai 3,4 százalékos piaci részesedése ugyanebben az időszakban még mindig messze elmaradt az olyan nagy japán szereplőkétől, mint a Toyota (1., 32,5 százalék), a Daihatsu (2., 19,6 százalék), a Honda (3., 14,5 százalék), a Suzuki (4, 8,0 százalék), és a Mitsubishi (5, 7,6 százalék), ám a Hyundai jól láthatóan megtörheti azt a monopóliumot, amelyet a japán autógyártók már több mint 50 éve Indonéziában birtokolnak.
Az autógyártó azt is tervezi, hogy a 10 tagú blokk más országaiba is belép, valamint fellendítik az Indonéziából származó autóexportot is. A Hyundai által hivatkozott Indonéz Autóipari Szövetség adatai szerint az Indonéziában gyártott és az ASEAN és a szomszédos Közel-Kelet piacaira szállított exportvolumen 30 114 darabot tett ki a január és augusztus közötti időszakban, ami 70 százalékos ugrás a tavalyi évhez képest.
Az Egyesült Államok Geológiai Szolgálatának adatai szerint Indonézia gazdag olyan természeti erőforrásokban, amelyek elengedhetetlenül fontosak az elektromos járművek akkumulátorainak előállításához. A világ legnagyobb nikkelkészletét mintegy 21 millió tonnára becsülik, ami a teljes készlet körülbelül 22 százalékát jelenti. Az ügynökség becslései szerint Indonézia 760 ezer tonna nikkelt termelt ki 2020-ban.
Forrás: businesskorea.co.kr, en.yna.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com, koreaherald.com, koreaherald.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!