Amerikába is megérkezett a Hyundai elektromos Streamlinere

A Hyundai Motor az idei Los Angelesi Autószalonon az amerikai nagyközönségnek is bemutatta vadonatúj áramvonalas IONIQ 6 elektromos limuzinját, amely mellett a vállalat távolabbi jövőképét az N Vision 74 tanulmány képviselte.

Manapság nem egyszerű feladat a vásárlók figyelmét a limuzinok szegmense felé fordítani, különösen nem az a SUV-imádó amerikai piacon, ám a Hyundai pontosan ezt tervezi a 2023-as IONIQ 6 modelljével, amely az elmúlt héten tartotta észak-amerikai premierjét Los Angelesben. Az új tisztán elektromos limuzin az Egyesült Államokban valahol a „40 ezer dolláros szint közepétől indul”, források akár 340 mérföldes (544 km) hatótávot remélnek, míg a teljesítményszint 149-től 320 lóerőig terjed. 

Miközben a korábbi időszakban a globális autógyártók eltérő motorizáltsággal szerelték fel modelljeiket a világ egyes régiói számára, most úgy tűnik, az új villamosított korszakban a fejlesztők mindenhová nagyjából ugyanazt a specifikációt készítik. Ennek megfelelően a Hyundai új IONIQ 6 modellje Amerikában is kétféle akkucsomaggal, egy 53 és egy 77,4 kWh kapacitású egységgel, hátsókerekes és összkerekes konfigurációban lesz elérhető, azonban az alapváltozat teljesítményét 170-ról 149 lóerőre vették vissza, miközben a nyomaték változatlanul 350 Nm maradt.   

Feljebb lépve a 77,4 kWh-s változat hátsókerék-meghajtással 3 lóerővel 228 lóerőre erősödött, míg a kétmotoros összkerekes csúcsváltozat teljesítményét 325-ről 320 lóerőre vették vissza. Ezzel a legizmosabb konfigurációval az IONIQ 6 0-ról 60 mérföldre (96 km/óra) a Hyundai szerint „kevesebb, mint 5 másodperc alatt” gyorsul, ami azért érdekes, mert az EV Database adatai szerint a globális változat szintideje 5,1 másodperc.  

A technikát rejtő karosszéria már ismerős lehet, hiszen az a kötelező amerikai szabványosítást követően is ugyanaz maradt. A 4 855 mm hosszú, 1 880 mm széles és 1 495 mm magas IONIQ 6 közel 168 mm-rel rövidebb, mint egy Tesla Model S. Ugyanakkor tengelytávja 2 950 mm, ami csak 13 mm-rel kisebb, mint a Tesláé. Ez pedig annyit jelent, hogy az IONIQ 6 vásárlói tágas utasteret kapnak. A túlnyúlások rövidek, ami segíti az IONIQ 6 áramvonalas kialakítását és kivételes, 0,22-es légellenállási együtthatót eredményez. A Hyundai szerint mérnökei több mint 5 ezer órát töltöttek a különböző aerodinamikai beállítások szimulálásával szuperszámítógépeken, hogy kidolgozzák a végső formát.

Az IONIQ 6 belső tere is ismerős a globális modellből és hasonlóan a Kia EV6 és IONIQ 5 modellekhez, ennek az autónak a belső terében is egy kettős szélesvásznú interfész, illetve egy kartámaszos központi alagút található. Az IONIQ 6 újdonsága leginkább a 64 féle színskálával és kettős fénnyel rendelkező hangulatvilágítás és a fenntartható anyagok használatában mutatkozik meg igazán. A Hyundai emellett számos vezetésbiztonsági segédeszközt is felvett az alapfelszereltségek listájára. A funkciók listája magában foglalja az adaptív sebességtartó automatikát, a biztonságos kilépésre figyelmeztetést, az ütközéselkerülését segítő rendszert, a holttérfigyelést és még sok egyéb tételt.

A Hyundai másik amerikai újdonsága a vad és retrofuturisztikus N Vision 74 tanulmánya, amely először látható a kontinensen.  A koncepciót a Hyundai Pony Coupe koncepció ihlette, amelyet 1974-ben Giorgetto Giugiaro tervezett és az autógyártó ezt az új koncepciót az N nagyteljesítményű sportmárka villamosításának jövőjére vonatkozó víziójaként mutatta be.

Az N Vision 74 koncepció egy üzemanyagcellás jármű, amely az autó első részében egy hidrogén üzemanyagcellát hasznosít egy 62,4 kWh-s akkumulátor feltöltésére, amely a jármű padlólemezére van erősítve, hogy csökkentse annak súlypontját. Ez független, hátulra szerelt motorokhoz csatlakozik, amelyek összesen 670 lóerős (500 kW/680 LE) teljesítményt és 900 Nm nyomatékot tudnak generálni. A motorok egymástól függetlenül működnek, így a teljesítményt az autó azon oldalára osztják el, ahol a legnagyobb szükség van rá. A teljesítménykülönbség mértéke speciális vezetési feladatokhoz állítható be, mint például a versenypályás vezetés, vagy amint azt az előzetesek sugallják, a drifteléshez.

Az akkumulátorok hagyományos villanyautó töltőporttal vagy a hidrogénkötegek segítségével tölthetők fel. A hidrogénüzem lényegében egy 85 kW-os generátorként működik és tartálya (amely 4,2 kg hidrogént tartalmazhat) mindössze öt perc alatt újratölthető. Az akkumulátorokat a Hyundai e-GMP platformjának 800 V-os technológiájával szerelték fel.

A júliusi N-nap alkalmából bemutatott tanulmányról az autógyártó azt mondja, hogy ezen „guruló laboratóriumon” keresztül új megoldásokat fejleszt az olyan problémák megoldásár, mint pl. a túlmelegedés. Az N Vision 74 modellnek például három független hűtőcsatornára is szüksége van az akkumulátor temperálásához, az üzemanyagcellához és a motorhoz. 

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését