A Hyundai 1,3 milliárd dollárért épít villanyautó-alkatrészgyártó bázist Amerikában

Miközben a szigorodó amerikai támogatási rendszer máris érezteti hatását, a Hyundai Mobis alkatrészgyártó vállalata bejelentette, hogy 2030-ig 1,3 milliárd dolláros befektetéssel új villanyautókra specializált alkatrészgyártó üzemet létesít az Egyesült Államokban.

A Hyundai legújabb bejelentett beruházása része annak az 5,5 milliárd dolláros beruházási csomagnak, amelyet a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung az Egyesült Államok elnökének, Joe Bidennek szöuli látogatásakor ígért májusban. A Hyundai Mobis első körben 280 millió dollárt ajánlott fel az USA piacán már termelő Mobis America számára. 

Az üzem lesz a Hyundai autóalkatrész-gyártójának első teljesen elektromos alkatrészeket előállító gyára az Egyesült Államokban. A Mobis jelenleg a Hyundai és Kia amerikai összeszerelő üzemeinek közelében, Georgiában, Alabamában és Michiganben üzemeltet gyáregységeket. Az új gyár elhelyezkedését egyelőre nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit közöltek, hogy Georgia ígéretes jelölt, mivel a Hyundai Motor is ott tervez villanyautó-gyárat létrehozni. 

A gyárban készülő alkatrészeket és modulokat a Hyundai Motor és a Kia villanyautóit készítő amerikai gyáraiba szállítják majd. A Mobis egyik képviselője szerint azért döntöttek a beruházás mellett, mert „ezzel a Hyundai Motor és a Kia együttműködésével beléphetünk az észak-amerikai piacra." 

A Hyundai Motor azt tervezi, hogy Georgiában építi fel első elektromosautó-gyártó üzemét azzal a céllal, hogy 2025-ben megkezdjék a sorozatgyártást. Az autógyártó azonban az Egyesült Államok legutóbbi villanyautó-támogatási intézkedései miatt várhatóan előbbre hozza a menetrendet. Az Inflációcsökkentési törvény (IRA) feltételei szerint az Egyesült Államokban összeszerelt elektromos járművek vásárlói 7 500 dolláros adójóváírásra jogosultak a 2022. augusztus 16. után vásárolt járművek után, amivel ugyan meghosszabbították a meglévő programot, egyben származástól tették függővé a támogatást. 

2023. január 1-je után az akkumulátorokra vonatkozó tartalomkövetelmények évek alatt fokozatosan fognak életbe lépni. 2023-ban a kritikus ásványi érték 40 százalékának az Egyesült Államokból vagy olyan országokból kell származnia, amelyekkel az Egyesült Államok szabadkereskedelmi megállapodást írt alá, hogy jogosult legyen a 3 750 dolláros támogatásra. Ez a szám minden évben 10 százalékponttal növekszik, 2027-ig 80 százalékig. 

Az akkumulátor-alkatrészek értékének 50 százalékának az Egyesült Államokból kell származnia ahhoz, hogy jogosult legyen további 3 750 USD adójóváírásra. Ez a szám 2029-ig évi 10 százalékponttal 100 százalékra emelkedik. A támogatásra való jogosultsághoz egy járműnek 2024-től teljesen mentesnek kell lennie a kínai gyártmányú alkatrészektől, 2025-től pedig a kritikus kínai ásványi anyagoktól.

Az IRA bevezetése drasztikusan befolyásolja a Hyundai csoport amerikai villanyautós terveit, ami a gyártó szeptemberi eladásain már meg is látszott. A Hyundai Motor és a Kia elektromos járműveinek eladási darabszámai a múlt hónapban kétszámjegyű szinttel csökkentek az Egyesült Államokban az egy hónappal korábbihoz képest. A Hyundai Motor America szeptemberben 1 306 darab IONIQ 5 crossovert adott el, ami 13,9 százalékkal kevesebb, mint egy hónappal korábban, és 34,2 százalékkal kisebb, mint két hónappal korábban. A Kia EV6 modellekből 1 440 darab kelt el múlt hónapban, ami augusztushoz képest 21,7, júliushoz képest 16,1 százalékos csökkenést mutat.

Ami a teljes piacot illeti, a Hyundai Motor Group növekedést ért el az előző hónaphoz képest az Egyesült Államokban. A Hyundai Motor összesen 59 465 autót adott el, ami 11 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A legtöbb, 12 971 darabot a Tucson modellből adtak el 31 százalékos növekedést elérve, a Santa Féből pedig 9 192 darab fogyott, ami 40 százalékos emelkedést jelent. A harmadik negyedévben az autóeladások összesen 184 431 darabot tettek ki, ami 3 százalékkal több, mint korábban.

A Kia szeptemberi eladásai 6 százalékkal összesen 56 270 darabra nőttek az előző év azonos időszakához képest az Egyesült Államokban, ami szeptemberben az eddigi legjobb eredmény. A vállalat harmadik negyedévi eladásai 184 808 darabot tettek ki, ami szintén az eddigi legjobb negyedévet jelenti. A Sportage eladásai 88 százalékkal ugrottak 12 412 darabbal, míg a Sorento eladásai 79 százalékkal 7 350 darabra nőttek.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, pulsenews.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei