Ötcsillagos az új Hyundai IONIQ 6 töréstesztje, elkapkodták a First Edition változatát
A Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner a legjobb értékelést kapta az EuroNCAP független járműértékelő szervezettől, amivel a Hyundai legújabb modellje a legmagasabb biztonsági szabványok teljesítésével és a maximális ötcsillagos minősítés elérésével csatlakozik az IONIQ 5-höz.
Az Euro NCAP biztonsági tesztjén átesett járműveket négy kategóriában értékelik: „Felnőtt utas”, „Gyermek utas”, „Sérülékeny gyalogos” és „Biztonsági asszisztens”. Az ötcsillagos Hyundai IONIQ 6 különösen a „Felnőtt utas”, a „Gyermek utas” és a „Biztonsági asszisztens” kategóriákban jeleskedett.
„Az a tény, hogy az IONIQ 6 követte az IONIQ 5 modellt az Euro NCAP maximális, ötcsillagos biztonsági besorolásával, nemcsak azt bizonyítja, hogy a Hyundai vezető szerepet tölt be a jövőbeli mobilitás terén, hanem azt is, hogy modelljeik a legbiztonságosabbak közé tartoznak Európában” – mondta Andreas-Christoph Hofmann a Hyundai Motor Europe marketing- és termékalelnöke. „A Hyundai elkötelezett amellett, hogy ügyfeleinek és minden úton lévőnek garantálja a magas szintű biztonságot és a technológia által vezérelt mobilitási megoldásokat, így a legújabb ötcsillagos Euro NCAP minősítés is alátámasztja e cél elérésében elért sikerünket.”
A fejlett vezetéstámogató rendszerek magas szintű biztonságot nyújtanak az IONIQ 6 vásárlói számára. Az IONIQ 6 alapfelszereltségként hét légzsákkal rendelkezik és a Hyundai fejlett SmartSense vezetéstámogató rendszereivel is fel van szerelve, így garantálva a biztonságot és a kényelmet útközben. Ezek közé tartozik az Autópályás Vezetéstámogató Rendszer 2 (HDA 2), amely autópályán történő vezetés közben segít megtartani a beállított távolságot és sebességet az elöl haladó járműtől és segít a járművet a sáv középpontjában tartani vezetés közben, még kanyarban is.
A navigációs alapú intelligens sebességtartó automatika (NSCC) segít megtartani a távolságot az elöl haladó járműtől és a vezető által beállított sebességgel haladni, tükrözve a vezetőtől megtanult vezetési stílusát. A rendszer a navigációs térkép útinformációit is felhasználja az önműködő vezetés optimalizálására és kanyarokban a biztonságos vezetés érdekében a sebesség beállítására. Az Első Ütközéselkerülő Rendszer (FCA) segít elkerülni a jármű előtti tárgyakkal való ütközést azáltal, hogy figyelmeztet és segít a vészfékezésben is.
A Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner továbbfejlesztett felszereléseket is tartalmaz: elágazás-, kereszteződés-és sávváltási asszisztens rendszert. Egyéb félautonóm vezetési funkciók közé tartozik az intelligens sebességkorlátozó asszisztens (ISLA), amely a sebességhatárhoz igazítja a jármű sebességét és a távolsági fényszóró asszisztens (HBA), amely éjszaka segít fel- és lekapcsolni a távolsági fényszórókat a szemközti sávban közeledő járműveknek megfelelően. Az IONIQ 6 számos, a vezető figyelmével kapcsolatos funkcióval is rendelkezik, mint például a Fáradtságfigyelő rendszer (DAW), amely vezetés közben elemzi a vezető figyelmét, figyelmeztetést ad, ha a vezető figyelmetlenségének jeleit észleli és szükség esetén pihenőt is javasol. A jármű megállása után a vezető arról is figyelmeztetést kap, ha az előtte álló jármű elindul.
Bizonyos funkciók párhuzamosan működnek, hogy különféle vezetési helyzetekben segítsenek elkerülni az ütközéseket. A Holttér Ütközéselkerülő Rendszer (BCA) sávváltás közben segít elkerülni az ütközéseket. Egy másik funkció, a Holttérfigyelő Monitor (BVM), kameraképet jelenít meg a holttér nézetről a biztonságos sávváltás érdekében. Hasonlóképpen, a Hátsó Keresztirányú Ütközéselkerülő Asszisztens (RCCA) tolatás közben segít elkerülni a keresztben érkező járművekkel való ütközést.
Az IONIQ modellcsalád legújabb tagja a Biztonságos Kiszállás Segéd (SEW) funkcióval is biztosítja a hátsó ülésen utazók biztonságát, amely figyelmeztet, amennyiben kiszállás közben egy jármű hátulról közeledik. A különféle parkolási kényelmi funkciók minden eddiginél egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik a parkolást különféle körülmények között, beleértve az körkörös Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztenst (PCA), amely parkolás vagy kiszállás közben segít elkerülni a gyalogosokkal és a jármű körüli tárgyakkal való ütközést.
Az IONIQ 6 vásárlóinak előnyére válik a Hyundai Motor Group azon elkötelezettsége, miszerint olyan fejlett akkumulátortechnológiát fejlesztenek ki, amely stresszmentes vezetési teljesítményt és nagy hatótávolságot tesz lehetővé. A WLTP szabvány szerint 13,9 kWh/100 kilométeres energiafogyasztásával az IONIQ 6 az egyik leginkább energiahatékony elektromos jármű lesz a piacon, miközben az egyik leghosszabb, egy töltéssel elérhető, teljesen elektromos hatótávolság 614 kilométer.
Lenyűgöző teljesítményskáláját nagyrészt a Hyundai Motor Group dedikált E-GMP architektúrája és az elektromos Streamliner ultraalacsony léglellenállása teszi lehetővé. Az E-GMP optimális teljesítményt és 800 V-os ultragyors töltést biztosít, így mindössze 15 perc alatt akár 351 kilométeres hatótávolságot, vagy 18 perc alatt 10-80 százalékot tesz lehetővé, miközben további alkatrészek vagy adapterek nélkül támogatja a 400 V-os töltést is.
Az IONIQ 5-höz hasonlóan az IONIQ 6 is biztosítja az innovatív Vehicle-to-Load (V2L) funkciót, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy bármilyen elektromos eszközt töltsenek – ideális áramszünet, kempingezés vagy szabadtéri projektek során az áramellátásra. A V2L egy rendelkezésre álló tartozék adapterrel engedélyezhető és a külső töltőcsatlakozóba illeszthető. A külső konnektor mellett van egy második aljzat a hátsó üléssor alatt a laptopok, okostelefonok és egyéb eszközök töltésére.
Az IONIQ 6 lesz a Hyundai első olyan modellje is, amely különböző rendszereihez az OTA (Over-the-Air) szoftverfrissítési funkciót kínálja. Ez a technológia lehetővé teszi a vezetők számára, hogy továbbfejleszthessék a jármű rendszereit az elektromos eszközök, az autonóm vezetés, az akkumulátor és egyebek számára, hogy még biztonságosabb és kényelmesebb vezetési élményt nyújthassanak. A járművezetők az OTA funkcióval frissíthetik a térképeket és a médiaszoftvert is.
Az IONIQ 6 First Edition limitált szériás első szállítmányának 2 500 darabja Németországban – a legnagyobb, ezer darabos mennyiséggel –, valamint az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Norvégiában és Hollandiában november 9-étől volt előrendelhető és kevesebb mint 24 órán belül elfogyott annak ellenére, hogy az Egyesült Királyságban 54 995 font. Németországban pedig 66 400 euró volt az alapára.
„Az IONIQ 6 First Edition iránti rendkívül nagy érdeklődés és kereslet alátámasztja a Hyundai vezető szerepét a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás terén” – mondta Ulrich Mechau, a Hyundai Motor Europe értékesítési és szerviz alelnöke. „Aerodinamikusan formált sziluettjével, hosszú hatótávjával és az ügyfelek elektromos mobilitási élményét növelő belső terével az IONIQ 6 újradefiniálja, milyennek kell lennie egy autónak. Biztosak vagyunk benne, hogy az európai vásárlók azonnal vonzódni fognak elektromos Streamlinerünkhöz."
A Hyundai szerint azok az ügyfelek, akik most online megszerezhették az exkluzív kiadást, 2023 márciusa és áprilisa között fogják megkapni járművüket, míg azok, akik lemaradtak az IONIQ 6 First Edition modelljéről, ajánlatot fognak kapni márkakereskedőjüktől.
Forrás: hyundai.news, insideevs.com/