A Hyundai a V2X technológia fejlesztésével bővíti energiamegoldásait

A Hyundai Motor a Vehicle-to-Everything (V2X) technológia fejlesztésével bővíti energetikai megoldásainak kínálatát, amely a megújuló energiát és az akkumulátoros elektromos járműveket tovább integrálja a társadalomba.

Az egyik ilyen technológia az Járműből a Hálózatba (Vehicle-to-Grid – V2G) nevet viseli. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a villanyautók akkumulátoraiban már tárolt energiát egy elektromos hálózathoz juttassák el. A hálózat stabilizálása mellett az elektromos járművekben tárolt energia táplálja a hálózatot azért, hogy csúcsidőszakban és vészhelyzetekben segítse az energiaigény kezelését. A Hyundai jelenleg két V2X kísérleti projektet futtat Hollandiában és Németországban, ahol a módosított IONIQ 5 modellek flottája testreszabott V2G-képes szoftverrel vannak felszerelve.

Az energiakörnyezet drasztikusan megváltozik a villanyautók hálózatba integrálása miatt. Nemcsak a villanyautók tulajdonosainak lesz lehetőségük arra, hogy aktívan hozzájáruljanak helyi hálózatuk stabilizálásához, hanem a V2G is erősen hozzájárul a stabilizált megújuló energiaellátáshoz. A hálózat közvetlenül osztja el a nap- vagy szélenergiából származó megújuló energiát a felhasználók között. A V2G alkalmazásával a megújuló energia villanyautókban tárolható és visszacsatolható a hálózatba, amikor az nem állítható elő, például csúcsidőben, éjszaka vagy amikor nincs szél. Mivel a V2G-technológiák nemcsak a villanyautó tulajdonosok, hanem az energiarendszeren osztozó teljes lakosság számára is előnyös, ez a kezdeményezés összhangban van a Hyundai „Haladás az Emberiségért” víziójával.

A V2G támogatásához a villanyautókat fel kell szerelni a megfelelő hardverrel, beleértve a kétirányú beépített töltőt, amely lehetővé teszi az energia áramlását az akkumulátorcsomagba és vissza, valamint a megfelelő szoftvert, amely szabályozza ezt a kisülést. Ez a kétirányú energiaátvitel elősegíti az aktívabb villamosenergia-fogyasztást, mivel a villanyautók a személyszállításon kívüli más célt is szolgálhatnak. Mivel az akkumulátor kapacitásának csak egy bizonyos százaléka kerül felhasználásra vezetési célokra, a fennmaradó tárolt energia visszatáplálható a hálózatba, hogy a helyi energiaelosztó szolgáltatók azt felhasználhassák.

Ahogy az országok változatosabbá teszik energiamixüket, hogy még több megújuló energiaforrást használjanak fel, a V2G technológia segít csökkenteni az éghajlatváltozás hatását. Ahelyett, hogy a tartalék erőművekre támaszkodnánk, amelyek nagyobb légszennyezést termelnek, a hálózat a nap- vagy szélenergiával előállított, villanyautók akkumulátorcsomagjaiban tárolt energiától is függhet. Az energia helyi tárolásának és megosztásának kényelmes és költséghatékony módjaként a V2G számos előnnyel jár a villanyautó-tulajdonosok, a hálózat és a környezet számára.

Ha a V2G technológia kiegyensúlyozza a hálózatot, az mindenki előnyére válik. A csúcsidőszakokban, amikor nagy mennyiségű energiát hívnak le a hálózatból, a villanyautók visszatjuttatják az energiát a helyi infrastruktúrába és segíthetik a kereslet kiegyenlítését. A tulajdonosok ezután alacsonyabb költséggel tölthetik fel autóikat csúcsidőn kívül. A jelenleg vizsgálat alatt álló üzleti modellek szerint a felhasználók villanyautóikból energiát juttathatnak a hálózatba. Mivel a hálózati szolgáltatásokat hatékonyabban használják fel, a V2G a villamosenergia-rendszerek üzemeltetése során megtakarításokat eredményez, amelyet aztán továbbadnak a felhasználónak. Ezen túlmenően az egész rendszer gazdasági előnyökhöz juthat ezekből a csökkentett energiarendszeri költségekből, mivel a V2G a tőke- és működési költségeket ellensúlyozza.

A V2G technológia bevezetése az energiarendszer dekarbonizációját is felgyorsítja. A megújuló energiaforrásokból, például nap- vagy szélenergiából előállított villamos energia elektromos járművekben tárolható. Ez összességében csökkenti az energiarendszer széndioxid-kibocsátásának mértékét, mivel csökkenti a fosszilis tüzelőanyagoktól való függőséget.

A villanyautók azonban nem csak arra jók, hogy az energiát a hálózatba juttassák; házak és épületek áramellátására is képesek. A V2X az a gyűjtőfogalom, amely a villanyautók többletértékének leírására szolgál a használaton kívüli időszakokban, beleértve a V2G-t és más használati eseteket is. Egy zárt elektromos ökoszisztémában, a hálózattól elkülönülten, a villanyautó képes egy otthont ellátni árammal, hogy ne csak a háztartás energiaszámláját, hanem a helyi hálózat iránti igényét is csökkentse. Ez a konkrét eset a Járműből Haza (V2H) néven ismert. A Járműből Épületbe (V2B) esetében a villanyautókban tárolt energia egy épület, például egy irodaház energiaellátására is felhasználható. 

A 2021-es IAA Mobility kiállításon a Hyundai bejelentette elkötelezettségét amellett, hogy 2045-ig termékeiben és globális működésében széndioxid-semlegességet érjen el. 2035-re a vállalat célja, hogy egy teljesen zéró kibocsátású járműparkkal rendelkezzen Európában. A vállalat stratégiájának egyik pillére a tisztább energetikai megoldások és technológiák, köztük a V2G fejlesztése is. Jelenleg a Hyundai két V2X kísérleti projektet folytat különböző iparág érdekelt feleivel: Hollandiában és Németországban. A kísérleti projektek két felhasználási esetet ölelnek fel: V2G és V2H.

A Hyundai V2G technológiáját a holland We Drive Solar mobilszolgáltatóval fogja alkalmazni. Ez az együttműködés lehetővé teszi, hogy Utrecht városa a világ első kétirányú városává váljon. A projekt révén a We Drive Solar először egy 25 darab IONIQ 5 modellből álló villanyautóflottát biztosít egy autómegosztási rendszerben, amely az új építésű lakások lakóit szolgálja majd ki. A projekt következő lépése a V2G technológia engedélyezése lesz. Ezt a technológiát a We Drive Solar által kifejlesztett nyilvános töltési megoldással együtt tesztelik.

A németországi V2H kísérleti projektet a CRADLE Berlin, a Hyundai Motor vállalati és nyitott innovációs üzletága hajtja végre. Az utrechti kísérleti projekthez hasonlóan ez is egy dedikált IONIQ 5 flottát foglal magában. Ezek a prototípusok ugyanazzal a kétirányú beépített töltővel vannak felszerelve, mint amit az IONIQ 5 sorozatgyártású járművekben találunk. A prototípus modellekbe azonban a V2G technológia lehetővé tétele érdekében egyedi szoftvert telepítettek. Egy zárt otthoni energiarendszeren belül tesztelik, képesek-e energiát megosztani az otthonokkal.

Az E-GMP, a Hyundai Motor Group első dedikált villanyautó platformja már rendelkezik a Járműből Töltés (V2L) technológiával, amely lehetővé teszi a kétirányú töltést. Ezt a kétirányú fedélzeti töltőt úgy tervezték, hogy a jövőben a V2L és a V2G technológiákat is támogassa. A V2L és a V2G hasonló műszaki elvekkel rendelkezik a kétirányú energiaátvitelt illetően; azonban a technológiák különböző szoftvereket használnak. 

Mivel a V2G-nek energiával kell ellátnia a hálózatot, először meg kell határozni egy kommunikációs protokollt a villanyautó és a hálózat között. A Hyundainál jelenleg folynak a V2G fejlesztési projektek és a vállalat azt tervezi, hogy a közeljövőben egy V2G technológiára képes elektromos járművet is bemutat. 

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei