A Hyundai elnöke merész fellépést sürgetett a B20 csúcstalálkozón

A Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung „Energiaszegénység és az igazságos és szabályos fenntartható energiafelhasználás felgyorsítása” témában mondott vitaindító beszédet a Balin megrendezett 2022-es B20-as csúcstalálkozón Indonéziában.

A november 13. és 14 között megrendezésre került B20 csúcstalálkozó egy magángazdasági csoportokból és vállalkozásokból álló konzultatív testület létrehozását segíti elő, amely szakpolitikai ajánlásokat fogalmaz meg a november 15-16-án megtartott 2022-es G20-as bali csúcstalálkozó vezetői számára. A B20 csúcstalálkozó „Energia, Fenntarthatóság és Klíma, Pénzügy és Infrastruktúra” ülésén tartott vitaindító beszédében Chung ügyvezető elnök a következőket mondta: „Most jött el a merész döntések ideje. És most itt az ideje a vezető szerepnek.”

Az ügyvezető elnök utalt a klímaválságra és a súlyos energiaszegénységre is, hangsúlyozva, hogy a globális társadalom minden felelős emberének – beleértve a kormányokat és a vállalkozásokat is – együtt kell működnie a fenntartható energiamegoldásokra történő átállás érdekében. 

Chung elnök a következőket mondta: „Tény, hogy a világ éghajlatváltozási válsággal néz szembe. Az autóipar újragondolja az energiaigényét és a megújuló energiákba fektet, ám ez egy olyan törekvés, amelyet egyedül nem tudunk megvalósítani. A józan ész megoldásaival a kormányzat és az ipar megfelelő ösztönzőket biztosíthat a vállalkozásoknak és a fogyasztóknak a tiszta mobilitás elfogadásához. A klímaváltozás azonban nem az egyetlen oka annak, hogy felgyorsítsuk a fenntartható energiára való átállásunkat. A világ számtalan gazdasági kihívással néz szembe: a COVID társadalmi és gazdasági utórengéseivel, a globális félvezetőhiánnyal, az inflációval, az emelkedő kamatlábbal és a nyersanyagárak szárnyalásával.””

Chung elnök kiemelte a csoport széndioxid-semlegességre irányuló erőfeszítéseit: „Minden értékláncunkban a nettó zéró stratégiát követjük, beleértve az autóalkatrészek vásárlását, a járműgyártást, a logisztikát, a termékeink vásárlói használatát és a járművek újrahasznosítását. Szükségünk van a globális vezetők határozott támogatására, akik olyan politikákat dolgoznak ki, amelyek ösztönzik az új erőforrásokba és technológiákba való befektetést.”

A hidrogénről, mint jövőbeli tiszta energiamegoldásról kifejtette: „A megújuló energiaforrások különféle kihívásokkal járnak, beleértve az ellátás és a tárolás korlátait. A hidrogén sok ilyen problémát megoldhat. És most globális konszenzus alakult ki a hidrogén, mint jövőbeli, határtalan energiamegoldás fontosságáról. A kormányoknak és a vállalkozásoknak ki kell venniük a részüket és elő kell mozdítaniuk a globális változást. Együtt meg tudjuk teremteni a feltételeket a környezetbarát megoldások elterjedésének felgyorsításához.” 

Chung azzal zárta beszédét, hogy megismételte a csoport fenntartható növekedés iránti elkötelezettségét. „A Hyundai Motor Group továbbra is a megfelelő lépéseket fogja tenni a mindenki számára megfelelő jövő érdekében" – mondta. A vitaindító beszédet követően panelbeszélgetésre került sor az energia, a természeti erőforrások és a pénzügy témáiról, ahol a globális vállalati vezetők véleményt cseréltek a „fenntartható pénzügyi terjeszkedés az infrastruktúra, az éghajlat és az energiabiztonság érdekében”.

A Hyundai-csoport számos társadalmilag felelős gazdálkodási tevékenységet folytat a széndioxid-semlegesség, valamint a jövő generációk, a környezet és a globális közösségek fenntarthatóságának elérése érdekében. A csoporthoz tartozó Hyundai Motor és Kia a széndioxid-kibocsátás csökkentésével és kompenzálásával azt tervezik, hogy a teljes értékláncukban – beleértve az ellátást, a gyártást, a logisztikát és az ártalmatlanítást –, valamint az autók használatának szakaszában zéró nettó kibocsátást érnek el. Ennek érdekében a Hyundai Motor és a Kia 2040-re kizárólag elektromos, széndioxid-kibocsátás nélküli járműveket értékesít majd főbb piacain, köztük Európában már 2035-től kezdődően.

