A Hyundai csoport bemutatta a mobilitási jövőképét
A Hyundai Motor Group vezető mérnökei szerint utazás közben az a legfontosabb, hogy az utasok járművekben töltött idejét minél jobban ki tudják használni, amelynek szemléltetésére bemutatták célalapra épített járműveik koncepcióját.
A Hyundai Motor Group nemrég bemutatta a célalapra épített járműveinek (PBV) és a legújabb felhasználói élmény technológiájának jövőbeli mobilitási vízióját azzal a céllal, hogy segítse a vezetőket és az utasokat jobban kihasználni a járműben eltöltött idejüket. A 2022-es UX Tech Day szöuli rendezvényén az autógyártó mérnökei elmondták, hogy ezek a jövőbeli mobilitási funkciók várhatóan 2025 után debütálnak a piacon.
Az autógyártó szerint a prototípusokban több tucat szabadalmaztatott technológiát alkalmaztak, például az első sor utasülésének eltávolításával kiterjesztették a rakteret egy kisteherautó koncepcióban, a különböző szállítási helyzetekhez illeszkedő hat különböző moduláris elrendezéssel. Az utas kényelme érdekében az ajtó szélesebbre vagy alacsonyabb nyitásra is beállítható. A középső harmadik ülés előre húzható, így elkerülhető, hogy az egymás mellett ülő utasok vállai összeérjenek.
„Azáltal, hogy az ügyfelek biztonságát a fontossági listánk tetejére helyeztük, megvizsgáltuk, a kutatás alapján különböző forgatókönyvek megírásával és fókuszcsoportos interjúkkal hogyan kínálhatunk új mobilitási funkciókat az utasoknak” – mondta a Hyundai Motor Group termékfelhasználói élményért felelős vezetője, Kim Hyo-lin. „Mivel a jövőbeli mobilitás nagyobb szabadságot biztosít a vezetőknek és az utasoknak (a járműben), a kritikus érték és a kutatási pont a hozzánk hasonló mérnökök számára a kielégítő felhasználói élmény biztosítása lesz.” – tette hozzá Ryu Ji-sung, a Hyundai Motor Group karosszériafejlesztési központjának vezetője, aki szerint 25 új technológiát alkalmaztak a PBV koncepciómodelleken belüli különféle kényelmi funkciók diverzifikálására és értéknövelésére.
„Habár új technológiákat dolgoztunk ki, hogy megújítsuk a felhasználói élményt az autóban, a PBV koncepciója még mindig nem teljesen érthető, figyelembe véve a jelenlegi jogi kereteket. Továbbra is keressük az új módszereket (a felhasználói élmény megújítására a jövőbeli mobilitás terén), miközben betartjuk a jelenlegi szabályozásokat” – mondta Yang Hee-won, a Hyundai Motor Group termékfejlesztési vezetője, aki hozzátette, számos országban törvényileg nem engedélyezett, hogy az ülések hátrafelé nézzenek a személygépkocsikban, ami megnehezíti az autógyártók számára az ülések áttervezését és így teljes mértékben kihasználják a holtteret. Koreában sem az autógyártó, sem a vezető nem építhet be mesterséges szerkezeteket az autóba, mert az autó hirtelen megállásakor az veszélyt jelenthet.
Amíg az amerikai járműgyártók, mint például a Rivian és a Canoo saját koncepcióautókat is piacra dobtak, amelyek olyan felhasználóközpontú funkciókkal rendelkeznek, mint például a levehető tető és a teherautó kihúzható kempingkonyhája számára beépített tárolóhely, a Hyundai Motor Group úgy nyilatkozott, hogy a verseny tétje az lesz, ki mit dob elsőként a piacra. „A mérnökök szempontjából a (technológiáik) készültsége még csak kezdeti szinten áll, valami pedig csak ötlet szintjén létezik. Azt mondanám, hogy nekik (az amerikai autógyártóknak) van némi előnyük” – mondta Ryu.
Yang hozzátette: a jövőbeli mobilitás a történetek létrehozásáról is szól, amelyek különlegesebbé és jellegzetesebbé teszik a Hyundai járműveit. „Régebben a járművek arról szóltak, hogy egymás technológiáit bizonyos funkciók érdekében lemásolják. Most a tendencia arra fog elmozdulni, hogy a mérnökök mit tehetnek annak érdekében, hogy felerősítsék a történeteket a járművek belső terében és olyan technológiákat fejlesszenek ki, amelyek jól illeszkednek az autóhoz” – mondta.
Az autógyártó csoport idén februárban mutatta be a Kia Ray modellre épített együléses PBV áruszállító koncepcióját. Ezt követően májusban a korábbi e-Niro alapjaira épített Niro Plus modell is bemutatkozott, amelyet kifejezetten taxijármű céljára fejlesztettek ki. A PBV modellek szériagyártása érdekében a Kia az év elején bejelentette, hogy kifejezetten elektromos PBV modellek gyártására szakosodott létesítményeket épít Koreában, amelyek kapacitása eléri az évi 150 ezer darabot.
Forrás: koreaherald.com