Jövőre indul a Hyundai akkuelőfizetési szolgáltatása
A dél-koreai Hyundai csoport 2024-ben megkezdi az akkumulátor nélküli járművek értékesítését, amelyek a villanyautók árának 30-40 százalékát teszik ki, így a fogyasztók támogatással együtt a jelenlegi árnak kevesebb mint feléért juthatnak majd új elektromos autóikhoz.
A Kia vállalat nemrégiben bejelentette, hogy a Hyundai Capital Services szöuli központjában egy olyan együttműködési megállapodást írt alá a Shinhan EZ General Insurance vállalatával és a Szöuli Taxi Szövetséggel, amelynek lényege az akkumulátor-előfizetéses szolgáltatás bevezetése és ellenőrzése.
Az akkumulátor-előfizetés olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy vásárláskor az akkumulátoron kívül csak a jármű árát fizessék meg és ezen túlmenően az akkumulátorért havi előfizetési díjat fizessenek. Az akkumulátor-előfizetés nemcsak az elektromos járművek vásárlásának költségeit mérsékeli, hanem csökkenti a jármű karbantartási költségeit is, mivel az ügyfél az előfizetési időszak alatt csak az akkumulátor értékét fizeti meg.
Ezen túlmenően olyan, kizárólag az akkumulátorra vonatkozó biztosítás is köthető, akár haszongépjárművekre, például a taxikra is, amelyek jelenleg nem köthetők a saját autóval kapcsolatos anyagi veszteségek fedezésére baleset esetén.
A Kia a teljes szolgáltatás bevezetését a jövő év második felében tervezi, körülbelül egy éves tesztperiódust követően. „„Az akkumulátor-előfizetés szolgáltatás egy kifejezetten haszongépjárművekre, például taxikra specializálódott termék” – mondta a Kia egyik illetékese. „Amikor a szolgáltatás jövőre elindul, először a taxinak szánt Niro Plus modellhez lehet majd igényelni."
Az akkumulátor-előfizetéses szolgáltatás tavaly augusztusban vált lehetővé, miután a koreai Földügyi-, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztérium egy tervezetet dolgozott ki a terület szabályozásának javítására. Autóipari szakértők szerint bár a Hyundai Motor Group jövőre a haszongépjárművek részére indítja el akkumulátor-előfizetési szolgáltatását, amint a megfelelő infrastruktúra, például az akkumulátorkarbantartó vállalatok rendelkezésre állnak, kiterjeszti ezen szolgáltatását az általános felhasználókra is.
Amint az akkumulátor-előfizetéses szolgáltatás teljes lendületet vesz, az átlagvásárló számára a kezdeti költségmegtakarítás jelenti a legnagyobb előnyt. A teljesértékű három üléssoros EV9 hobbiterepjáró, amelyet a Kia nemrégiben mutatott be, jelenleg 76,85 millió koreai vonba (kb. 20,9 mFt) kerül Dél-Koreában. Ha levonjuk a 4,03 millió vonos (kb. 1,1 mFt) támogatást és a mintegy 28 millió von (kb. 7,6 mFt) értékű akkumulátort, az EV9 fogyasztói ára 44,82 millió vonra (kb. 12,2 mFt) csökken.
Dél-Koreában egy Kia Niro EV villanyautót ezzel a módszerrel akár 17,98 millió vonért (kb. 4,9 mFt) is meg lehet majd vásárolni, miután a jelenlegi 47,55 millió von (kb. 12,9 mFt) árból levonjuk a 8,6 millió vonos (kb. 2,3 mFt) támogatást és a mintegy 21 millió wonos (kb. 5,7 mFt) akkumulátorköltséget.
Forrás: pulsenews.co.kr