Az izraeli háború akadályozza a Hyundai értékesítési és fejlesztési terjeszkedését
A Hyundai csoport egyre nagyobb kockázattal néz szembe az eladások visszaesésével a Közel-Keleten, mivel az Izrael és a Hamász között zajló katonai konfliktus miatt a csoport izraeli regionális kutatási és fejlesztési központjában is gyakorlatilag leállt a tevékenység.
A Hyundai eladások tekintetében piacvezető autógyártó Izraelben, miközben a kisebbik leányvállalata, a Kia a második helyen áll. Még ha mindkét autógyártónak egyelőre nem kellett komoly károkat elszenvednie az ottani fegyveres konfliktus kirobbanása miatt, iparági szakértők szerint a koreai autógyártók több kockázattal is szembesülhetnek egy elhúzódó háború lehetőségéből adódóan.
A Focus2Move piackutató adatai szerint a Hyundai Motor több mint 36 400 járművet adott el Izraelben az idei év első nyolc hónapjában. Ezzel az értékesítési eredményével a gyártó ott 15,8 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A Hyundai és a Kia együttes részesedése eléri a 30 százalék körüli értéket az országban, óriási előnnyel megelőzve a Toyotát. A Hyundai saját helyi telephelyet nem hozott létre, hanem ügynökökön keresztül működteti értékesítési üzletágát.
„A háború önmagában is negatív hatással lesz a Hyundai autóinak értékesítésére, de mivel a konfliktus még korai fázisban van, a vállalat gondosan figyelemmel kíséri, nem fajul-e nagyobb léptékűvé” – mondta Moon-tae Kim, a Koreai Kereskedelmi és Iparkamara iparpolitikai részlegének vezetője. „Továbbra is figyelnünk kell és az ottani vállalatok konkrét lépéseket fognak tenni, ha ott a fegyveres feszültség fokozódik."
További aggodalomra ad okot, hogy a háború akadályozhatja a Hyundai kutatási tevékenységét, mivel Izrael stratégiai bázis a koreai autógyártó kutatás-fejlesztésében. A Hyundai Motor Group öt „bölcsőt” (cradle) üzemeltet a világ öt régiójában annak részeként, hogy ígéretes, műszakilag hozzáértő startup vállalatokat találjon jövőbeli együttműködésekhez. Izrael második legnagyobb városában, Tel-Avivban található a Hyundai közel-keleti kutatás-fejlesztési bázisa, amely jelentős szerepet játszik a csoportszintű kutatási tevékenységében.
A Hyundai CRADLE Tel Aviv 2018-ban alakult és összesen 17 vállalatba fektetett be. Az iroda minden évben ottani tech startupokkal bővíti partneri kapcsolatait. A Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke, Eui-sun Chung szintén bővítette a vállalat befektetéseit Izraelben, miután 2017-ben ellátogatott az országban működő Mobileye vállalat székhelyére. Ez a vállalat leginkább arról ismert, hogy a világ első fejlett vezetőtámogató rendszerének (ADAS) fejlesztője.
A Hyundai Motor szóvivője a téma érzékenységére hivatkozva nem kívánta kommentálni az ügyet. A Hyundai azonban az előrejelzések szerint azzal kívánja ellensúlyozni az esetleges izraeli eladások visszaesését, hogy kiterjeszti jelenlétét az Egyesült Arab Emírségekben (EAE), miután Korea és az Egyesült Arab Emírségek nemrégiben egy kétoldalú szabadkereskedelmi megállapodást írtak alá.
Forrás: koreatimes.co.kr