Érkezik a Hyundai Staria hibridváltozata
A Hyundai Motor legújabb villamosított modellje a Staria lehet, miután Dél-Koreában nemrég egy olyan tesztjárművet kaptak lencsevégre, amely hibrid hajtáslánccal volt felszerelve.
A dél-koreai Motorgraph magazin weboldalára feltöltött képeken egy Hyundai Staria prototípus látható, amely kívülről teljesen megegyezik a normál, szériagyártású Hyundai kisbusszal – ám a lemezek alatt ezúttal egy hibrid hajtásrendszerrel összekapcsolt akkumulátor is található. Ez a felvétel hónapokkal azelőtt született, hogy az idei év végén vagy a jövő év elején bemutatják a Staria testvérmodelljét, a Kia Carnivalt, amely a hírek szerint szintén hibridmodellként is kapható lesz.
Habár a képek alapján egyáltalán nem látszik, milyen hajtáslánca van a sötét színű Hyundai Staria tesztautónak, a hibridtechnológiát az autóra ragasztott típusfelirat is megerősíti, amire ezt írták: US4”, ami a Hyundai terminológiája szerint a Staria gyári belső jelölése, míg a „HEV” felirat egyértelműen a hibrid elektromos hajtásláncra utal.
A Staria várhatóan ugyanazt a turbófeltöltős, 1,6 literes négyhengeres benzinmotor és villanymotor kombinációt kapja meg, amit hamarosan a Hyundai Santa Fe és Kia Sorento hobbiterepjárók hibrid változatában is alkalmazni fognak. Ezekben egy 180 lóerős teljesítményű és 265 Nm nyomatékot produkáló T-GDI benzines dolgozik, amelyet egy 60 lóerős villanymotor egészít ki és amihez egy 1,5 kWh-s akkucsomag kapcsolódik. Ezzel a rendszerteljesítmény 223 lóerőre és 350 Nm-re emelkedik. Az egyik matricán szereplő „6AT” felirat pedig arról is árulkodik, hogy a hibridet a szokásos 6 fokozatú automataváltó kezeli.
A Hyundai Staria eddig kétféle hajtáslánccal volt kapható: egy 2.2 literes négyhengeres turbódízellel és egy 3.5 literes V6 benzines szívómotorral – mindkettőhöz nyolcfokozatú hagyományos automata sebességváltó párosul és mivel a padlólemez a Santa Fétől származik, a fronthajtás mellett akár összkerékhajtással is választható.
Korábbi koreai sajtóértesülések szerint a Kia Carnival modellben a hátsó padlólemez helyhiánya miatt az összkerékhajtás nem volt elérhető, így az új hibridhajtású verzió kizárólag elsőkerék-meghajtással érkezhet. Mivel azonban a Hyundai Staria dízelverziójához eddig is rendelhető volt az összkerékhajtás, ezért várhatóan a később megjelenő hibrid is elérhető lesz ezzel az opcióval.
Egyelőre nem tudni, hogy a képeken látható hibrid Hyundai Staria mikor kerül a bemutatótermekbe, de valószínűsíthető, hogy a jármű félidei modellfrissítésével együtt érkezhet meg, amely jövőre vagy legkésőbb 2025-re várható – a Hyundai modellciklus struktúrája alapján.
Forrás: drive.com.au