Ezen kívül a csoport négy vállalata, köztük a Hyundai Motor és a Kia idén csatlakozott a RE100 programhoz. A RE100 egy olyan globális kezdeményezés, amely a világ legbefolyásosabb vállalkozásait fogja össze, amelyek elkötelezettek a 100 százalékban megújuló villamos energia iránt. A cégcsoport célja, hogy 2045-re globális villamosenergia-igényének 100 százalékát megújuló energiával biztosítsa.

Már ma is teljes körű erőfeszítések folynak az üvegházhatást okozó gázok – például a gyártási folyamatokból származó szén – kibocsátásának csökkentésére a megújuló energiaforrások, például a nap- és szélenergia használatának növelésével. A csoport vállalatai aktívan vezetik be a napelemes energiatermelő rendszereket a hazai és a globális termelési létesítményeikben, miközben különböző új technológiákat alkalmaznak, mint például a széndioxid-kibocsátás megtartása és újrahasznosítása.

A környezetbarát, alacsony széndioxid-kibocsátási módszert a RE100 céljainak eléréséhez a csoport georgiai Metaplantjában is hasznosítják majd, amelynek októberben volt az ünnepélyes alapkőletételi ceremóniája. A létesítményt úgy tervezték, hogy a tetőre szerelt napelemekkel villamos energiát termeljen és azt energiatároló rendszereken (ESS) keresztül hasznosítsa.

A csoport legújabb indonéz üzeme, amely az év elején készült el, szintén a széndioxid-kibocsátás minimalizálására törekszik a levegőszennyezés csökkentésének módszereivel, például a napelemes energiatermelő létesítményekkel. A Kia szlovákiai gyára 2019 óta 100 százalékban megújuló energiával működik, a Hyundai cseh üzeme pedig 2022-től teszi ugyanezt.

Közép- és hosszú távon a csoport együttműködésre törekszik a zöld hidrogén előállítása terén, amelyet a gyártás során az üvegházhatású gázok kibocsátásának teljes hiánya miatt a végső környezetbarát energiának tartanak. A Hyundai csoport azt tervezi, hogy a jövőben jelentős energiaforrásként használja majd a hidrogént telephelyein.

A csoport a „Helyes lépés a helyes jövőért” a társadalmi felelősségvállalás menedzsment üzeneteként tűzte ki a környezet, a globális közösségek és a jövő nemzedékek érdekében tett különféle erőfeszítések támogatására. Ebben a szellemiségben 2020 szeptembere óta az ENSZ Fejlesztési Programjával (UNDP) együttműködve folytatja a „Holnapért” kampányt, amelynek célja, hogy megoldásokat találjon az olyan globális problémákra, mint például a közlekedés, a lakhatás és a környezetvédelem és valósággá tegye azt azáltal, hogy összegyűjti a világ minden területéről származó tagok kollektív intelligenciáját. Az elmúlt két évben összesen 78 ilyen megoldást javasoltak 52 országban.

A Csoport emellett a Green Light projektet is végzi, amely infrastruktúrát és önellátási programokat biztosít azoknak a globális közösségeknek, amelyek támogatásra szorulnak olyan területeken, mint a gazdaság, az oktatás, az egészségügy és a környezetvédelem, hogy segítse őket önellátóvá válni. A projekt Afrika és Ázsia kilenc országának 12 régiójában több mint 10 éve működik, köztük Tanzániában, Malawiban, Mozambikban, Etiópiában, Kenyában és Ugandában, 

A 2022-es G20 Bali Csúcstalálkozó hivatalos szállítójárműveiként a Hyundai csoport saját elektromos járműveit biztosította a rendezvényre. Tavaly októberben az indonéz kormány a Genesis elektromos G80 modelljét választotta a G20 csúcstalálkozó hivatalos VIP járművének. Összesen 393 darab flottajárművet használtak, köztük 131 darab Genesis elektromos G80 és 262 darab Hyundai IONIQ 5 modellt. Szintén itt, Indonéziában, nyitotta meg a csoport első elektromos járműgyártó üzemét az ASEAN régióban, ahol a Hyundai Creta, Stargazer és IONIQ 5 modelleket készítik.

Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését