A Hyundai öt évtized után újraalkotja a Pony Coupe tanulmányt

A Hyundai Motor bejelentette, hogy a híres olasz az olasz GFG Style tervezőirodával, Giorgettóval és Fabrizio Giugiaro-val együttműködésben újjáépítsék azt a 1974-es Pony Coupe koncepciót, amelyet a fiatal Giorgetto a Hyundai 1974-es Torinói Autószalonra készített. 

A Hyundai Motor a tervet a szöuli Design Talk során jelentette be, amelyen Giorgetto és Fabrizio Giugiaro, Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group kreatív igazgatója, valamint SangYup Lee, a Hyundai Motor globális tervezési központjának ügyvezető alelnöke és vezetője is részt vett.

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy Giorgettót és Fabriziót Szöulban üdvözölhetjük eme ritka alkalomból és alig várjuk, hogy ezen rendkívüli formatervezési projektben együttműködhessünk velük és a GFG Style tervezőirodával. Ez a projekt nemcsak történelmi, hanem kultúrákon átívelő értéket is képvisel, amely további együttműködések előtt egyengetheti az utat." – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group kreatív igazgatója, majd hozzátette: „A Hyundai most egy olyan ponton van, ahol megkísérli felvázolni a következő 50 évét. Ha a Pony volt ott, amikor a Hyundai 50 évvel ezelőtt megkezdte történetét, akkor az IONIQ 5 a következő 50 évünk kiindulópontja. Márkánk ikonikus tervezője, Giugiaro együtt fog velünk dolgozni ennek a jövőnek a felépítésében.”

„Az eredeti Pony és Pony Coupe Concept azon ritka alkotások egyike volt, amelyek nemcsak egy, hanem több sorozatgyártású és tanulmányautó formatervezését is befolyásolta, beleértve a díjnyertes IONIQ 5 és a figyelemfelkeltő N Vision 74 modelleket” – tette hozzá SangYup Lee, ügyvezető alelnök és a Hyundai Motor Global Design Center vezetője. „Mivel az eredeti tanulmányautó már nem létezik, megbíztuk Giorgetto Giugiaro mestert, hogy építse újjá az ’A jövő örökségének alakítása’ formatervezési filozófiánk alapján.” 

1974-ben, amikor a Hyundai Motor még a járműgyártás korai szakaszában járt, a vállalat vezetői felvették Giorgetto Giugiaro-val a kapcsolatot, hogy javaslatot kérjenek a Hyundai első független modelljének és Dél-Korea első sorozatgyártású autójának formatervezéséhez. Abban az időben Koreának nem volt járműtervezési és stílustervezési képessége, ezért a Hyundai Motor megbízta Giugiaro-t, hogy tervezzen, készítsen tervrajzokat és készítsen öt prototípust, amelyek közül az egyik egy kupé volt. A formatervezés és a prototípus készítése során a Hyundai úgy döntött, hogy a Torinói Autószalonon bemutatja a Pony és a Pony Coupé modelleket, hogy ezzel is elősegítse a márka debütálását a globális piacon.

Ékalakú orrával, körkörös fényszóróival és origami-szerű geometriai vonalaival a Pony Coupé modellt elsősorban az észak-amerikai és európai piacokra szánták, de a projektet 1981-ben, közvetlenül a sorozatgyártás megkezdése előtt a kedvezőtlen globális gazdasági környezet miatt leállították.

Noha a koncepció akkoriban még befejezetlen álom maradt, merész szellemisége segített beindítani a koreai autóipart azáltal, hogy közvetlenül befolyásolta a Hyundai első független sorozatgyártású modelljeit az 1975-től 1990-ig tartó Pony típusnévvel, amelyet világszerte értékesítettek. A Pony Coupe Concept mindig is a Hyundai örökségének kulcsfontosságú része maradt és az alapító elnök, Ju-Yong Chung vállalatról alkotott elképzelését fémjelzi.

A Pony Coupe tanulmányával és az azt követő Pony kínálatával az alapító Chung elnök pozitív gondolkodásmódjával, merész vezető szerepével, szilárd hitével és hajthatatlan szorgalmával kikövezte az utat a koreai autóipar számára. Vezetése segített Koreának kiemelkedni a háború nehézségeiből, hogy a 20. század végére gazdasági hatalommá váljon. 

A koncepció formaterve hatalmas ihletforrásként szolgált Giugiaro-nak az 1983-ban debütált DeLorean DMC 12-vel kapcsolatos munkájához is és híressé tették, amikor a „Vissza a jövőbe” filmekben ezt a típust használták fel 1985 és 1990 között.

A Pony és Pony Coupe tanulmány hatása még a mai napig is érezhető. 2019-ben a Hyundai Motor az eredeti Pony modellből merített ihletet a „45” tanulmányautójához, amely közvetlenül befolyásolta a két évvel később debütáló IONIQ 5 formavilágát. Szintén 2021-ben a Hyundai egy retrofuturisztikus elektromos tanulmányautóként újraértelmezte az eredeti Pony szériaváltozatát. 2022-ben pedig a Hyundai ismét rábólintott a kupé koncepciójára a tömeget ámulatba ejtő N Vision 74 hidrogén-hibrid „guruló labor” járművével.

Eredeti formatervéről Giugiaro így nyilatkozott: „A Hyundai Pony modelljét még fiatal formatervezőként rajzoltam meg pályafutásom elején. Nagyon büszke voltam arra, hogy én voltam a felelős egy jármű létrehozásáért egy olyan vállalat és ország számára, amely nem sokkal később felvette a versenyt a globális autópiacon. Most pedig nagy megtiszteltetés számomra, hogy a Hyundai felkért, a márka örökségének megünneplésére építsem újjá az utókor számára."

Forrás: hyundai.newskoreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei