A Hyundai új plug-in hibridjei jóval nagyobb hatótávval érkeznek

A Hyundai Motor Group a pletykák szerint a Hyundai Grandeur és Santa Fe, valamint a Kia Sorento hobbiterepjárók következő generációs plug-in hibrid hajtásláncán dolgozik, amelyek tisztán elektromos hatótávja akár 100 km-re is nyúlhat.

Amint arról az ETNews dél-koreai szaklap beszámolt, amely információit iparági forrásoktól szerezte, az új PHEV hajtáslánc elsőként 2025-ben a zászlóshajó Hyundai Grandeur limuzin frissített változatában fog bemutatkozni. Ez az autó ugyanarra az N3-as platformra épül, mint a jelenlegi Santa Fe és Sorento. A hírben nem közölnek további részleteket az új PHEV hajtásláncról azon kívül, hogy akár 100 km-es elektromos hatótávolságot is tud majd.

Az ETNews információi szerint a Hyundai Motor Group a közelmúltban megosztotta a következő generációs PHEV-rendszer fejlesztésére vonatkozó terveit több alkatrész-partnerrel. A Hyundai Motor Group az idei év második felében kezdi meg a fejlesztést és 2025-ben kívánja bevezetni a frissített Grandeurben. Egyes partnerek szintén megkezdték az új PHEV rendszerhez kapcsolódó alkatrészek fejlesztését.

A Grandeur PHEV fejlesztése egy második generációs rendszerrel indult, amely a fejlesztés korai szakaszában jár, ennek ellenére az már látszik, hogy jelentősen sikerült javítani a teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot a Hyundai Motor Group jelenleg gyártásban lévő PHEV rendszeréhez képest. A nagy hatótávolságot egy új, nagy sűrűségű akkumulátorcsomaggal és két darab, fejlesztés alatt álló villanymotorral sikerült a Hyundai mérnökeinek elérniük. 

Egyelőre nem világos, hogy ez az új PHEV hajtáslánc mikor kerülhet bemutatásra a Santa Fe és Sorento modellekben. Előbbiből nemrégiben mutatkozott be egy új generáció, utóbbihoz pedig most debütált a félidei frissítés. Ezek alapján könnyen elképzelhető, hogy az új PHEV hajtáslánc a Sorento modellekben csak a következő generációs modellben, míg a Santa Fe-ben csak a frissítés során debütál. A KCB.com blogja úgy számol, hogy míg a Sorento-ba 2025-ben, addig a Santa Fében valamikor 2026-ban debütálhat az új hajtáslánc.

A jelenlegi Kia Sorento PHEV változatát egy 1.6 literes turbófeltöltős, négyhengeres benzinmotor, 90 lóerős (67 kW) és 304 Nm-es villanymotorral, 13,8 kWh-s vízhűtéses lítium-ion akkumulátorcsomaggal és hatfokozatú automatával mozgatja. A rendszer teljes teljesítménye 260 lóerő (195 kW), a maximális nyomaték pedig 350 Nm. Ezzel a rendszerrel a tisztán elektromos hatótávolság a WLTP-tesztek szerint akár 68 km is lehet. Ez a PHEV hajtáslánc a 2023 negyedik negyedévében esedékes frissítéssel, valamint a benzin-elektromos fullhibrid motorokkal együtt a Sorento-ban várhatóan továbbra is kapható lesz.

A dobozforma Hyundai Santa Fe legújabb generációját néhány hete mutatták be a közönségnek Dél-Koreában. A globális piacra az új Santa Fe egy 1.6 literes turbós, benzin-elektromos hibrid hajtáslánc mellett egy 2,5 literes turbós benzines motorral érkezik.

Forrás: thewest.com.au, thekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését