A Hyundai 3 támogatott startup cége idő előtt kiválik
A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy három startup vállalkozása – a Pitin, a Madde és az Evacycle – kevesebb mint egy évvel azután vált ki az autógyártó védőernyője alól, hogy részt vettek a vállalaton belüli startup inkubátorprogramban.
A Hyundai csoport tájékoztatása szerint általában több mint egy évbe telik, mire ezek a startup vállalatok az anyavállalatuktól különálló cégekké tudnak fejlődni és ki tudnak válni, azonban ez a három vállalkozás mind az autóiparban, mind a félvezetőiparban mindössze kilenc hónap alatt hatalmas potenciált mutattak be.
A Pit-in elsősorban elektromos haszonjárművekhez, leginkább taxikhoz fejlesztett felújított akkumulátorokat hasznosító akkumulátor-előfizetési szolgáltatást. A rendszer az akkumulátorcsere technológián alapul, lehetővé téve a taxisok számára, hogy viszonylag alacsony havi előfizetési díjat fizessenek a használt akkumulátorok költséghatékony, felújított akkumulátorokra történő gyors cseréjéért. A cég azt is tervezi, hogy biztosítást és gyorstöltési szolgáltatást indít a kereskedelmi forgalomban lévő elektromos járművek akkumulátoraihoz kapcsolódóan.
A Madde szilícium-karbidot, a félvezetőkben használt kulcsfontosságú anyagot állít elő 3D nyomtatással. A szilícium-karbid feldolgozása hosszú időt vesz igénybe és költséges, mert könnyen törhető, ám a Madde nyomtatási technológiája ezt a folyamatot egyszerűbbé és költséghatékonyabbá teszi. A cég hamarosan a repülőgép- és űrreaktorok és kis moduláris reaktorok területén fogja bővíteni tevékenységét.
Az Evacycle saját technológiát fejlesztett ki a fekete por – nikkel, kobalt és mangán keverékének –az elhasznált akkumulátorokból kinyerésére, hogy újra felhasználhassák azt nyersanyagként a katódok előállításához, amelyek az akkumulátorgyártás kritikus komponensei és 40 százalékot tesznek ki az akkumulátor összköltségéből. A Hyundai szerint a lassú technológiai fejlődés és az alacsony jövedelmezőség miatt kevés versenytárssal rendelkező feketepor termelési üzletágba belépő Evacycle pozitív visszajelzéseket kapott a kulcsfontosságú berendezések tervezésének és gyártásának technológiájáról, amely környezetbarát és egyben biztonságos is. Piaci részesedésének növelése érdekében a cég a jelenlegi feldolgozási módhoz képest 50 százalékkal kívánja csökkenteni az árat, a folyamatban felhasznált villamos energia mennyiségét és a termelési időt.
„Eddig összesen 76 házon belüli startup csapattal foglalkoztunk és 33 startupot hoztunk létre. A vállalat arra fogja ösztönözni a munkatársakat és a vezetőket, hogy innovatív és kreatív ötletekkel álljanak elő és segítsenek az értékesítési stratégiákban” – áll a Hyundai közleményében.
A Hyundai Motor Group 2000-től kezdődően házon belüli startup-ösztönző programot működtet – főként az autóiparhoz köthető – Venture Plaza néven, amely 2021-ben ZER01NE Company Builder néven folytatta tevékenységét. az autóiparon kívüli üzleti szektorokhoz kapcsolódó cégek. Az autógyártó az autóiparon túli üzleti szektorokhoz kapcsolódó kis cégek támogatását is megkezdte.
A kiválasztott induló vállalkozások akár 300 millió von (kb. 81 mFt) finanszírozásban részesülnek a Hyundaitól és egy kiértékelési folyamaton esnek át annak megállapítására, hogy alkalmasak-e a kiválásra vagy új vállalkozás indítására a Hyundai vállalaton belül. A startup üzletben részt vevő alkalmazottak és vezetők lehetőséget kapnak arra, hogy az autógyártó újból visszavegye őket a cég különálló vállalattá válását követő három évre.
Forrás: koreaherald.com, koreajoongangdaily.joins.com