2026-tól Samsung akkuk, 2030-tól szilárdtest-akkuk kerülnek a Hyundai villanyautóiba

A Samsung SDI bejelentette, hogy 2026-tól hét évig a gyártó látja el a Hyundai csoportot elektromos járművek akkumulátoraival, a Hyundai pedig eközben azt is nyilvánosságra hozta, hogy legkésőbb 2030-ig bevezetik a szilárdtest-akkukat járműveikben. 

A dél-koreai Samsung SDI bejelentette, hogy hét éves szerződést írt alá a Hyundai Motor autógyártóval, amelynek értelmében 2026-tól az akkugyártó szállítja az akkumulátorokat a koreai autógyártó legújabb modelljeihez. „A legújabb szállítási megállapodás a Samsung és a Hyundai Motor Group közötti első együttműködés az elektromos járművek akkumulátorai terén" – áll a Samsung SDI közleményében.

A többek között a General Motors, a Stellantis és a BMW autógyártó vállalatoknak beszállító akkumulátorgyártó hozzátette, hogy magyarországi gyárában előállított prizmatikus akkumulátorokat szállít majd a Hyundai Motor elektromos járműveihez. A Samsung SDI várhatóan kibővíti magyarországi gödi üzemét, hogy megfeleljen a Hyundai Motor akkumulátor-ellátása iránti megnövekedett igénynek. A megállapodással a Samsung SDI vállalat számára nemcsak új vásárlója lett a Hyundai Motor, de lehetőséget teremtett a jövőbeli együttműködésre és növekedésre is.

Habár sem a Samsung SDI, sem a Hyundai Motor nem hozta nyilvánosságra az ügylet nagyságrendjét, a Samsung SDI valószínűleg olyan nagyságrendben fog elektromos akkumulátorokat szállítani partnerének, amelyek körülbelül 500 ezer elektromos jármű ellátására lesznek elegendőek a 2026-ot követő hét év során – mondta el a Reutersnek egy, az ügyben jártas iparági forrás. A koreai Business Korea lap számításai szerint a becsült akkumulátor-ellátás ebben a hét évben körülbelül 35-40 gigawattóra (GWh), aminek becsült értéke 2,96–3,7 milliárd dollár.

Ezen megállapodás révén a Samsung SDI a Hyundai csoport számára a hamarosan érkező 6. generációs, „P6 néven ismert prizmatikus akkumulátort fogja szállítani, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll. A „P6” akkumulátor nikkel-kobalt-alumínium (NCA) katód elrendezésben magas, 91 százalékos nikkeltartalommal rendelkezik és az anódban szabadalmaztatott szilícium anyagokat tartalmaz, maximalizálva ezzel az energiasűrűséget. 

Ez a fejlesztés egyben azt is jelzi, hogy a Hyundai csoport az elsődlegesen tasak típusú akkumulátorok használatáról a prizmatikus akkumulátorok alkalmazására vált, diverzifikálva azok formai tényezőit. Az alaktényező az akkumulátorcsomagok szerkezeti felépítésére utal, amelyek nagy vonalakban tasakos, prizmás és hengeres formákra oszthatók. A prizmatikus akkumulátorok, amelyekre a Samsung SDI specializálódott, a tartósságukról és a többi akkumulátortípushoz képest nagyobb stabilitásukról ismertek. Ezért választották a nagy autógyártók, mint például a Mercedes-Benz, a BMW, az Audi, a Porsche és a Volkswagen is a prizmás akkumulátorokat.

Október elején a Samsung SDI azt is bejelentette, hogy az egyesült államokbeli Indiana államban 2 milliárd dollár befektetéssel egy második közös villanyautó akkumulátor-gyár felépítését tervezi a Stellantis vállalattal, ahol a termelés várhatóan 2027-ben fog megkezdődni. 

Eközben a Hyundai Motor Group azt is bejelentette, hogy ugyanezen időszakban, vagyis legkésőbb 2030-ig saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátoraikat is be kívánják vezetni új modelljeikben. „Teljes szilárdtestakku-technológiát fejlesztünk olyan elektromos járművekhez, amelyek hosszabb menetidőre képesek és célunk, hogy a technológiát 2030-ig kereskedelmi forgalomba hozzuk” – mondta Nak-seop Sung, a Hyundai Motor Group K+F tervezési és koordinációs részlegének vezetője egy koreai rendezvényen tartott vitaindító beszédében. 

A szilárdtest akkumulátorok szilárd elektrolitokkal vannak feltöltve, míg a hagyományos akkumulátorok folyékony elektrolitokat használnak. A lítium-ion akkumulátorokhoz képest, ahol az elektrolitok folyékonyak, a szilárdtest-akkumulátorok egyszerűsített csomagolásúak és rendkívül nagy energiasűrűséggel rendelkeznek, ami hosszabb hatótávot, rövidebb töltési időt és nagyobb biztonságot jelentenek. 

A Hyundai Motor Group azt tervezi, hogy tovább bővítve termékpalettáját beelőzheti az elektromos járművek piacát. A Hyundai Motornak 2030-ra 11 elektromos modellje lesz, főként crossoverek és hobbiterepjárók, míg a Kia 2027-ig évente legalább két elektromos autót fog piacra dobni, így a Hyundai Motor Group elektromos modelljeinek száma 15-re emelkedik. Ezek mellett mind a hat prémium Genesis modell 2030-ra tisztán elektromos hajtásúvá alakul át. 

Forrás: reuters.com, businesskorea.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei