Dobogóesélyek helyett pontszerző helyen végzett a Hyundai a Hungaroringen

A Hyundai Motorsport csapatait a WTCR és az ETCR kupasorozatok egyaránt nehéz kihívások elé a Hungaroringen eltöltött hétvégén, ahol Michelisz Norbi remek rajtpozícióját egy ütközés miatt nem tudta éremre váltani.  

A BRC Hyundai N LUKOIL Squadra Corse versenyzője, Michelisz Norbert hazai versenyére a szombati időmérőn a legjobbak közé került, amikor a lelkes helyi szurkolók előtt a harmadik leggyorsabb időt autózta. A vasárnapi első futamon nyolcadikként rajtolva tempójával küzdött, végül a hatodik helyen végzett, amivel értékes pontokat tudott szerezni.

A magyar pilóta sajnos nem tudta kamatoztatni előnyös rajtpozícióját a második futamon, miután már az első kör első kanyarjában történt koccanás miatt kisodródva a lehetséges dobogós helyezésről a mezőny utolsó helyére esett vissza. Norbi remek tempót autózva a verseny hátralévő részében végül a 14. helyig tudott felzárkózni. „A 2. futam balesete nagyon sajnálatos volt és tönkretette az esélyeimet arra, hogy felállhassak a dobogóra” – mondta csalódott Norbi. „Nagyon kellemes volt a hangulat egész hétvégén, sok ember volt a lelátón, de azt kívántam, bárcsak jobb eredményt mutathattam volna fel nekik.”

Csapattársa, Gabriele Tarquini már a kvalifikáció második szakaszába sem tudott továbbjutni, így mindkét futamot a 17. helyen kezdte. Az olasz pilóta az 1. futamon gyorsan felzárkózott és a 12. helyen négy pontot szerezve zárta a versenyt. A 2. futam ugyanilyen teljesítménye meghiúsult, miután egy másik versenyző hátulról érkező ütése már az első körben a verseny végét jelentő károkat okozott. „Sok reménnyel érkeztünk ide, hogy megismételjük a 2018-as és 2019-es teljesítményünket, de sajnos nem voltunk erősek, különösen a kvalifikációnál” – ismerte el Tarquini. „Ez sok pontunkba került, mert a versenyek nagyon rövidek és szorosak voltak és amikor nem az első tízből indulsz, nagyon nehéz helytállni.”

Az Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing Team mindkét pilótája szintén megküzdött a kvalifikációval, Luca Engstler és Jean-Karl Vernay a végső időmérőn a 15., illetve a 16. helyre került. Engstler jó tempót autózott Elantra N TCR versenyautójával az 1. futamon, így az első körben a 12. helyre lépett előre, míg a versenyt a 11. helyen zárta. Hasonló előrelépést ért el a 2. futamon is, de miután egy helyet elvesztett, megengedte csapattársának, Vernay-nak, hogy megelőzze, és ezzel támogatta küzdelmét a pilóták küzdelmében. „Ez egy újabb kemény hétvége volt. Ha a mezőny hátuljáról indulsz, akkor lehet a legjobb autód, de esélyed sincs a továbbjutásra” – mondta Engstler. „A legjobb, amit tehettem, hogy hagytam Jean-Karlt, hogy több pontot szerezzen a bajnokságban.”

Jean-Karl Vernay izgalmas harcokban vett részt az 1. futamon, de az Elantra N TCR teljesítményét más autókkal történt érintkezés kedvezőtlenül befolyásolta, így csak a 14. helyezést tudta megszerezni. A 2. futamon folyamatosan jött feljebb, míg végül egy pozícióval feljebb, a 13. helyen ért célba. „Örülök, hogy végetért ez a hétvége” – ismerte el Vernay. „Elrontottuk a tegnapi kvalifikációnkat, ami befolyásolta a mai eredményünket. Legalább csak néhány ponttal vagyunk lemaradva a pilótabajnokság új vezetőjétől, de más pozitívuma nincs a hétvégének.”

Vernay-nek nemcsak a WTCR, de az új elektromos ETCR bajnokságban is helyt kellett állnia, ahol a hétvége az 1. forduló második helyével és a 2. futam kényelmes győzelmével kezdődött. A francia pilóta azonban túllépte a pálya határait, így őt a második helyre sorolták át. A Hyundai Motorsport szakemberei néhány perccel az utolsó verseny előtt befejezhették a Veloster N ETCR problémájának javítását. Vernay rövid időre a szuperdöntő élére állt, ám úgy döntött, hogy inkább másodikként biztonságosan hazahozza az autót. Ennek eredményeként továbbra is versenyben áll a 2021 -es PURE ETCR bajnoki címéért. „Arra számítottunk, hogy erősek leszünk a csatákban, de az osztályunk meglehetősen kemény volt” – ismerte el. „A pozitívum az, hogy továbbra is másodikak vagyunk a pilóták bajnokságában.”

Augusto Farfus tökéletesen kezdett az első csatájának megnyerésével, de második csatagyőzelme után büntetést kapott, amivel hat pontot vontak le a hétvégi összesítéséből. Az időfutamot követően a csapat technikai hibát fedezett fel, amely miatt a Veloster N ETCR hajtásláncának alkatrészcseréje vált szükségessé szükséges. A csapat és technikai partnereinek minden erőfeszítése ellenére a problémát nem sikerült időben megoldani ahhoz, hogy Farfus részt vegyen a szuperdöntőjében. „Nehéz összefoglalni a Hungaroringen töltött hétvégémet” – mondta. „A csapat hihetetlen munkát végzett, hogy megpróbálja kijavítani a feltárt problémát, de nem tudtuk felkészíteni az autót az utolsó versenyemre.”

Csapattársa, John Filippi a 2. fordulóban ajtótól ajtóig mozgott, hogy átvegye a fej-fej melletti csata vezetését és határozott győzelmet aratott. A vasárnap nehezebbnek bizonyult a francia számára, aki az utolsó két fordulóban ötödik lett. „Nagyon keményen küzdöttem a párharcokban, így jó volt a szombat” – mondta Filippi. „Vasárnap nem volt ugyanolyan tempóm, és nehéz volt harcolni a szuperdöntőben.”

Az 1. fordulóban zajló csatájában Tom Chilton a rövid verseny során következetesen nyomást gyakorolt a második helyen álló autóra, de meg kellett elégednie a harmadik helyezéssel. Szombaton a szorosan fej-fej melletti 2. fordulóban kihagyta a győzelmet. A selejtezőkör után Chilton büntetést is kapott a pályahatárok átlépéséért, amivel a negyedik helyre esett a szuperdöntőben. Az utolsó versenyen ott volt a sűrűjében, többször is helyet cseréltek, végül ötödikként lépte át a célvonalat. „Ez a hétvége igazán frusztráló volt; nagy reményekkel jöttem ide, mert szeretem ezt a pályát – mondta Chilton. „Sajnos a hétvége előrehaladtával és a pálya tapadásával látszott, hogy lassabban haladunk, így nem tudtam nyerni.”

„Bár jól kezdtük a hétvégét, végső soron úgy érzem, még nem sikerült a teljes teljesítményünket megmutatni a Hungaroringen” – mondta Stefan Ph. Henrich, a hyundai Motorsport marketing- és PR igazgatója. „Most arra kell összpontosítanunk, hogy maximalizáljuk a teljesítményünket a szezon utolsó fordulójában, ahol első győzelmünket célozzuk meg a PURE ETCR-ben.”


Forrás: motorsport.hyundai.com/

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei