A Hyundai továbbra is vezeti az üzemanyagcellás piacot
Dél-Korea vezető autógyártója, a Hyundai Motor a január-júliusi időszakban megőrizte vezető szerepét az üzemanyagcellás járművek piacán, ám a japán Toyota Motor ezen a téren gyorsan csökkenti lemaradását.
Az SNE Research piackutató adatai szerint a Hyundai az év első hét hónapjában összesen 3 662 darab hidrogénüzemű járművet, köztük a Hyundai Nexo crossovert és az ElecCity hidrogén-elektromos buszt értékesített. Ez az értékesítési eredmény az egy évvel korábbihoz képest azonban 40 százalékkal alacsonyabb. ezzel az eladási mennyiségével a Hyundai 38,1 százalékos részesedést szerzett az üzemanyagcellás járművek globális piacának élén. Az egy évvel korábbihoz képest viszont piaci részesedése 19,2 százalékponttal csökkent. Az eladások visszaesését a Hyundai Nexo gyenge teljesítménye okozta – közölte a kutatócég.
Ezzel szemben a Toyota üzemanyagcellás limuzinja, a Mirai eladásai éves szinten 15,8 százalékkal 2 884 darabra nőttek, így piaci részesedése 6,6 százalékponttal 30 százalékra nőtt ugyanebben az időszakban. A Mirai erőteljes eladásai eredményeinek köszönhetően a Toyota a 2022 végi 33,9 százalékpontról 8,1 százalékpontra csökkentette piaci lemaradását a Hyundaihoz képest.
Az elemzők szerint a hidrogén-üzemanyagcellás globális piac növekedése lassulni fog, tekintettel a hidrogéntöltő hálózat hiányosságaira, valamint az akkumulátoros elektromos autóknál jóval kevesebb új modell megjelenésére. A piac összesített hidrogénüzemű járműeladási eredménye az év első hét hónapjában elérte a 9 619 darabot, ami 9,6 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. „A Hyundai Nexo eladási eredményei egyelőre a jelenlegi szinten maradnak" – mondta az SNE Research képviselője.
Eközben a kínai üzemanyagcellás járműgyártók tisztességes növekedést értek el ebben az évben. A King Long United Automotive Industry vállalat üzemanyagcellás járműeladásai több mint kétszeresére, 866 darabra nőttek a január-júliusi időszakban, és 9 százalékos piaci részesedésükkel jelenleg a harmadik helyen állnak. A King Long néven ismert kínai vállalat elektromos buszokat, távolsági buszokat és kisteherautókat gyárt.
Országokat tekintve Dél-Korea volt a legnagyobb üzemanyagcellás járműpiac a január-júliusi időszakban, annak ellenére, hogy eladási eredményei 38,7 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest. Korea globális piaci részesedése így 16,8 százalékponttal 35,2 százalékra csökkent. Kína a második helyen végzett 31,9 százalékos piaci részesedéssel: hidrogénes autóeladásai 66,8 százalékkal emelkedtek az időszakban. A harmadik helyen az Egyesült Államok áll 24,3 százalékos piaci részesedéssel, ezt követi Európa (5,9%) és Japán (2,4%).
A globális üzemanyagcellás járműszegmensben a Hyundai Nexo és a Toyota Mirai versenyeznek a vezető pozícióért, mióta egy másik jelentős szereplő, a japán Honda Motor 2021 júniusában kilépett a piacról. A Toyota 2014-ben dobta piacra Mirai limuzinját, mint a világ első kereskedelmi forgalomba hozott üzemanyagcellás autóját. Négy évvel később, 2018-ban jelent meg a Hyundai Nexo, a koreai autógyártó Tucson hobbiterepjárójának platformjára épülő crossover járműve. Időközben azonban 2020-ban megjelent a Mirai második generációja is, amely az előzőnél jóval prémiumosabb limuzinná vált.
Forrás: kedglobal.com