Érkezik az új Hyundai IONIQ 4?
Nemrég egy olyan különös és rejtélyes prototípus bukkant fel Kínában, amelyről előbb nem is lehetett megmondani, melyik márkához kapcsolódik, ám a legfrissebb képek és információk szerint a ponyvák a Hyundai legújabb tisztán elektromos crossoverét takarják.
Az autó kínai megjelenése arra utal, hogy az autó lehet egy kifejezetten a helyi villanyautó-piacra szánt új modell is, ám az autó gyári „OE” kódneve arra utal, hogy ez a jármű is a Hyundai IONIQ sorozatába illeszkedhet. Az eddig bemutatott modellek közül az IONIQ 5 fejlesztése „CE”, míg az IONIQ 6 fejlesztése az „NE” gyári kódnéven zajlott.
Az autó prototípusáról korábban készített felvételek alapján kiderült, hogy a tesztautót a Hyundai egyik leányvállalata, a Mando tesztelte éppen, amely különböző autóipari alkatrészeket fog szállítani az új modellhez. Ahogyan a kódnév „E” jelölése utal rá, az új elektromos modell a korábbi IONIQ modellekhez hasonlóan a Hyundai csoport E-GMP platformra épül és méretéből arra lehet következtetni, hogy az autó az IONIQ 5-nél kicsit kisebb méretű lesz. Az IONIQ rokonságra utal az IONIQ 5-höz hasonló felnik is.
Az új modell kereskedelmi elnevezése egyelőre nem tisztázott: lehet IONIQ 4 vagy 4 is, bár mivel a beszámolók szerint csak kicsit kisebb, mint az 5-ös így az IONIQ 4 lehet inkább befutó, amely méretében közelebb áll a Kia EV5 modelljéhez. Érdekesség még, hogy a Kia EV5 gyári kódjele „OV”, így kérdés, hogy az „O” betű vajon a járműszegmensre, vagy a csoport Kínában gyártott modelljeire vonatkozik-e.
Habár az autó mindenhol vastag álcázást visel magán, így a formaterv lényegi elemei láthatatlanok maradtak, van néhány olyan részlet, amely alapján egyértelműen IONIQ modellként azonosítható az autó. Az első ilyen jel a már említett, IONIQ 5-öst idéző felni, a második a külső türkök formája, a harmadik pedig az ajtókilincsek, amelyek pontosan ugyanúgy működnek, mint az IONIQ 5 és 6 modelleken. Belül szintén minden takarva van, az ajtópanelek azonban itt is az IONIQ 5-öt juttatják eszünkbe.
Mivel az új modell az E-GMP platformra épül, így várhatóan megosztozik majd az IONIQ 5 erőforrásain is Így arra lehet számítani, hogy az autó alapváltozata hátsókerék-meghajtással 170 lóerő körüli teljesítménnyel, míg a duálmotoros verzió valahol 325 lóerő körüli teljesítményszinttel rendelkezhet. Az akkucsomagok szintén a meglévő 58 és 77,4 kWh-s nettó kapacitásúak körül várhatóak, de akár belerakhatják az új Kia EV5 82 kWh-s verzióját is.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy az új Hyundai villanyautó mikor debütálhat, de a bemutató várhatóan valamikor 2024 közepén történhet meg Kínában, de azt sem tudjuk még, hogy az autó elérhető lesz-e más piacokon is.
Forrás: thekoreancarblog.com
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!