Már az előszériánál tart a Hyundai IONIQ 5 N fejlesztése

Folytatódik a Hyundainál az IONIQ 5 sportos N verziójának globális fejlesztése, amely most új szakaszba jutott azzal, hogy immár a végleges modellváltozat előszériás tesztelése is megkezdődött. 

Az új Hyundai IONIQ 5 N tesztelése az utóbbi időkben folyamatosan zajlott Dél-Koreában és a világ számos más pontján, így a híres Nürburgring versenypályán is, amelynek során legutóbb már csak mintás álcafóliával igyekeztek eltakarni az autó megjelenését, több-kevesebb sikerrel. Most azonban újabb fázisba lépett a fejlesztés: Koreában és Németországban is megjelentek az előszériás darabok, amelyek végleges kialakítását újra vastag álca fedi. 

Ezen vastag álcázás alól azonban már kitüremkednek azok a végleges részletek, amelyek különlegessé teszik az IONIQ 5 N megjelenését. A szériagyártású fényszórók alatt jól látszanak a kétoldalt kivágott, sportosan mélyre húzott lökhárítóelemek, amelyek között a korábbi felvételek tanúbizonysága szerint egy szélesebb légbeömlő is helyet kapott.  

Oldalnézetben az autó természetesen megőrizte a hagyományos IONIQ 5 sziluettjét, ám a hasmagasság lejjebb került, miközben a koreai felvételeken az oldalsó szoknya vörös betétje is megjelenik. A feketére fényezett ötküllős keréktárcsa mögött nagy féktárcsák és vörös hátsó féknyergek tűnnek fel, miközben a tetővonal hátul egy sportos légterelőben végződik, amelynek közepén a szokásos háromszög formájú pótféklámpa türemkedik ki.  

Az IONIQ 5 N hátsó lámpái a magasabb felszereltségű normál modellekről származnak ugyan, ám alattuk a hátsó lökhárító kivágott betétjeivel vélhetőleg már nem lesz annyira egyszerű, mint a hagyományos kivitelek. Ezeken az új felvételeken ez ugyan nem látszik, ahogyan az sem, hogy az IONIQ 5 N lehet az első, amely a 2024-es modellévben megkapja végre a régóta hiányolt hátsó ablaktörlőt, ami remélhetőleg onnantól az összes változatba belekerül. 

A Hyundai műszaki tanácsadója, Albert Biermann nemrég néhány titkot elárult arra vonatkozóan, hogy mire számíthatunk az IONIQ 5 N műszaki paramétereivel kapcsolatosan. Elmondta, hogy a vállalat még nem véglegesítette a hajtáslánc teljesítményét, de a szám 580 és 620 lóerő (427 és 456 kW) között mozoghat. Az akkumulátor állítólag a többi nagy hatótávolságú modellel együtt ebben is 77,4 kilowattórás kapacitással rendelkezik majd. Emellett a Genesis GV60-nál megismert Drift üzemmód is felkerül a listára, így az autó valóban élvezetesen vezethetővé válik. 

Miközben pedig az IONIQ 5 N gyártásra kész változatai megjelentek az utakon, a Nürburgringre megérkezett a mindössze matricákkal álcázott, de új, látványos karosszériacsomaggal felszerelt változat is. Ezen a verzión viszont már teljesen jól látszanak mindazok a változtatások, amelyek alapján már messziről meg lehet különböztetni az N verziót a hagyományos kivitelektől.    

Az új Hyundai IONIQ 5 N premierje valamikor 2023 elején várható. A debütálás pontos időpontja azonban továbbra is rejtély, ám az egyértelmű, hogy az új modell a 2024-es modellévben kerülhet a piacra.

Forrás: thekoreancarblog.commotor1.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését