Villanyautó-üzemmel bővíti a Hyundai a világ legnagyobb autógyárát

A Hyundai Motor ünnepélyes keretek között letette egy vadonatúj elektromos járműveket termelő üzem alapkövét Ulszanban, a koreai autóipar szívében található komplexumában, ahol az új üzem a jövőbeli növekedést alapozza meg a villamosítás korszakában.

Az új, kifejezetten elektromos járművek előállítására specializálódott üzem egy emberközpontú létesítmény lesz, innovatív gyártási platformmal, amely optimális munkakörnyezetet biztosít az alkalmazottak számára. Az új üzem egyben a Hyundai Motor mobilitási gyártásának is a központja lesz a villamosítás korszakában. Az új gyárral a Hyundai Motor Ulszan gyárkomplexuma a jövőbeni mobilitási bázisává válik.

„Az új, elektromos járművekre specializálódott ulszani üzem egy ígéretes jövő kezdete a következő 50 év villamosítási korszakára” – mondta Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető elnöke. „Megtiszteltetés számomra, hogy itt oszthatom meg egy 100 éves vállalatról alkotott álmunkat. Csakúgy, mint a legjobbat építeni. Ahogyan a múltban a legjobb autó megépítésének álma tette Ulszant mára autóipari várossá, a Hyundai együtt fog dolgozni azon, hogy Ulszant olyan innovatív mobilitási várossá tegye, amely a villamosítás korszakában egy dedikált villanyautó-gyárral kezdődően vezető szerepet töltsön be.

Young-jin Jang kereskedelmi, ipari és energiaügyi miniszter első alelnöke gratuláló beszédében a következőket mondta: „Úgy gondolom, hogy a Hyundai Motor meghatározó beruházásaival kiemelkedik az elektromos járművek korszakában. A kormányzat kiemelten kezeli az üzleti befektetési környezet javításának támogatását, beleértve az adókedvezményeket és a gazdasági növekedést gátló szabályozások megszüntetését."

„Amikor a Hyundai Motor megkezdte az autógyártást Ulszanban, a lépést meggondolatlan kihívásként sokan kritizálták, de a kihívás, valamint az alkalmazottak vére és verejtéke a világ harmadik legnagyobb autógyártóját teremtette meg” – folytatta Young-jin Jang, a koreai kereskedelmi, ipari és energiaügyi miniszter első alelnöke. „Egy dedikált elektromos autógyárba való befektetéshez kapcsolódva támogatni fogjuk a Hyundai Motort abban, hogy új mitológiát írjon az elektromos járművek korában.”

Az új ulszani villanyautó-gyár a Hyundai Motor alapító elnöke, Ju-yung Chung (1915-2001) víziójára épít, aki úgy gondolta, hogy az autóipar a koreai gazdaság sarokkövévé válik és alátámasztja az ország ipari fejlődését. Több mint fél évszázaddal ezelőtt Chung Ulszant választotta helyszínül, hogy segítsen egy szebb jövő megteremtésében és Korea mobilitási álmainak megvalósításában. Az új elektromos autógyár most erre az örökségre épít, annak globális hatásaival.

„Nekünk rendelkezésünkre áll a világ legnagyobb erőssége és ez az erő a világ legjobb kétkezi munkásaiban van. Bízom benne, hogy képességeiknek és elhivatottságuknak köszönhetően a koreai autók, a mi autóink hamarosan elárasztják a világot.” – mondta korábban az alapító elnök, akinek híres idézetét mesterséges intelligencia (AI) technológiával reprodukálták és megosztották az ünnepségen, bemutatva a Hyundai Motor humanista szellemiségét és az alkalmazottak régóta dédelgetett álmát, hogy globális autóipari óriássá váljanak.

Az 1968-ban összeszerelő üzemként indult Hyundai Motor ulszani gyára hihetetlenül rövid idő alatt ugrásszerű növekedésnek indult. A Hyundai Motor első saját modellje, a Pony sorozatgyártása 1975-ben demonstrálta a vállalat alkalmazottainak lankadatlan elszántságát és hihetetlen törekvését arra, hogy Dél-Korea első önálló fejlesztésű autóját megvalósítsák. Ezt a zord hazai környezet és a szkepticizmus ellenére sikerült elérni, amit a koreai autók globális piacra való bevezetésének nagy álma hajtott.

A Pony tömeggyártása a technológiai függetlenség katalizátora is volt, ami az autóalkatrészek gyártásának olyan lokalizációjához vezetett, amelyben a vállalat korábban a tengerentúli piacokra támaszkodott. Ez egyben a koreai autógyártási technológiák fejlődéséhez is vezetett. Emellett azalapító fia, Mong-Koo Chung tiszteletbeli elnök minőségirányítási prioritása lett a forrása a Hyundai Motor globális márkává történő átalakulásának, amely nyomot hagy a Dél-Koreán kívüli globális autóiparban is.

Több mint fél évszázaddal később a Hyundai ulszani üzeme a világ legnagyobb autógyártó komplexuma, a vállalat járműgyártásának központja és a koreai autóipar szülőhelye. Alapító elnökének humanista célkitűzéseivel összhangban a Hyundai Motor továbbra is a mobilitási elképzeléseket mozdítja előre.

Az elektromos járművekre specializálódott létesítmény lesz 29 év után a Hyundai Motor első új koreai gyára, az Aszan gyár 1996-os megnyitását követően. A dedikált elektromos járműveket készítő gyár vezeti majd a villamosítás korszakát és olyan termékeket kínál, amelyek felülmúlják a vásárlók elvárásait és erősítik a hazai ipari bázist. A Hyundai Motor emberközpontú értékeivel, miszerint a szabad mozgás élményét biztosítják és törekednek a harmonikus együttélésre, nemcsak az ügyfeleket, hanem a Hyundai Motor járműveket gyártó munkatársait is megcélozzák.

Ennek megfelelően az új, elektromos járművekre specializálódott ulszani üzemet innovatív termelési létesítményekkel látják el, ahol optimális munkakörnyezetet teremtenek az alkalmazottak számára, teret létesítenek a természettel való együttéléshez és emberközpontú üzemként jeleníti meg magát, amely a következő 50 évet úttörőként fogja vezetni.

„Az elmúlt fél évszázadban a Hyundai ulszani gyára úgy fejlődött, ahogy a gyártósoron dolgozó technikusok új dolgokat tanultak meg, új dolgokat hoztak létre, miközben kihívásokkal küzdöttek meg” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója. „Az ulszani gyár örökségét továbbélve, amely a nagy álmokat a dolgozók erejével valóra váltotta, a Hyundai mindent megtesz annak érdekében, hogy a villamosítás korszakának élére álljon és büszke, felelősségteljes mobilitási innovációkat hozzon létre az emberiség számára." 

A Hyundai Motor új, elektromos járműveket előállító üzeme egy 548 ezer négyzetméteres telephely részét képezi majd, ahol évente 200 ezer elektromos jármű gyártására lesznek képesek. A projektbe a Hyundai körülbelül 1,53 milliárd dollárt fektet, a teljes körű építkezés az idei év negyedik negyedévében kezdődik. Az építkezés a tervek szerint 2025-ben fejeződik be, a járművek szériagyártása pedig 2026 első negyedévében kezdődik meg. A Hyundai Motor Group luxusmárkája, a Genesis tisztán elektromos GV90 hobbiterepjárója lesz az első modell, amelyet az új üzemben gyártanak majd.

Az ulszani dedikált villanyautó-gyár a Hyundai Motor egykori próbapályájának helyén terül el, ahol a vállalat eddig is a jövőbe tekintett, és az innovációt formálta. A kísérleti pályát először az 1980-as években használták, amikor a vállalat a tengerentúli piacokra terjeszkedésre aktívan törekedett és olyan járműveket fejlesztett ki, amelyek ellenállnak a különböző terepviszonyok kihívásainak és az egész világon előforduló különböző zord éghajlati viszonyoknak.

Ezen a történelmi helyen a Hyundai Motor olyan kiváló minőségű globális modelleket fejlesztett ki, mint a Sonata, az Accent és az Elantra (Dél-Koreában Avante). Ezen a helyszínen indult el a korai elektromos járművek és az autonóm vezetés fejlett technológiai kutatása azzal az álommal, hogy világszínvonalú járműveket hozzanak létre.

1991-ben itt fejlesztették ki a Hyundai Motor első villanyautó prototípusát, a Sonata (Y2) EV-t, majd a következő évben az első vezető nélküli jármű is sikeresen teljesítette első tesztvezetését a macskaköves tesztpályáján. Az átfogó mérnöki tesztközpont, ahol a Hyundai Motor számos járműve megszületett és ahol a jövő járműkutatásának magvait elvetették, olyan elektromos járműveket hozott létre, mint az IONIQ 5 és IONIQ 6, amelyeket technológiai kiválóságukért világszerte elismertek.

A Hyundai Motor egy innovatív gyártási platform alkalmazását tervezi, amelyet a Hyundai Motor Group Szingapúri Innovációs Központjában (HMGICS) fejlesztettek ki az erre a célra kialakított ulszani elektromos autógyárában, hogy a létesítmény jövőállóvá váljon és előtérbe kerüljön az alkalmazottak biztonsága, kényelme és hatékonysága. A HMGICS gyártási innovációs platformja keresletvezérelt, AI-alapú intelligens vezérlőrendszereket tartalmaz; környezetbarát, alacsony széndioxid-kibocsátású építési módszerek a széndioxid-semlegesség és az RE100 tanúsítvány eléréséhez (100 százalékban megújuló energia felhasználása); és emberbarát létesítmények, amelyek biztonságos, hatékony munkavégzést tesznek lehetővé.

A Hyundai Motor ezt fogja felhasználni egy intelligens logisztikai rendszer kiépítésére az új elektromos járművek üzemében, beleértve az automatizált alkatrészlogisztikát is. A vállalat a termelékenység és a minőség javítása érdekében rugalmas gyártási rendszert vezet be a járműmodellek diverzifikálása, a globális piaci változásokra reagálás és az összeszerelő létesítmények automatizálására. A vállalat a munkakörnyezet javítása érdekében biztonságosabb, pontosabb és hatékonyabb munkahely létrehozását tervezi olyan innovatív technológiákkal, mint a robotika, intelligens logisztikai rendszerek és mesterséges intelligencia. A természetbarát térkialakítás, elszakadva attól a zárt képtől, amely egy hagyományos üzemre gondolva eszünkbe jut, segít megvalósítani a következő generációs gyártási filozófiát, mint a jövőbeli környezetbarát mobilitás gyártási bölcsőjét.

Az új, elektromos járművekre specializálódott üzem természetbarát kialakítású lesz, hogy csökkentse a dolgozók fáradtságát és ösztönözze az egymással folytatott interakciókat, ami eltér a nehézgépek sivár gyári környezetétől. A gyár belsejében maximalizálják a természetes fényt, hogy a dolgozók érezzék a nap melegét, a pihenő- és irodahelyiségként szolgáló csoportos társalgó pedig nyitott formában kerül kialakításra. Emellett az üzem központi parkja, amely Ulszan természeti környezetét hozza a létesítménybe, várhatóan pihenőterületté és az egyes épületeket összekötő csomóponttá válik. Ezenkívül napelemes paneleket és újrahasznosított betonpaneleket helyeznek el az épület homlokzatán, így olyan fenntartható üzemmé válik, amely minimálisra csökkenti a széndioxid-kibocsátást.

„Az Ulszan gyártóbázis a világ legnagyobb önálló gyártóüzeme, amelyet 1968-ban alapítottak azzal a nagy álommal, hogy a világ legjobb autóját biztosítsák” – mondta Sung-won Jee, a Hyundai Motor márkamarketing részlegének vezetője. „Ezen az úttörő ceremónián keresztül arra törekszünk, hogy az Ulszan gyárral közös utunkat folytassuk, amelyet eddig több tízezer olyan ember épített, akik a mai vívmányok felé vittek bennünket. Ők állnak az elektromos járművek felvillanyozó korszakába vezető expedíciónk középpontjában is. Az új ulszani, elektromos járművekre szakosodott üzem révén arra törekszünk, hogy mindenki számára előmozdítsuk mobilitási megoldásainkat, vezetve a jövő autógyártásának paradigmáját.”

Forrás: hyundai.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei