Elektromos lehet a Hyundai új i20 és Kona N változatai is?
A Hyundai N sportmárkája forradalmasította a kisautók és a kiskategóriás SUV-ok szegmensét az i20 és a Kona N változataival, ám egyes pletykák szerint a B szegmens nagyteljesítményű Hyundai modelljei a jövőben villanymotoros hajtást kaphatnak.
Az autógyártók immár a kisebb kategóriákban is egyértelműen egyre inkább a villamosítás felé indulnak az új modellek fejlesztése során. Láthatjuk ennek előszelét a Volkswagen legutóbb bemutatott ID.2 ALL vagy éppen az IONIQ 5-höz hasonlóan retrodizájnba burkolt Renault 5 tanulmányautók bemutatásával, de a Hyundai csoport az újraalkotott Ray EV, illetve hamarosan érkező Casper EV változataival is jelzi, hogy hamarosan az A és B szegmens modelljei is komoly villamosításon esnek át.
A VW ráadásul nemrég bemutatta az ID.2 tanulmány sportos kiegészítőkkel felszerelt GTI verzióját is, így nem nehéz kikövetkeztetni azt sem, hogy a Hyundai is várhatóan ebbe az irányba fogja fejleszteni sportos N kisautóit. Az európai Kona bemutatásakor rendezett sajtóesemény alkalmával a Hyundai egyik képviselője, Mr. Park megjegyezte, hogy amennyiben valóban elkészül a KONA N második generációja, akkor az egy tisztán elektromos járműként térhet vissza.
„A Kona esetében az elektromosra, a hibridre és a belsőégésű motoros változatokra helyezzük a fő hangsúlyt, míg az N változat egyelőre megfontolás tárgyát képezi. Egyelőre a piac visszajelzéseit és piaci reakcióit figyeljük az első nemrég bemutatott tisztán elektromos IONIQ 5 N modellünkkel kapcsolatban.” – mondta Park. Ez pedig egyben azt is jelentheti, hogy a következő generációs i20 N sorsa is hasonló lehet.
Bár ez könnyen indíthat olyan gondolatokat, hogy ezzel a belsőégésű motorral szerelt Hyundai N modellek számára vége, érdemes tisztázni, hogy a Hyundai az új Kona modellt kezdettől fogva tisztán elektromos autónak tervezte, majd a végeredményt átalakította belsőégésű motoros használatra is, így a mérnököknek könnyebb lesz egy teljesen elektromos N változatot létrehozni, mint helyet keresni egy nagy hengerűrtartalmú belsőégésű motornak. A nemrég készült kémfotók tanúbizonysága szerint ráadásul a Hyundai már készíti a Kona Electric sportos kiegészítőkkel és tuningelemekkel felkészített N-Line változatát is.
Az első tisztán elektromos N termék a régen várt és a Goodwood Sebességfesztiválon az Egyesült Királyságban bemutatott IONIQ 5 N modell piaci bevezetésével már meg is jelent, amellyel a dél-koreai autógyártó rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy belsőégésű motoros nagyteljesítményű járművekhez méltó konkurenst alkosson. „A platform miatt technikailag könnyebben készíthetünk nagyteljesítményű változatot a dedikált villanyautókból” – mondta Park. „Kihozhatjuk a nagy teljesítmény, de a nem dedikált belsőégésű vagy elektromos változattal is rendelkező platform esetében különböző lehetőségeket kell megvizsgálnunk” – tette hozzá.
Az egyértelműség kedvéért Mr. Park a végén megerősítette: „Belsőégésű N modell nincs a szempontjaink között. Az IONIQ 5 N visszajelzései alapján hozunk döntést a jövőben.” Tehát nem olyan messze a döntés, hogy az IONIQ 5 N modellről kapott elsöprően kedvező visszajelzések alapján döntsenek. Vajon ezek után mire számíthatunk?
Forrás: thekoreancarblog.com