A Hyundai elnöke nagyapja nyomdokain jár a Közel-Keleten

A múlt század 70-es éveiben a koreai Hyundai és más vállalatok számára a Közel-Kelet volt az a hely, ahol megmutathatták tudásukat és ezzel Dél-Korea legnagyobb külföldi bevételi forrását is biztosíthatták.  

A Közel-Kelet fontos régióként szolgált a Hyundai számára, miután a vállalat néhai elnöke az 1970-es években hatalmas építési megrendelést kapott egy ipari kikötő létrehozására a Szaúd-Arábia keleti részén fekvő Jubail városában. A tűző napsütésben Korea építőmunkásai és mérnökei fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy utakat, házakat és kikötőket építsenek, valamint olajat keressenek és azt hazaküldjék országuk fejlesztésére, amely ennek is köszönhetően mára Ázsia negyedik legnagyobb gazdaságává vált. A Hyundai csoport alapítója, Ju-yung Chung vitathatatlanul legendaként jelenik meg, amikor a „Közel-Kelet csodájáról” van szó, utalva a koreaiak által a sivatagban sikeresen végrehajtott nagy építkezésekre.

A Hyundai Engineering & Construction vállalat (röviden: Hyundai E&C) vezérigazgatójaként személyesen ő vezette a régió infrastruktúrájának kiépítésére irányuló koreai megaprojekteket, beleértve Szaúd-Arábiában a Jubail kikötő vagy a Fahad király ipari kikötőjének 1976-os építését, amelyet az évszázad legnagyobb építkezéseként tartanak számon.

Néhány évtizeddel később az alapító unokája és a legnagyobb koreai autóipari konszern, a Hyundai Motor Group elnöke szeretné megismételni nagyapja által létrehozott közel-keleti mítoszt – ezúttal elektromos autókkal, hidrogénüzemű járművekkel és az ezekhez is kapcsolódó infrastrukturális projektekkel. Eui-sun Chung a koreai elnök szaúd-arábiai és katari állami látogatását kísérő üzleti delegáció tagjaként októberben a Közel-Keletre látogatott, ahol felkereste a Hyundai E&C alagútépítési területét, a Neom City egyik lakónegyedében, amely egy fejlesztés alatt álló okosváros-projekt Szaúd-Arábia északi részén. 

A Hyundai Motor Group építőipari leányvállalata, a Hyundai E&C egy 12,5 km-es alagutat épít a nagysebességű és tehervasutak számára Neom City-ben. „Büszke vagyok rátok” – mondta Chung a Hyundai E&C vezetőinek és alkalmazottainak. „Mi, a Hyundai Motor Group felelősségtudatunkkal aktívan támogatni fogjuk azt, amit a Hyundai E&C itt felépített. A Hyundai E&C történelmet írt hitelességével és a csoport az építőipari részleg globális megítélésének emelésében is szerepet fog játszani. A folyamatban lévő projekt legfőbb prioritása a minőség és a biztonság kell legyen.” Chung emellett hangsúlyozta a régió stratégiai jelentőségét az autóipari üzletág további növekedése szempontjából.

Az elnök egy nappal korábban egy 500 millió dolláros megállapodást írt alá egy autógyár felépítéséről, amely a King Abdullah Economic City (KAEC) területén az Állami Befektetési Alappal (PIF), Szaúd-Arábia szuverén vagyonalapjával közösen valósul meg. Az üzem, amely a Hyundai első elektromos autókat gyártó létesítménye lenne a Közel-Keleten, várhatóan a régió mellett Észak-Afrika irányába is átjáróként szolgál majd.

A gyár a Hyundai és a Kia leányvállalata azon törekvését is szolgálja majd, hogy 2030-ig évente 550 ezer autót tudjanak értékesíteni a Közel-Keleten, valamint villanyautó-kínálatukkal a regionális piac 20 százalékát megszerezzék. Csak Szaúd-Arábiában a Hyundai és a Kia már most is az autópiac 21 százalékát birtokolja, mint a második legnagyobb járműértékesítő vállalat a japán Toyota Motor mögött.

Szaúd-Arábia, a világ legnagyobb olajtermelője agresszíven igyekszik elterjeszteni az elektromos autókat országszerte, felkészülve az olaj utáni korszakra. Mohammed bin Szalman, Szaúd-Arábia koronahercege és miniszterelnöke megfogadta, hogy 2030-ra a királyság fővárosában, Rijádban közlekedő autók egyharmada elektromos hajtású lesz.

A rijádi látogatás alkalmával a Hyundai vezetője egy kezdeti megállapodást is aláírt a Koreai Autóipari Technológiai Intézettel (KATECH), az Air Products Qudra (APQ) és a szaúdi tömegközlekedési vállalattal (SAPTCO) arról, hogy a Királyságban kifejlesztik a hidrogénalapú mobilitás ökoszisztémáját is. 

A Hyundai Motor Group más leányvállalatai is nagy üzleteket kötöttek Szaúd-Arábiában. A Hyundai E&C és a Hyundai Engineering vállalatok bejelentették, hogy 2,3 milliárd dollár értékű szerződést írtak alá a Saudi Aramco vállalattal a szaúdi Jafurah gázfeldolgozó létesítmény projekt 2. fázisának megépítésére. A Hyundai E&C 23 építési projekten dolgozik öt közel-keleti országban összesen 26,3 billió von értékben, beleértve az Amiral projektet is, amelynek célja egy nagyszabású petrolkémiai komplexum felépítése.

A Hyundai Rotem tavaly 755,7 milliárd von értékű szerződést kötött az egyiptomi alagutakért felelős nemzeti hatósággal arról, hogy a dél-koreai vállalat elektromos vonatokat fog szállítani a kairói 2-es és 3-as vonalra. A Hyundai Steel, amely tavaly kötött szerződést nehéz lemezek szállításáról a szaúd-arábiai Ju'aymah olajmezőn található folyékony földgázüzemhez, nemrég le is szállította azokat. 

„Ha jobban megfigyeljük a Hyundai Motor Group jelenlegi elnökét, egyértelműen úgy tűnik, hogy a kihívásokkal való szembenézés fékezhetetlen szelleme a Chung családban tovább él” – mondta egy iparági szakértő.

Forrás: kedglobal.com, koreatimes.co.kr, koreajoongangdaily.joins.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei