Beárazták az új Hyundai IONIQ 5 N modellt Dél-Koreában

A dél-koreai Hyundai Motor piacra dobta az N sportmárka első tisztán elektromos modelljét, az IONIQ 5 N sportautót Dél-Koreában, felgyorsítva a márka jövőbeli mobilitási megoldások szolgáltatójává alakulását.

A jármű egy olyan nagyteljesítményű modell, amely a vállalat IONIQ 5 villanyautójára épül és a márka első olyan autója, amelyet kifejezetten az elektromos járművekhez kifejlesztett E-GMP moduláris platformján nyugszik. Az N márka a Hyundai nagyteljesítményű termékcsaládja, amely ugyanazt a piacot célozza meg, mint a Mercedes-Benz AMG és a BMW M termékcsaládja.

A Hyundai IONIQ 5 N, amelyet elsőként júliusban, a 2023-as Goodwood Sebességfesztiválon láthatott a publikum Nagy-Britanniában, egy 84 kWh-s akkumulátorral szerelték fel, és 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/óra sebességre – áll a cég közleményében. Ezzel az akkumulátorcsomaggal az IONIQ 5 N egy feltöltéssel 351 km megtételére képes. Az autó csúcsteljesítménye az N Grin Boost üzemmódban 650 lóerő, maximális forgatónyomatéka 740 Nm. 

Az új IONIQ 5 N modell ára Dél-Koreában 76 millió von (kb. 20,5 mFt), amelyben már a kormányzati adókedvezményeket is figyelembe vették. A változó önkormányzati adókedvezmények függvényében ez az ár tovább is csökkenthető. „Az IONIQ 5 N egy speciális jármű, amely akár városi, akár versenypályára is egyaránt alkalmas" – áll a Hyundai Motor közleményében. „Az IONIQ 5 N-nel a Hyundai továbbra is az N sportmárka DNS-ét kívánja nyújtani ügyfelei számára."

Az autó frontrészén egy különleges N grafikus maszkot helyeztek el funkcionális hálóval, amely a légfüggönnyel és a légterelőkkel extra hűtést biztosít az autónak. Az IONIQ 5 N „Kanyarbetyár” annyit jelent, hogy az autóban 42 további hegesztési pont és 2,1 méter további ragasztóanyag található. A motor és az akkumulátor rögzítése megerősítésre került, míg az első és a hátsó segédkeretet megnövelték az oldalmerevség érdekében.

Az autóban elérhető egy „N pedál” üzemmód is, amely az elektromos járművek saját súlyát és méretét veszi figyelembe, miközben az érzékeny kezelhetőséget kívánja fokozni. Ezt a szoftverfunkciót úgy tervezték, hogy a gyors és izgalmas kanyarok élményét előnyben részesítse az energiahatékonysággal szemben.

Ahogyan az IONIQ modellcsalád többi tagja, az IONIQ 5 N is  multifunkciós töltőrendszerrel rendelkezik, amely 400 és 800 voltos töltést is képes fogadni. Egy megfelelő töltőállomáson 800 V-on az autó mindössze 18 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra.

Az első nagyteljesítményű elektromos modell bevezetésével a Hyundai Motor különféle marketingtevékenységekbe kezd a nagyteljesítményű villanyautók népszerűsítésére. Elsőként a bevezetést követő első hétben szerződött ügyfelek részére egy „Vezetési élmény” tesztvezetést rendeznek, ahová sorsolással hívják meg a szerencséseket. Azok az ügyfelek, akik nyernek, a Taean HMG Vezetési Élményközpontban tapasztalhatják meg a modell kiváló vezetési képességeit különféle vezetési kurzusokon, mint például a körpálya és a gymkhana. 

Emellett a Hyundai Motor az idei év utolsó negyedévében egy N márkaspecifikus villámtöltő állomást is telepít a koreai Speedium versenypálya mellé, amely akár 10 jármű egyidejű töltésére is képes lesz, így az ügyfelek kiélvezhetik a pályát és az autót anélkül, hogy a töltés miatt kellene aggódniuk. Az IONIQ 5 N ügyfelei ráadásul ingyenes töltési lehetőségeket is kapnak ugyanitt. 

A Hyundai Motor 2032-ig 109,4 billió von (kb. 83 milliárd dollár) befektetését tervezi, hogy vezető pozíciót szerezzen meg a jövőbeli globális mobilitási piacon, miközben 2030-ra évente mintegy 1 millió tisztán elektromos modellt kíván eladni. A Hyundai első kifejezetten villanyautók termelésére szánt autógyára, az évi 300 ezerdarabos kapacitású Hyundai Motor Group Metaplant America az amerikai Georgia államban épül jelenleg azzal a céllal, hogy 2024 második felében kezdje meg működését. Ezzel egy időben Dél-Koreában is épül egy ilyen üzem azzal a céllal, hogy a termelést már 2025-ben megkezdjék.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com, https://yonhap.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését