A Hyundai dollármilliárdokat önt a koreai villanyautózásba

Miközben a Hyundai csoport 7 milliárd dolláros villanyautógyártási beruházást készül bejelenteni az Egyesült Államokban, a dél-koreai autógyártó bemutatta azt a hatalmas, 16 milliárd dollár értékű tervét, amellyel 2030-ig megnégyszerezi hazai elektromos járműgyártási kapacitását.

A Hyundai Motor és a Kia vállalatok a jelenlegi 350 ezer darabról 2030-ra évi 3,23 millió darabra kívánja bővíteni elektromos autóinak gyártási kapacitását, amelynek csaknem felét, vagyis 45 százalékát a koreai gyártósorok termelnének meg. A hirtelen bejelentett beruházási terveket még azelőtt mutatták be, hogy Joe Biden amerikai elnök koreai látogatása kapcsán a csoport amerikai beruházási terveit is ismertették volna. Ezzel a vállalat a koreai szakszervezetének erős kritikáira is igyekszik választ adni. 

A Hyundai Motor Group közleménye szerint a hatalmas beruházási terv célja a hazai elektromos járművek ökoszisztémájának előmozdítása, valamint a globális mobilitási ipar innovációs vezető szerepének megerősítése. A Hyundai Motor és leányvállalata, a Kia az értékesítési darabszámokat tekintve együttesen a világ ötödik legnagyobb autógyártóját alkotják. A két autógyártó a tervezett beruházás nagy részét meglévő elektromos járműgyártó létesítményeik bővítésére, a jövőbeli mobilitási technológiák fejlesztésére, az elektromos járművek infrastruktúrájának kiépítésére és új üzleti lehetőségek feltárására fogja fordítani.

A beruházások pontos részleteit egyelőre nem ismertették, de a Kia azt tervezi, hogy a Szöultól délre található AutoLand névre keresztelt Hwaseong üzemébe fektet azért, hogy ott egy célalapra épített járműveket (PBV) is készítő üzemet is felépítsen. A 66 ezer négyzetméteres területen elhelyezkedő új gyár építése jövőre kezdődik és 2025 második felében kezdi meg termelését, hogy kezdetben 100 ezer, majd később 150 ezer darab PBV modellt készítsen. 

„A Hyundai Motor és a Kia nagyszabású villanyautó-beruházása a hazai elektromos járműökoszisztéma fejlesztését célozza és azt, hogy az ország világszerte vezető szerepet töltsön be a jövő autóiparában" - mondta a Hyundai Motor képviselője. „A csoport helyi, koreai elektromos járműgyártási kapacitásának növelése érdekében támogatni fogjuk egy új PBV-gyártó üzem építését, létrehozunk egy hibrid gyártósorrendszert elektromos járművek és belsőégésű motorok együttes gyártására, valamint bővítjük a meglévő elektromos járműveket gyártó létesítményeinket" – áll az autógyártó közleményében.

Az új üzem az ún. E-FOREST technológiával lesz felszerelve, amely a Hyundai Motor Group intelligens gyártásrendszer márkája. A csoport a technológiai inkubátorból, a szingapúri Hyundai Motor Group Innovation Centerből (HMGICS) a gyártási innovációkat fokozatosan a koreai üzemekbe is beépíti, hogy a rugalmas gyártási rendszeren, a testreszabott logisztikán és digitális gyártási technológián keresztül újítsák meg és optimalizálják az elektromos járművek gyártását.

„Az új üzem a Kia Plan S stratégiájának központi eleme lesz, amely a globális PBV-piacon is meg fog küzdeni" – mondta Ho-sung Song, a Kia vezérigazgatója. „Rövid távon a Kia úttörő szerepet fog betölteni az új piacokon a PBV modelljeivel, míg közép- és hosszabb távon fokozatosan növelni fogja az autonóm vezetési technológiákkal felszerelt PBV modellek kínálatát a globális piacon."

PBV-stratégiájának részeként a Kia márciusban bejelentette, hogy csomag- és személyszállítási célokhoz az 1 literes Ray kisautót és a Niro hibrid modelljét fogják elsőként gyártani. A 2025-ben induló új gyártósoron egy PBV platformra épített, SW kódnevű, középméretű járművet is felvesznek a gyártási programba. A Kia azt is elárulta, hogy 2030-ra uralni kívánják a PBV-piacot és évente mintegy egymillió PBV modell kívánnak értékesíteni.Emellett olyan funkciókkal is ellátják, mint a vezeték nélkül, valós időben frissíthető járműrendszer (OTA, Over The Air), és megfelel a 600 ezer kilométeres tartóssági tesztkövetelményeknek is. 

A középkategóriás SW modell piacra dobása után a Kia egy vezető nélküli, kisméretű PBV modellt is piacra készül dobni, amelyet elsősorban élelmiszer- és háztartási cikkek szállítására, általános logisztikára, friss élelmiszer-szállításra, többüléses transzferre és nagyméretű mobil irodára optimalizálnak. A vállalat azt tervezi, hogy termékpalettáját egészen a nagyméretű PBV modellekig kibővíti.


A Kutatás-Fejlesztési beruházások terén a csoport új platformot fejleszt a következő generációs elektromos modellek, valamint a kulcsfontosságú alkatrészek és technológiák számára, illetve új kutatási létesítményeket is létrehoznak. A terv az akkumulátorok és villanymotorok erősáramú elektromos rendszereinek fejlesztését, valamint az egy feltöltéssel elérhető hatótáv növelését szolgáló technológiák fejlesztését is magába foglalja.

2025-ben bemutatják az eM, vagyis a kizárólag személygépjárművek számára készült platformot, amelyet az integrált moduláris architektúra (IMA) rendszerben az egyes járműosztályokhoz differenciált platformok követnek és az akkumulátor- és motoralkatrészek szabványosításával céljuk a termékfejlesztés sebességének és hatékonyságának javítása lesz.

A Hyundai Motor Group a Lotte Csoporttal és a KB Asset Management vállalatokkal közösen létrehoznak egy speciális vállalatot is, amelyek a 200 kW-os nagysebességű töltőoszlopok bővítésére jönnek létre azzal a céllal, hogy 2025-ig 5 ezer darab ilyen ultragyors töltőt telepítsenek Dél-Korea nagyvárosaiban. Emellett az elektromos járművekkel kapcsolatos területeken új üzleti lehetőségeket is feltárnak majd, például a használt akkumulátorok energiatároló eszközként történő hasznosítására.

Az autóipari konszern beruházási tervének megfelelően a koreai kormányzat azt is ígérte, hogy teljeskörű támogatást nyújt az országnak a jövő autóiparának élére állni. „Jelentőségteljes, hogy a Hyundai Motor és a Kia nagyszabású beruházásokat határozott el Dél-Koreában annak ellenére, hogy itthon és külföldön is bizonytalanságokkal néznek szembe" – mondta Young-jin Jang, a kereskedelmi, ipari és energiaügyi miniszter helyettese a Kia AutoLand hwaseong-i üzemében. „A kormányzat növekedésorientált ipari stratégiát fog folytatni, amely különféle támogatási intézkedésekkel és szabályozási innovációval támogatja a magánberuházásokat."

A terv a Hyundai csoport szakszervezetének növekvő ellenállása közepette született, akik attól tartanak, hogy a Hyundai gigantikus amerikai beruházási terve miatt elvesztik állásukat Ulszanban, a Hyundai Motor hazai főhadiszállásán. A Hyundai ulszani gyártókomplexumának jelenleg körülbelül 32 ezer alkalmazottja van, akik öt különálló gyárban dolgoznak és összesen napi 5 800 darab járművet állítanak elő. Itt készülnek a Hyundai elektromos zászlóshajójának számító modelljei, mint a Kona és az IONIQ 5.

„Amikor a Hyundai Motor Group bővíti amerikai gyártását, a helyi gyártási volumen ennek hatására csökkenhet. Bár nem minden típusú elektromos jármű fog ott készülni, az azonban bizonyos, hogy kevesebb olyan autó fog itt készülni, amit aztán Amerikába exportálnak” – mondta Kang Young-hoon, az Ulsan Development Institute vezető kutatója.

Piaci szakértők szerint az ulzsani gyár elektromos autóinak csökkentett gyártási mennyisége az ulszani kis- és közepes méretű autóalkatrész-gyártóknál is valószínűleg dominóhatást fog okozni. Az autógyártó szakszervezete egy közleményt adott ki, miszerint ellenzik az autógyártó azon tervét, hogy Koreán kívül építsenek elektromos járművekre specializálódott üzemet.

A csoport globális piacokon elért értékesítési eredményei figyelemre méltóak. A Hyundai Motor Group tavaly 252 719 darab elektromos járművet adott el, ezzel bekerült a világ 5 legnagyobb elektromosjármű-gyártója közé. Idén az első negyedévben a Hyundai csoport 76 801 villanyautót tudott értékesíteni, ami 73 százalékos növekedés az előző év azonos időszakában elért 44 460 darabhoz képest. Ebből Dél-Koreában 22 768 darabot adtak el, ami 155 százalékos növekedés, miközben a globális piacokon értékesített 54 033 darab 52 százalékos növekedésnek felel meg.

Az elektromos autók iránt megnövekedett érdeklődést tanúsító 14 európai országban a Hyundai Motor az idei év első negyedévében a harmadik helyen végzett az eladások tekintetében. Ez a növekedés idén várhatóan még markánsabb lesz, amikor az exkluzív elektromos járművek globális értékesítése komolyan megkezdődik. 


A Hyundai Motor és a Genesis 2030-ig összesen 18 elektromos modell bevezetését tervezi, amelyek közül az IONIQ 6 várhatóan még az idén, az IONIQ 7 pedig jövőre jelenik meg a kínálatban. A Kia összesen 13 elektromos modellt fog bevezetni ugyanebben az időszakban.

Forrás: pulsenews.co.kr, koreaherald.com,koreajoongangdaily.joins.com, koreatimes.co.kr,  thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei