Már 5 millió kilométer felett a Hyundai svájci üzemanyagcellás flottája

A Hyundai Motor bejelentette, hogy Xcient Fuel Cell nehéz tehergépjárművekből álló flottája Svájcban két év alatt már több mint 5 millió km-t tett meg azóta, hogy a vállalat 2020-tól 47 hidrogénüzemű haszongépjárművet exportált 23 svájci cég számára.

2019-ben a Hyundai Motor a svájci H2 Energy vállalattal együttműködve létrehozta a Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) vállalatot, amely egy hidrogén-üzemanyaghálózat építtetővel és Xcient-ügyféllel a svájci H2 Mobility Szövetséggel, valamint a Hydrospider zöld hidrogént gyártó céggel szövetkezett. A Hyundai Motor kulcsfontosságú szerepet játszik egy olyan károsanyag-kibocsátásmentes, zöld hidrogén-üzemanyagcellás, nehéz tehergépjármű-ökoszisztéma létrehozásában, ahol a gépjárműellátás, a hidrogén üzemanyagellátás és a zöld hidrogéntermelés szervesen összekapcsolódik.

„Az Xcient Fuel Cell a világ első olyan nagyteherbírású üzemanyagcellás teherautója, amelyekkel ügyfeleink 5 millió kumulált km futásteljesítményt ért el a valós életben” – mondta Mark Freymüller, a Hyundai Motor vezető alelnöke és haszongépjármű-üzleti innovációért felelős vezetője. „A megszerzett tapasztalataink és a Svájcban elért újabb mérföldkő sok olyan ország számára jó betekintést nyújt, amelyek a fenntartható hidrogéntársadalom felé készülnek. A sikeres svájci működés bizonyított eredményei alapján a jövőben egész Európára kiterjesztjük ezt az üzletágat." 

Az Xcient Fuel Cell 180 kW-os hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel van felszerelve, két 90 kW-os üzemanyagcellás egységben. A rendszer tartóssága és a jármű általános üzemanyag-hatékonysága a kereskedelmi flotta vásárlóinak igényeihez igazodik. A 350 kW-os villanymotor 2 237 Nm maximális nyomatékkal dinamikus vezetést tesz lehetővé. Hét darab nagy hidrogéntartálya körülbelül 31 kg üzemanyagot képes elraktározni, míg egy 72 kWh-s, három akkumulátorból álló akkucsomag támogatja a teljesítményt. A hatótáv egy feltöltéssel több mint 400 km, valós körülmények között. Egy teli hidrogéntartály feltöltése a környezeti hőmérséklettől függően körülbelül 8-20 percet vesz igénybe.

Az Xcient Fuel Cell teherautókat a különböző kulcsfontosságú piacokon változatos területeken üzemeltetik, beleértve a logisztikát, a gyártást és a kiskereskedelmi értékesítést, bizonyítva a Hyundai Motor üzemanyagcellás technológia terén betöltött vezető szerepét. 2022 augusztusában a Hyundai Motor hét helyi vállalattal bejelentette sikeres németországi terjeszkedését, akik Xcient üzemanyagcellás teherautókat terveznek flottaüzembe állítani, a német kormány környezetbarát haszonjárműbeszerzési kezdeményezésének finanszírozásával. 

A közelmúltban pedig a Hyundai Motor arról biztosította az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségét (EPA), hogy a 2021-ben létrehozott Célzott Levegővédelmi támogatása (TAG) finanszírozása révén további Xcient üzemanyagcellás teherautókat telepítenek Kaliforniában azon 30 teherautó mellett, amelyeket a NorCal Zero projekt keretében fognak bemutatni és a következő év közepén Oakland kikötőjében kezdik meg működésüket.

A Hyundai Motor az ezekből a köz- és magánszféra közötti együttműködésekből származó ismereteket a haszongépjárművek széndioxid-mentesítésének további előmozdítása érdekében a hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia fejlesztésével fogja hasznosítani.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését