Már 15 millió készült a Hyundai Elantrából

A dél-koreai Hyundai Motor autóipari óriás bejelentette, hogy Avante kompakt limuzinja, amelyet a világ számos részén, köztük Európában is Elantra néven forgalmaznak, megjelenése után 33 évvel, idén szeptember végére átlépte a 15 millió darabos példányszámot.

A Hyundai Motor nemrég bejelentette, hogy 2023. szeptember végével összesen 15,03 millió darab Avante, illetve Elantra modell készült el, amelybe azonban nem számították bele a kifejezetten a kínai piac számára készített stratégiai modellváltozatokat. A Hyundai első kompakt limuzinja, az Avante először 1990-ben jelent meg a dél-koreai piacon, fronthajtású középkategóriás autóként és Elantra néven. Második generációs modelljétől kezdődően az Avante a vállalat exporttermékeinek zászlóshajójává vált, globális eladási eredményei pedig több mint 640 ezerdarabot értek el, meghaladva a hazai eladásokat.

A 2010-ben megjelent ötödik generációs Avante MD modellből több mint 3,68 millió példányt adtak el kilenc év alatt, ami az összes Avante-generáció közül a legmagasabb eladási példányszámot jelenti. A hatodik generációs Avante AD 2,05 millió darabos globális értékesítési eredményével stabil exportmodellé vált, miközben több mint 360 ezer darabot a hazai piacon, Dél-Koreában is értékesítettek belőle. 

A most futó, hetedik generációs Avante CN7 modellből, amely 2020-ban érkezett meg és feltűnő formatervével igen kedvező kritikákat kapott, a megjelenése óta eltelt három év alatt több mint 1 millió darabot értékesítettek. A Hyundai Motor Ulszan gyárkomplexumának 3-as üzemegységében jelenleg az Avante CN7 gyártása zajlik, amely modellből minden 9,6 másodpercben egy újabb példány készül el és gördül le a futószalagról. 

Az 1990-ben alapított Ulszan 3-as üzemében évente 367 ezer jármű készül és ez az első ulszani üzem, amely a karosszériaelemek préseléséhez és a karosszériák mozgatásához teljesen automatizált gyártási rendszerrel rendelkezik. Az üzem 2-es gyártósorán az Avante mellett korábban az i30 készült, míg az 1-es gyártósoron az Avante mellett a kiskategóriás crossover modellek, a Venue-és a Kona készül együtt. 

A Hyundai Motor 3-as ulszani üzeme az első, ahol tavaly augusztus óta több járműmodell egyidejű gyártásának módszerét is bevezették. Ez rugalmasságot biztosít a szállítmányok koreai és globális járműigényeihez igazításához anélkül, hogy új gyártósorokat kellene építeni.

Forrás: pulsenews.co.kr

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei