A Hyundai felgyorsítja gyártási innovációit

A Hyundai Motor Group az autóipari villamosításra való gyors áttérés időszakában olyan innovatív öntési technikát készül bevezetni, amely leginkább az amerikai Tesla villanyautó-gyártó Gigaprésével hasonlítható össze.  

Iparági források szerint a Hyundai Motor és a Kia vállalatok augusztus közepén a Koreai Szellemi Tulajdoni Hivatalhoz benyújtották a „Hipercasting” kifejezés védjegybejegyzési kérelmét. A Hyundai Motor Group korábban, az idei év első felében egy technológiai demonstrációs projektet indított a „hiperöntéshez” kapcsolódóan. Erre a lépésre azután került sor, hogy az autóóriás vezetősége és szakszervezete májusban megállapodott abban, hogy megkezdik a következő generációs autóipari könnyű anyagok kifejlesztésére irányuló fejlesztéseiket és elindítanak egy nagyszabású bemutatóprojektet az öntéstechnológia terén.

Az autógyártók által benyújtott kérelem szerint a Hybercasting üzletág tíz ipari kategóriát ölel fel, köztük könnyűfém-gyártást, fém hőkezelést, fémöntést és nyomásöntést. „A vállalat új gyártási megközelítések bevezetésére törekszik, de a további részleteket még nem rögzítették" – mondta a vállalat illetékese.

A Hyundai Motor Group olyan villamosítási stratégiára törekszik, amely megújítja és márkanévvé teszi a gyártási folyamatokat. Eme stratégia példája az E-FOREST intelligens gyárüzem, amely a legnagyobb hatékonysággal és mesterséges intelligencia (AI) rendszereket és gépeket alkalmazó automatizálásával működik. A Hyundai Motor Group egy olyan projektet is szorgalmaz, amely az E-FOREST eljárást a Métaverzum kezdeményezések keretein belül alkalmazza. A vállalat áprilisban védjegyet kért a „Métagyár” és a „Méta Stúdió” kifejezésekre is.

Az autóipari óriás márkaépítési stratégiája az autóipari szektor technológiai éllovasaként való identitásának erősítésére összpontosít azáltal, hogy a teljes gyártási folyamatban az innovációt szorgalmazza ahelyett, hogy kizárólag a végtermék minőségére összpontosítana. Egyszerűbben megfogalmazva célja, hogy növelje versenyelőnyét olyan globális riválisokkal szemben, mint a Tesla.

A Reuters legfrissebb információi szerint a Hyundai nemrég meg is vásárolt egy ilyen gigaprést attól az olasz Idra gyártóvállalattól, amely a Tesla számára is szállított. A források szerint az IDRA már tesztel egy 9 ezer tonnás gigaprést, amelyet a Hyundai Motor Groupnak szállítanak le és egyelőre kutatás-fejlesztési célokra használják majd. A Hyundai Motor vállalat már azt is elhatározta, hogy saját öntő-, feldolgozó- és összeszerelő üzemet épít, ahol várhatóan 2026-tól megkezdi a tömegtermelést. A tervek szerint az építkezés az ulszani gyár erőátviteli szektorában meglévő üres területeken már jövőre megkezdődik. 


A Tesla Gigaprése egy olyan új öntési technika, amely az olvadt alumíniumötvözetet egy óriási formába préseli, ahol a fém egy jármű vázszakaszává keményedik. A módszer költséghatékony és időigényes, mivel egyetlen folyamatot igényel egy olyan karosszéria előállításához, amelybe más autóalkatrészeket szerelnek be. Anélkül, hogy több alkatrészt kellene ragasztani, a technika javítja a jármű szerkezeti integritását, miközben csökkenti a jármű tömegét.

A Tesla 2020-ban a kaliforniai üzemében vezette be a Gigaprés eljárást, amelyet követően az amerikai autógyártó széles körben alkalmazta azt más külföldi gyárakban, például Kínában és Németországban. A Tesla széles körben alkalmazza a Gigaprés technológiát a belépő szintű Model 3 és Model Y járművei gyártása során, miközben aktívan bővíti a Gigaprés segítségével gyártott alkatrészek kínálatát, ami lehetővé tette az autógyártó számára, hogy versenyképes maradjon az alacsonyabb árakért folytatott globális versenyben.

Más globális autógyártók a Tesla Gigapréséhez hasonló gyártási technikát fejlesztettek. Júniusban a japán Toyota Motor bejelentette a Giga Casting elnevezésű új öntési stratégiát azzal a szándékkal, hogy a Giga Castingot egy 2026-ban debütáló elektromos jármű gyártásában kívánja felhasználni. Az eljárás célja a járműfejlesztési költségek csökkentése és a gyári beruházások minimalizálása. A kínai Geely autógyártó szintén a Gigaprés technikát kezdte alkalmazni a Zeekr villanyautó gyártásánál.

Forrás: pulsenews.co.krthekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését