Első kémfotókon a Hyundai Casper elektromos változata
Régóta köztudott volt, hogy a Hyundai egy elektromos változatot is tervez népszerű koreai belpiacos Casper kisautójából, amelynek első prototípusai már nemcsak Koreában, de Európában is megjelentek az utakon.
A Hyundai Motor még 2021-ben mutatta be Casper névre keresztelt mini crossoverét, amely apró méretéhez társuló magas építésével, valamint okosan variálható tágas utasterével hamar népszerűvé vált a koreai vásárlók körében. A bemutató óta keringtek pletykák arról – amit később hivatalos személyek is megerősítettek – hogy a gyári kódnevén „AX1” modellből néhány éven belül egy tisztán elektromos változat is készülni fog.
Most végre itt a fényképes bizonyíték arra, hogy a Casperből valóban elkészült az elektromos verzió, amelynek közúti tesztelése nemrég kezdődött meg. A Casper EV/Electric gyártása várhatóan jövő év elején, koreai értékesítése pedig tavasszal kezdődik. A Hyundai Casper Electric a Hyundai Motor által kifejlesztett „K1 platformon” alapuló új, kisautók számára készített padlólemezére épül, amelyet a Casper mellett már számos modell hasznosít, köztük a Hyundai Grand i10, a Hyundai Exter is.
Az apró méretű Casper kis crossover elektromos változatát persze teljes egészében vászonborítású álcázás takarja, így nem sok részlet látszik rajta, ám a háromszög alakzatú hűtőmaszk mintázata vagy a hatalmas lekerekített fényszórók a kereteivel együtt azonnal elárulja, hogy az autó egy Casper prototípus. Ami újdonság, az az újratervezett, áramvonalas könnyűfém keréktárcsák, egy teljesen letakart új első hűtőrács, amelyen pixeles mintával a „frontradar” felirat is szerepel, így az új autó várhatóan 2. szintű önvezetésre is képes lesz.
A Casper hagyományos változata 3 595 mm hosszú, 1 595 mm széles és 1 575 mm magas, ami megfelel a kompakt autókra vonatkozó koreai szabványoknak. A belsőégésű változatok hajtásláncát benzines, 1.0 literes, 3 hengeres SmartStream szívó- vagy ugyanilyen turbófeltöltéses T-GDI motorral vásárolható meg 67, illetve 100 lóerős kivitelben. Egyelőre nem tudni, hogy a Casper Electric-be milyen hajtáslánc kerül, de könnyen elképzelhető, hogy az elektromos Casperben a Kia Ray nemrégiben felfrissített keicar minijéből származó 87 lóerős, 146 Nm csúcsnyomatékra képes villanymotorja dolgozik majd.
Az új modellváltozat gyártásáért ugyanaz a Gwangju Global Motors (GGM) felel majd, amely a benzines változatokat készíti. A koreai Kwangju városi önkormányzat és a Hyundai Motor együttműködéséből létrejött közös vállalkozása négy évvel jött létre, amikor az ügyletet megkötötték. Az üzem 2021 áprilisában kezdte meg működését.
Az új Casper kis crossover egyelőre kizárólag Dél-Koreában kapható, ahol az egyik legnépszerűbb modell a kategóriájában. Az új elektromos változat prototípusa azonban nemcsak Koreában, hanem Európában is felbukkant, ami ugyan még nem jelenti egyértelműen azt, hogy a modell itt is bemutatkozna. Ennél azonban árulkodóbb jel, hogy a Hyundai új villany-minijét olyan konkurensekkel mérik össze a Hyundai mérnökei, mint a Fiat 500e vagy a Volkswagen e-Up, amik viszont elsősorban Európában kaphatóak.
Egyelőre tehát nem biztos, hogy az elektromos változat más régiókban, esetleg Európában is megjelenik-e, hiszen errefelé ezt a kategóriát a török gyártású i10 képviseli. Azt azonban már korábban hivatalosan is bejelentették, hogy a K1 platformra épülő indiai Hyundai Exter kisautóból szintén készül villanymotoros verzió.
Forrás: thekoreancarblog.com