Kaliforniában is bevezetik a Hyundai üzemanyagcellás teherautóját

A Hyundai Motor bejelentette, hogy a vállalat legújabb üzemanyagcellás tehergépjárműveit Kaliforniában is üzembe kívánja állítani, amivel két államilag finanszírozott projektben a régió levegőminőségét kívánják javítani. 

A tavaly Svájcban debütált Xcient Fuel Cell modellek már valós körülmények között több mint egymillió kilométeres futásteljesítményükkel bizonyították életképességüket. Azok a demo teherautók, amelyeket a Hyundai az Egyesült Államokba fog vinni, erre az Xcient Fuel Cell, modellre épülnek majd, ám az amerikai változat maximális hatótávja 500 mérföld, vagyis körülbelül 800 kilométer lesz.

A Hyundai a korábbi nyilvános projektekből származó ismeretekre támaszkodva fejleszti tovább kibocsátásmentes kereskedelmi flotta üzletágát az Egyesült Államokban és az értékláncban helyi partnerségeket hoz létre. A Hyundai Motor az Egyesült Államokban működő állami és magánpartnerekkel együttműködve 2023 második negyedévétől kezdődően 30 darab 8. osztályú Xcient üzemanyagcellás teherautót fog üzemeltetni. Ez lesz a 8. osztályú hidrogénüzemű üzemanyagcellás teherautók legnagyobb kereskedelmi flottája az Egyesült Államokban.

A Közlekedési és Környezetvédelmi Központ (CTE) és a Hyundai Motor által vezetett konzorcium a közelmúltban 22 millió dollár támogatást nyert el a Kaliforniai Levegő Erőforrások Igazgatóságától (CARB) és a Kaliforniai Energiaügyi Bizottságtól (CEC), valamint további 7 millió dollár támogatást nyert az Alameda Megyei Közlekedési Bizottság és a Bay Area Levegőminőség-kezelő Részlegtől a projekt támogatására.

A Hyundai NorCAL ZERO, más néven Zéróemissziós Regionális Tehergépjárművek Üzemeltetése Üzemanyagcellás Teherautókkal projektje 2023 második negyedévéig Kalifornia északi részén 30 darab 8-as osztályú Xcient Fuel Cell modellt állít üzembe 6x4 tengelyes konfigurációval. A teherautók flottaüzemeltetője a Glovis America logisztikai szolgáltató lesz. A Macquarie Specialized and Asset finanszírozási üzletága, a Commodities and Global Markets divízió részeként lízingként fogja finanszírozni a teherautók beszerzését. A konzorcium azt is tervezi, hogy nagykapacitású hidrogén-utántöltő állomást létesít a kaliforniai Oaklandben, amely akár 50, átlagosan 30 kilogrammos töltöttségű teherautót is képes lesz ellátni.

„Büszkék vagyunk arra, hogy megfinanszírozhatjuk ezt a 30 darab üzemanyagcellás teherautó beszerzését és ezzel javíthatunk a levegő minőségén Észak-Kaliforniában” – mondta Hannon Rasool, a Kaliforniai Energiaügyi Bizottság Üzemanyag- és szállítási osztályának igazgatóhelyettese. „Ezek a beruházások támogatni fogják az emissziómentes teherautók elterjedését, valamint az amerikai piaci ökoszisztéma részeként az infrastruktúra fejlesztését és kiépítését is. Köz- és magánprojektekkel a CARB és a CEC tiszta levegővel kapcsolatos kezdeményezéseinek részeként a partnerek összefogtak, hogy egy nagy lépést tegyenek az áru- és áruforgalom széndioxid-mentesítésében." 

A Hyundai Motor ezenkívül egy 500 ezer dolláros támogatást is kapott a Déli Parti Levegőminőség-kezelő Körzettől (South Coast AQMD) azért, hogy Dél-Kaliforniában két darab 8. osztályú Xcient Fuel Cell teherautót bevezessen. A nagyrészt az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) által finanszírozott projekt a tiszta levegő normáinak eléréséhez a dízel teherautók kibocsátásának csökkentésével járul hozzá a déli parti vízgyűjtőben.

A Hyundai Motor és flottapartnere augusztusban tervezi, hogy megkezdi ezen teherautók üzemeltetését. Ezeket a teherautókat 12 hónapon keresztül hosszú távú fuvarozási műveletekre használják a dél-kaliforniai raktárak között. A Hyundai a kaliforniai hidrogén-töltőállomások piacvezető szereplőjével, a First Element Fuel (FEF) vállalattal is együttműködik annak érdekében, hogy a régióban három hidrogén-üzemanyagtöltő állomást is kihasználjon a teherautók feltöltéséhez.

„Alig várjuk, hogy életre keljen a Hyundai ezen fontos üzemanyagcellás projektje. A zéróemissziós távolsági teherautó-technológia kifejlesztése kulcsfontosságú a kibocsátások csökkentésében, ami azonnali előnyökkel jár majd levegőnk és közösségeink számára." – mondta Ben J. Benoit, a South Coast AQMD igazgatótanácsának elnöke. 

A Hyundai Motor kaliforniai finanszírozó ügynökségek és helyi közösségek támogatását is elnyerte az üzemanyagcellás nehézgépjárműveinek bemutatásához, amely nagyrészt az Xcient Fuel Cell teherautó Európában bizonyított eredményeinek köszönhető. 2020-ban a Hyundai bejelentette, hogy 2025-ig 1 600 darab Xcient üzemanyagcellás teherautót fog Európába szállítani. Az első 46 darab már tavaly megérkezett Svájcba, ahol ezek a teherautók 11 hónap alatt összesen több mint egymillió kilométert tettek meg. Ez idő alatt a flotta a dízelüzemű járművekhez képest becslések szerint 630 tonnával csökkentette a CO2-kibocsátást.

A Hyundai által Kaliforniában üzembe helyezésre kerülő 8. osztályú Xcient üzemanyagcellás teherautók maximális hatótávja 500 mérföld (kb. 800 km) lesz, mivel a hidrogént nagyobb mennyiségben fogják tárolni a járműveken 700 bar nyomású tartályokban. A 8. osztályú Xcient üzemanyagcellás teherautó maximális bruttó össztömege több mint 37 tonna lesz. 

A kezdeti demonstrációk során szerzett tapasztalatok alapján a Hyundai növeli erőfeszítéseit azért, hogy hivatalosan is bevezethesse zéró kibocsátású haszonjárműveit Észak-Amerikában. A vállalat máris tárgyalásokat kezdett számos olyan logisztikai és kereskedelmi vállalattal, amelyek érdeklődnek az áruszállítás és az elszállítási szolgáltatások tekintetében a hidrogéntechnológia kihasználása iránt az Egyesült Államokban. Hosszútávon a Hyundai arra törekszik, hogy a helyi partnerekkel hidrogén értékláncokat alakítson ki a különféle hidrogénnel hajtott haszongépjárművek palettájának bevezetésével.  

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését