2024-ben érkezik a Hyundai Casper elektromos változata
A Hyundai Casper kisautót szerződéses alapon előállító Gwangju Global Motors (GGM) nemrég bejelentette, hogy megkezdi egy olyan termelési rendszer kialakítását, amely a kisautó elektromos változatának gyártásához szükséges.
A Gwangju Global Motors nemrég egy ünnepséget rendezett az üzem fennállásának harmadik évfordulója alkalmából, ahol bejelentették, hogy egy éven belül befejezik az elektromos járműgyártó létesítmények beépítését. 2023 második felétől megkezdik az elektromos járműgyártáshoz szükséges munkaerő felvételét, majd 2024-ben a próbagyártás és a szériagyártás kezdődik.
A GGM vezérigazgatója, Kwang-tae Park megemlékező beszédében elmondta: „Szilárd üzleti alapot hozunk létre a Casper elektromos változatának sorozatgyártásával, hogy a GGM a világ egyik legjobb autógyártójaként pozícionálhassa magát."
A GGM álláspontja az, hogy az elektromos járművek gyártási ütemtervének előmozdításával feszegeti a kompakt autók piacának határait. A stratégia a belsőégésű motoros autók és a környezetbarát autók gyártásának párhuzamos diverzifikálása, valamint a stabil ellátás biztosításával további munkahelyek teremtése.
A Hyundai Motor 2021 májusában egy befektetési tájékoztatót tartott, ahol hivatalosan is bejelentette a kisméretű elektromos járművek fejlesztését. Ebben a vállalat megemlítette az elektromos járművek kínálatának bővítésének tervét és bejelentette, hogy egy A-szegmensbe tartozó crossover modell építését tervezi.
Az ehhez kapcsolódó terveket más régiókban is megemlítették. A Hyundai Motor India központjának képviselője a helyi médiának adott interjúban azt mondta: „Folyamatban van egy a Kona EV-nél kisebb méretű elektromos jármű fejlesztése és különféle megbeszélések folynak arról, hogy 2024-ben Indiában is piacra dobják." Az amerikai BorgWarner szerződést írt alá az iDM (integrált meghajtó modul) szállítására is, amelyet a Hyundai Motor kisméretű elektromos járműveiben fognak alkalmazni.
Iparági előrejelzések szerint a Casper elektromos változatának sikere a hatótávon múlik. Ennek az az oka, hogy egy kis karosszériában a nagyobb akkumulátor elhelyezése korlátokba ütközik. Tipikus példa, hogy a korábban megjelent Kia Ray EV és Chevrolet Spark EV valós hatótávolsága mindössze 90-135 km körül volt. A koreai autóipar egyik illetékese kifejtette: „Az akkumulátor- és motortechnológia fejlődésével a könnyű elektromos járművek hatótávolsága várhatóan magasabb lesz, mint korábban."
Forrás: motorgraph.com