N-Line sportcsomaggal érkezik a megújult Hyundai IONIQ 5

A Hyundai IONIQ 5 még csak néhány éve, 2021. óta van a piacon, ám máris frissítést kap, amely megújult részletekkel, kibővült felszereltséggel és N Line sportcsomaggal várhatóan jövő év közepéig bemutatkozhat.

A Hyundai IONIQ 5 frissített változatának közúti tesztelése folyamatosan zajlik a világ minden pontján, ám ezeken nem könnyű észrevenni a crossover új stílusjegyeit. Az álcázás és a burkolat elrejti és torzítja az elektromos jármű formáit, de azt azért lehet sejteni, hogy a változások nagy része az autó első és hátsó kialakításánál történik majd. A takarók alatt a lökhárítók tónusosabbnak tűnnek, mint a jelenlegi modellen, a parkolási érzékelők pedig egyértelműen új helyen helyezkednek el az autó mindkét végén.

Egyetlen dolog, ami úgy tűnik, hogy nem sokat változik, az a lámpák formája. Az autónak jellegzetes karaktert biztosító pixeles elemek változatlannak tűnnek az átalakított IONIQ 5 prototípuson, viszont a Hyundai akár új grafikával is frissítheti azokat. Az ajtóburkolatok arra utalnak, hogy az oldalán lévő éles karakteravonalak esetleg nem, vagy nem úgy lesznek megtalálhatóak az új modellen. Feltűnő még az aerofelnik új rajzolata is. 

A legújabb kémfotókon sajnos nem láthatjuk az autó belső terét. Úgy tűnik, a műszerfalról hiányzik a fehér, kétképernyős, a műszeregység és az infotainment képernyőjét tartalmazó elrendezés, de a vezető el is rejthette a kijelző nagy részét. Az autógyártók általában nem tervezik át a műszerpultot a modellciklus közepén végzett frissítés során, ám ez a tendencia változik, ahogy a technológia még fontosabbá válik a felhasználói élmény szempontjából. Azonkívül épp a Hyundai volt az, amelyik pl. az Ioniq kompakt, vagy az előző generációs Tucson frissítésekor elég jelentősen hozzányúlt a modellek műszerfalához. 

Az IONIQ 5 átalakítása egybeeshet azzal, hogy a márka új N Line látványcsomagot is piacra dob a 320 lóerős, kétmotoros „polgári” csúcskivitel és a típus csúcsmodelljének tekinthető 641 lóerős nagyteljesítményű IONIQ 5 N sportmodell közé. A Hyundai egyedi karosszériaelem-készlettel, keréktárcsákkal és egyéb fejlesztésekkel fogja megkülönböztetni az N Line változatot a kínálat többi tagjától. A Hyundai minden bizonnyal úgy érzi, van még hely a kínálatban egy ilyen változat számára is.

Egyelőre semmi sem utal arra, hogy a Hyundai lényegesen frissítené az IONIQ 5 hajtáslánc-kínálatát. Az autógyártó jelenleg az alapfelszereltségű, belépő szintű villanyautóját 168 lóerővel kínálja, amely a hátsó kerekeket hajtja meg. A nagy hatótávolságú, hátsókerék-meghajtású változat 225 lóerővel rendelkezik. Egy második motor és összkerékhajtás hozzáadásával az összteljesítmény 320 lóerőre emelkedik. Valószínűleg a Hyundai inkább finomhangolásnak veti alá a motorokat és az akkumulátorokat, így hatékonyabbá téve azokat. 

Egyelőre nem tudni, a Hyundai mikor tervezi bemutatni a frissített IONIQ 5 modellt. Az autó a legfrissebb képeken elég sok álcaponyvát visel magán, így előfordulhat, hogy csak a jövő év közepén láthatjuk teljes valójában, minden álca nélkül. 

Forrás: motor1.comthekoreancarblog.com

Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését