A Hyundai továbbra is bízik limuzinjaiban
A Hyundai továbbra sem adja fel legendás limuzijait, így az egyik hobbiterepjárók és crossovoverek uralta legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban egyszerre mutatta be az Elantra és a Sonata megújult változatait.
A Hyundai számos crossovert, sőt elektromos járművet is tart a kínálatában, ám a vállalat vezetői szerint a limuzinok iránti elkötelezettségük továbbra is megmaradt. A belépő szintű és középkategóriás limuzinok, az Elantra és Sonata felfrissítésével a Hyundai frissebb megjelenést, új információs és szórakoztató rendszert és nagyobb teljesítményt is kínálnak. A VW GTI versenytárs Elantra N pedig kiterjesztett alvázmerevítést és jobb hangolást kapott, míg a Sonata Hybrid regeneratív fékezéssel és csúcstechnológiás belső térrel egészíti ki a típust a 2024-es évre.
Nem ritka, hogy a rajongók és a megfizethető autók vásárlóinak panaszai szerint a limuzin egy letűnt korszak emlékei. Ez azonban nem teljesen igaz. Természetesen az olyan márkák, mint a Ford, felhagytak a lépcsőshátú modellek értékesítésével, ám az olyan gyártók, mint a Hyundai, már lazábbra veszik. A koreai autógyártók három különálló szedánplatformot kínál, és ez egy párral kevesebb, mint öt évvel ezelőttihez képest. Ennél is fontosabb, hogy limuzinjai viszonylag jók is, mivel a Hyundai folytatja a megfizethető, de minőségi autóértékesítési küldetését.
A 2024-es modellévre a Hyundai Elantra és a Hyundai Sonata is megújult. 2023-ban induló 22 065 dolláros árával az Elantra a második legolcsóbb modell a Hyundai teljes amerikai flottájában és egyben a belépő szintű limuzin is. 2024-re az autó jelentős átalakításon esett át, amely a frontrésszel kezdődik. A vékonyabb LED nappali menetfények újak és egy kétrészes hűtőrácsot kapcsolnak össze, amelyet 2D rozsdamentes acél Hyundai embléma díszít.
A Hyundai az Elantra hat különböző változatát kínálja az amerikai vásárlóinak, az alapmodelltől a plug-in hibridig és a versenypályára is alkalmas N változatig, amelynek része egy új formatervezésű 15, 16, 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsa-garnitúra is. Négy további színválaszték (Ecotronic Grey, Ultimate Red, Exotic Green és Amazon Gray) szintén újdonság 2024-ben.
A 2024-es Elantra termékcsalád valódi frissítései azonban nem kozmetikai jellegűek. Valójában az összes felszereltségi szinten megjelenő hátsó oldallégzsákok és az új hátsó biztonsági öv-emlékeztető a leginkább figyelemre érdemes újítás. Az IIHS megkongatta a vészharangot a hátsó légzsákokkal és a biztonsági öv-emlékeztetők fontosságáról, amit úgy tűnik, a Hyundai meg is hallott és intézkedett azok bevezetéséről.
A széles Elantra-kínálat részeként a Hyundai 2024-ben a benzines 2.0 literes szívó és négyhengeres turbómotort, az 1.6 literes turbós négyhengeres és 1,6 literes hibridmotort is megtartotta a 2024-es kínálatban. Ám azok számára, akik nem elégednek meg egy Elantrával, a Hyundai másik új teljesítményorientált vagy villamosított limuzint, az új Sonata limuzint is bemutatta.
A Honda Accord, vagy a Toyota Camry ellenfelének szánt felfrissített Hyundai Sonata nem volt mindig olyan izgalmas kinézetű autó. ám a mostani frissítéssel ez gyökeresen megváltozik. Az elülső hűtőrács lejjebb helyezésével az új Sonata az IONIQ 6-hoz hasonló megjelenést kapott, amelyet a teljes frontrészén átívelő, szélesre húzott fényszóró egészít ki. Hátul a Sonata egy összekötő fénysávot kap nagy H alakú féklámpákkal, ami állítólag javítja a láthatóságot. Ez egy „korszerű repülőgép-kinézet” – állítja a Hyundai.
Az új Sonata belső terében is nagy változások történtek. Ez egyben a BMW modellekre is hasonlít, ahogyan a szoftver is olyan kinézetű, mint a bajor modellekben. A 2024-ben megjelent újdonságként a Sonata egy darabból álló, 12,3 colos vezetői információs műszeregységgel és 12,3 colos multimédiás rendszerrel gazdagodott, akárcsak egy BMW M340i. A vezeték nélküli Apple CarPlay és az Android Auto már alapfelszereltség a teljes Sonata termékcsaládban, csakúgy, mint a 12 hangszórós Bose Premium hangrendszer.
A Hyundai az új modellben is megtartotta a Sonata N-Line verzióját, amelynek teljesítményadatait a modellévhez közeledve fogják csak felfedni. Az N-Line ugyanis nemcsak egy sportos felszereltségi szint, nem csak egy trükk, a Hyundai Aktív Hangrendszerű kipufogóprogramja, a rajtprogram és az N Powershift funkció is megtalálható lesz benne. Sokkal fontosabb azonban, hogy az új Sonata 2.5 literes szívóbenzines motorjához immár HTRAC összkerékhajtási rendszer is kapcsolódik, míg a motorkínálatban emellett az N-Line variáns 2.5 literes turbómotorja és az egyedi 2.0 literes hibrid is megtalálható. Utóbbihoz váltófülek és regeneratív féküzemmód is jár.
A Hyundai még egyik limuzinja esetében sem árulta el az árakat, a bevezetési dátumokat vagy a hivatalos teljesítmény- és hatótávadatokat, bár a 2023-as kifutó modellekkel összevetve az eltérések összességében marginálisak. Emiatt azt gyanítható, hogy a Hyundai nagy áremelkedéseket nem fog bejelenteni.
„Az autópiac stabilizálódott, a Hyundai pedig továbbra is elkötelezett a limuzinok, mint a termékpalettánk része mellett abban az időszakban is, amikor néhány gyártó elhagyta ezt a szegmenst. Az autópalettánk összetétele magasabb szinten áll, mint az iparágé” – mondta José Muñoz, a Hyundai Motor elnöke és globális vezérigazgatója.
Forrás: autoweek.com