A Hyundai kevesebb autóval többet keresett az első negyedévben

A Hyundai Motor ugyan kevesebb autót tudott értékesíteni az első negyedév során, ám bevétele és nettó nyeresége felülmúlta a várakozásokat, mivel a drágább autók, például a Genesis modellek és a hobbiterepjárók jól fogytak.

A koreai autógyártó bevétele 24 milliárd dollár volt a januártól márciusig tartó időszakban, ami éves szinten 10,6 százalékos növekedést jelent. Eközben nettó nyeresége 1,425 milliárd dollár lett, ami 16,8 százalékos ugrás az előző év azonos időszakához képest. Mindkét adat felülmúlja az FnGuide által összeállított piaci előrejelzéseket, amelyek 23,6 millió dolláros bevételre és 1,11 millió dolláros nettó nyereségre számítottak.

„Habár az autóipari félvezetők és egyéb alkatrészek hiánya az első negyedévben az eladások csökkenéséhez vezetett, az üzemi eredmény a javuló értékesítési helyzetnek köszönhetően nőtt, ahol a Genesis modelleket és hobbiterepjárókat a kedvező árfolyamokon felül többen választották" - áll a Hyundai Motor közleményében. „Az üzletág bizonytalansága várhatóan idén is folytatódik, mivel a chiphiány a vártnál lassabban áll helyre és más alkatrészek ellátása is akadozik a Kína egyes részein tapasztalható lezárások miatt."

Az autógyártók, köztük a Hyundai Motor üzleti környezete is lehangoló képet mutat az első negyedév során az orosz-ukrán konfliktus kitörését követően, a chipek és kulcsfontosságú alkatrészek folyamatos hiánya miatt. A Hyundai Motor 902 945 autót adott el az első negyedévben, 9,7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. Ezek közül 152 098 darabot hazai piacán értékesített, ami éves viszonyításban 18 százalékos csökkenést jelent 2021-hez képest. Külföldi értékesítési eredménye 750 847 darab volt, ami 7,8 százalékkal szintén kevesebb, mint a tavalyi első negyedévben.

„A kockázat az orosz-ukrán konfliktus miatt az első negyedévben tovább nőtt. A Hyundai Motor oroszországi eladásai 25 százalékkal csökkentek az első negyedév során." – mondta Gang-hyun Seo, a Hyundai Motor pénzügyi igazgatója. Az oroszországi autóeladások a Hyundai Motor globális értékesítésének körülbelül 5 százalékát teszik ki. A csoport egy szentpétervári gyárat is működtet, amelynek éves gyártási kapacitása 230 ezer darab.  

A szentpétervári gyár március óta áll, mivel a konfliktus miatt az alkatrészek utánpótlási lánca megszakadt. A koreai autógyártó közölte, hogy kidolgozott egy készenléti tervet azért, hogy rugalmasan reagálhasson a változó oroszországi körülményekre. A korábban Oroszországba exportált alkatrészeket átirányítják a Hyundai Motor többi gyárába – közölte az autógyártó. Orosz vállalata jövedelmezőségének védelme érdekében a Hyundai Motor bejelentette, hogy csökkenti gyára működési költségeit, valamint csökkenti az ösztönzőket és a marketingköltségeket.

Az elhúzódó kockázatok ellenére azonban a Hyundai Motor az év folyamán komoly autókeresletre számít, mivel a tavalyi kereslet a kínálati zavarok miatt továbbra is megoldatlan. „Márciusban mintegy 520 ezer autó várt arra, hogy átadják az ügyfeleknek, ami 29 százalékkal több, mint az előző évben" – mondta Za-yong Koo, a Hyundai Motor alelnöke.

Az autógyártó közölte, hogy 2022-re továbbra is fenntartja éves bevételének 13-14 százalékos növelését célzó, ez év elején bejelentett célját. Azt is közölte, hogy az idei évre 5,5-6,5 százalékos üzemi eredményt kíván elérni.

Forrás: koreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei