A Kia Koreában újra bevezeti a Ray EV modelljét

A Kia bejelentette, hogy Dél-Koreában megkezdi az előrendelések felvételét a Ray EV kisautójára, amelynek megújult változatának első fotóit is nyilvánosságra hozták.  

A Kia még 2011-ben dobta piacra Dél-Koreában a Ray városi kisautóját, amely leginkább a japán kei-car-okra emlékeztetett magas építésmódjával, rövid túlnyúlásaival, ám különlegessége az egyik oldalon hagyományos, a másik oldalon tolóajtós kialakítás volt. Az autót elsősorban egyliteres benzines motorokkal készítették, ám készült belőle tisztán elektromos változat is, amely a Kia első szériába kínált elektromos autója lett.   

Az akkori elektromos változatot egy 16,4 kWh-s akkucsomag látta el energiával, amelynek köszönhetően a dobozforma kisautó hatótávja a szigorú és éppen ezért sokkal valóságközelibb koreai ciklus szerint csekély 139 km volt. Az autóból eredetileg 2 500 darabot terveztek gyártani, amit elsősorban koreai kormányzati szervek vettek volna igénybe. Egy 139 darabos flotta később 2013-tól az egyik koreai autómegosztó szolgáltatóhoz is került, ahol óránként 5 dollárért lehetett azokat bérbe venni. Miközben a Ray modell 2017-ben felfrissítették, az elektromos modell gyártását 2018-ban csendben abbahagyták. 

A kisautót koreai népszerűsége miatt tavaly ősszel másodszor is felfrissítették és bejelentették, hogy 2023-ban a Ray EV változata is újra bevezetésre kerül. A Kia pár hete bejelentette, hogy a megújult Ray EV egy 35,2 kWh-s lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcsomagot kap, amellyel a 14 colos kerekekkel szerelt dobozos kisautó 205 kilométeres hatótávra képes a szigorú koreai szabványok szerint. Egy 150 kW-os villámtöltőn a Ray EV 10-ről 80 százalékra 40 perc alatt tölthető fel, míg otthon 7 kW-tal 6 órába telik a 10-ről 100 százalékra töltés.   

A személyautóként, 2 személyes, vagy akár 1 személyes kishaszonjárműként is kapható Ray EV meghajtó villanymotorjának maximális teljesítménye 87 lóerő (64,3 kW), maximális nyomatéka pedig 146 Nm. A korábban bemutatott 1.0 literes benzines modellhez (76 lóerő, 95 Nm) képest a teljesítmény 15 százalékkal, a nyomaték pedig 55 százalékkal jobb, így az EV változat várhatóan jobb gyorsulási és rugalmassági értékekkel rendelkezik.

A parkolási kényelem fokozása érdekében a tervezők elektronikus fékrendszert és elektronikus rögzítőféket (EPB) alkalmaztak. Az „Auto Hold” funkció tovább javítja a kényelmet, amely rendkívül hasznos a zsúfolt szakaszokat tartalmazó városi közlekedésben, valamint az elektromos járművekre specializálódott regeneratív fékrendszert is a városi vezetéshez optimalizálták.

A Kia „full flat” funkciója a Ray EV modellben is remekül működik, amellyel az autó összes ülését egy síkba lehet hajtani és az elektromos járművekhez kifejlesztett „pihenő üzemmód” lehetővé teszi az elektromos eszközök, például a légkondicionáló és a hangrendszer hosszú távú használatát. Az autó ezeken kívül fel van szerelve olyan fejlett vezetéstámogató rendszerekkel (ADAS) is, mint a sávtartó asszisztens és a holttér-ütközést elkerülő asszisztens.

A Kia augusztus végén bejelentette az új Ray EV modell koreai árazását, amely tovább növelte a modell iránti érdeklődést. Az autó indulóára Dél-Koreában ugyanis 27,75 millió koreai von, ami 7,4 millió forintnak felel meg. Már ez is elég kedvező, ám a koreai villanyautó támogatásoknak köszönhetően ez 20,15 millió vonig (5,5 mFt) is csökkenthető. Az autó külfőldi forgalmazását egyelőre nem tervezik.  

Forrás: motorgraph.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei