Érkezik a Hyundai Palisade frissítése
A dél-koreai Hyundai Motor már dolgozik hobbiterepjáró-kínálatának csúcsát jelentő Palisade modell félidős frissítésén, amely hasonlóan átfogónak ígérkezik, mint a Santa Fe modellfrissítése volt.
Amikor a Palisade modell 2019-ben megjelent, még nem lehetett tudni, vajon elég sikeres lesz-e. A markáns megjelenés, a terjedelmes karosszéria és a benne rejlő hatalmas tér azonban sok vásárlót vonzott Dél-Koreában és az amerikai kontinensen is, így a Hyundai Motor három év elteltével, várhatóan valamikor 2022-ben bemutatja a Palisade ráncfelvarrott változatát.
Az új modellről készült edigi kémfotók ugyan elég keveset mutatnak meg a frissítés részleteiből, azonban a Hyundai legújabb gyakorlata szerint a frissítések nemcsak enyhe fazonigazítást hoznak, hanem elég látványos és átfogó változtatásokat is magukkal hoznak. Gondoljunk csak a legutóbb bemutatott Santa Fe, vagy a Grandeur limuzin frissítéseire, amelyek sokkal inkább generációs váltásnak tűnnek.
Ugyanez történhet a Palisade modellel, amely a kémfotók szerint egészen új formavilágú hűtőmaszkot kaphat, méretes ezüstös betétekkel, mellettük a LED nappali fény és az alatta ülő fényszórók is új mintázatot kaphatnak. Az is könnyen elképzelhető, hogy a méretes ezüstös maszkbetétek ugyanúgy világíthatnak, mint ahogy az új Tucson esetében. Hátul a lámpák függőleges alakja megmarad, de itt is számíthatunk valamilyen új mintázat megjelenésére.
A Palisade modell az eredeti, 2018-ban megjelent Santa Fe modell padlólemezére épült, így könnyen elképzelhető, hogy a Hyundai a legnagyobb méretű hobbiterepjáróját is teljesen új, harmadik generációs platform alapokra fogja felépíteni. Ezzel a megoldással pedig ugyanúgy hibridekkel és plug-in hibrid változatokkal tudja bővíteni majd a Palisade kínálatát, ahogyan azt a Santa Fével is tette.
A Palisade jelenleg 3.5 és 3.8 literes V6-os benzinmotorokkal kapható 277 és 295 lóerős teljesítménnyel, amely mellett a 2.2 literes, 200 lóerős dízelmotorral is elérhető. Emellett a facelift során bekerülhet az új fejlesztésű 2.5 literes T-GDI turbómotor is, ami 300 lóerő körüli teljesítményszintjével, de jobb fogyasztásával akár a 3.8 literes V6-ost is nyugdíjazhatja.
A Hyundai a Dél-Koreában és az Egyesült Államokban is bevezetett Palisade Caligraphy változatának csúcsminőségű belső terével egyértelműen a piacokon uralkodó prémium márkákat vette célba. Ez a törekvés a modellfrissítéssel még nagyobb fokozatba kapcsolhat, amikor a modell minden olyan csúcstechnológiás kütyüt, pl ujjlenyomatolvasó is megkap majd, amit eddig a Genesis prémiummárka kínált.
Forrás: thekoreancarblog.com