A Kia EV3 és EV4 tanulmányai a márka elektromos közeljövőjét vetítik előre

A Concept EV3 a kompakt méretű, praktikus és élvezetesen vezethető elektromos szabadidő-autóinak előfutára, míg a Concept EV4 a koreai márka villamosított limuzinjainak új generációját vetítik elénk. 

Bár elképzelhető, hogy egyesek számára ez összeegyeztethetetlennek tűnik, a tanulmánymodell formai megoldásai a kontrasztok fúziójára épülnek, a Kia „Egyesült ellentétek” formafilozófiája alapján. A Concept EV3 tervezői a formanyelv „okkal élvezetes” elnevezésű pillérére támaszkodtak a leginkább.

„Az ’élvezet’ első hallásra nehezen tűnik összeegyeztethetőnek az “ok” jelentéstartalmával. Hiszen előbbi érzelmi, utóbbi pedig logikai eredetű. Azonban ha kombináljuk őket, kontrasztjuk erős és hatásos” – mondta Karim Habib, a Kia formatervezésért felelős alelnöke. „A Concept EV3 esetében az ’okkal élvezetes’ leginkább a robusztus karosszéria lágy sziluettjén érhető tetten. Ugyanakkor a vonalak és a felületek játékán is, a dinamikus oldalvonal ellenpontozásában.”

Az előretolt szélvédő és a hosszú és lejtős tetővonal egyedi oldalnézetet eredményez, a szögletes kerékjáratok robusztussága váratlan és rendkívül hatásos formaelem. Ezeket a körülölelő formájú szélvédő és a megemelt C-oszopok is kiemelik, utóbbiak úgy hatnak, mintha a tető lebegne az autó felett.

A Concept EV3 utasterében az átalakíthatóság praktikuma és az élvezet között feszül az ellentét, ugyanakkor a tágasság, a kényelem és a vezetés élvezete jelentős részben éppen a praktikus kialakításból ered, ami ráadásul akkor is kínál élvezeti értéket, ha már az utasok elérték úticéljukat. Az utastér érzelmi jólétet sugároz. Ezt szolgálja a finom, visszafogott hangulatvilágítás, a letisztult műszerfal és a felületek egyszerű kialakítása is.

A fejlett és ergonomikus üléskialakítás és a környezettudatos anyaghasználat összecseng a márka célkitűzésével, a világméretekben is működőképes fenntarthatósággal. Az utastér állítható és elfogatható asztalai négyféle alaphelyzetben rögzíthetők: Fókusz, Társasági, Frissítő és Tároló. A dönthető hátsó ülőlap is a flexibilitást szolgálja, hiszen összehajtogatva jelentősen megnöveli a csomagtér méretét, így akár elektromos rollerek és kerékpárok is könnyen szállíthatók.

A Concept EV4 a „fejlődés ereje” értékeit vonultatja fel az egyesült ellentétek” formaelméletén belül. ‘Ez az irányvonal a képességekre, a tapasztalatokra és a kreativitásra épít, azaz mindarra, amit éppen a márka formaközpontú átalakulása hozott a felszínre. Ez a megközelítés segíti az újszerű egyedi járműformák friss alapvetéseinek megalkotását, olyanokét, amelyek teljes szektorokat formálnak újjá. A Concept EV4 éppen ilyen újraformáló. 

A négyajtós kialakítás eleve azt sugallja: ez az autó egy szedán. Ugyanakkor a karosszéria vonalvezetése ennél többet sejtet: az elektromos négyajtósok egy alapjaiban új, valóban négyajtós, de a hagyományos szedánok értékein túlmutató innovatív kategóriájának érkezését. A „fejlődés ereje” a geometrikus formák és a nagy, letisztult felületek összjátékából ered, az EV4 új, érték alapú megközelítést képvisel felhasználói élményben és technológiában egyaránt. A mélyre húzott feltűnő orr, a hosszú hátsó rész és a tetőspoiler a sportautók világát idézi.

Az agresszív vonalú orr kiemeli a karosszéria letisztult oldalvonalát, a szélesen, az első lökhárító szélein elhelyezett függőleges tájolású fényszórók pedig még szélesebbnek láttatják az autó kiállását. Az EV4 tökéletesen példázza a Kia eltökéltségét a határok feszegetése iránt, mind formai, esztétikai, mind pedig műszaki, technológiai szempontból. 

Az utastérben a vízszintes tájolású formaelemek uralkodnak, a cél itt a vezetés tökéletes élvezete. A lehető leginkább letisztult kialakítás érdekében a Kia formatervezői még a fűtés szellőzés kezelőelemeit is külön panelre telepítették, amely a középkonzolba hajtható, és a keskeny szellőzőnyílások rácsozatának formái is flexibilisen változtathatók. A körülölelő környezet azt szolgálja, hogy a vezető minden pillanatban tökéletesen uralhassa, zavaró hatások nélkül irányíthassa és élvezhesse az autót, a kétképernyős keskeny műszerfal pedig minden helyzetben tökéletesen látható és kényelmesen, zavaró hatások nélkül kezelhető.

A Concept EV4 „Mind Modes” üzemmódja a pillanatnyi helyzethez igazítja a hangulatvilágítást és a szellőzők formáit. A „Perform” beállítással a vezető minden szükséges információt megkap, ami csak elérhető, ugyanakkor „Serenity” módban egy sor digitális grafika teremt pihentető utastéri hangulatot.

A Concept EV3 modell formavilágát a várhatóan a jövő év első felében érkező Kia EV3 kompakt crossover modellben láthatjuk majd viszont, amelyet méretével és vételárával a Niro EV alá pozícionálnak. Ezt követően az EV4 limuzin nem sokkal később, várhatóan valamikor 2024. második felében jelenhet meg a szériamodellek kínálatában.

Forrás: Kia Magyarország, motorgraph.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését