Győzelemmel és bukással indult a Hyundai Túraautó-világkupa szezonja

Az elmúlt hétvégén a franciaországi Pauban elindult a FIA Túraautó-Világkupa és az ETCR elektromos túraautó-sorozata is, ahol a Hyundai pilótái a győzelmek ünneplése mellett bukásokkal is szembe kellett nézniük.

A BRC Hyundai N Squadra Corse pilótája, Mikel Azcona megszerezte a csapat első győzelmét a Circuit de Pau-Ville 2. futamában. Az első körben történt incidenst követően a biztonsági autó kivezénylése után átvette a futam vezetését. Az újraindítás után a spanyol pilóta végig megtartotta előnyét a mezőny előtt és Elantra N TCR versenyautójával elsőként lépte át a célvonalat. 

„Csodálatos dolog megnyerni egy versenyt Pauban, ez az első alkalom, hogy itt vagyok és szerintem ez a pálya fantasztikus” – mondta. „Remekül éreztem az autót az egész 2. futam során és el tudtam húzódni a mögöttem lévő mezőnytől. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy kezdtük az évet.”

Csapattársa, Michelisz Norbert a szombati kvalifikáción megszerezte a pole pozíciót a fordított rajtrácsos futamra. Erősen rajtolt a fordított rajtrács első helyéről, ezt követően azonban egy ütközés idő előtt véget vetett versenyének. A magyar az első kanyarhoz közeledve igyekezett védeni pozícióját, de az erős érintkezés sajnos visszavonulásra kényszerítette. 

„Vegyes érzéseim vannak ezzel a hétvégével kapcsolatban: örülök a csapatnak és Mikel győzelmének, de sajnos a 2. futamban hibáztam, ami sok pontba került” – mondta Norbi. „Jó alapunk van a következő versenyhez. Tanulnom kell az elkövetett hibákból, én pedig várom a következő versenyeket."

Mindkét pilóta egyenletes teljesítményt nyújtott az 1. futamban, ami azt jelentette, hogy ellenálltak a hátulról érkező nyomásnak és megtartották pozíciójukat. A rajtrács nyolcadik helyéről indulva Azcona szoros csatában volt az egész verseny során, de nem sok esélye volt az előzésre a szűk körpályán. Hatodik helyével és győzelmével kombinálva immár a harmadik helyen áll a pilóták ranglistáján. Norbi, aki a tizedik helyről indult, ki tudta használni az előtte boxba hívott autókat és előrébb lépett a sorrendben, így a kilencedik helyen végzett. Egy nehéz hétvége után az összetett 15. helyén áll, míg a BRC Hyundai N Squadra Corse a második helyen áll a csapatok rangsorában.

A Hyundai Motorsport a tavalihoz hasonlóan idén is elindult a 2022-es FIA ETCR – Elektromos Túraautó-Világkupán, amelynek első fordulójában elégedettek lehettek a Veloster N ETCR tempójával és fejlődésével. A Circuit de Pau-Ville verseny jól kezdődött, Jean-Karl Vernay megszerezte a pole pozíciót a Pool gyors kvalifikációjában, míg Mikel Azcona második helyével emelkedett ki a Pool szuperdöntőjében.

Azcona eseménydúsan kezdte negyeddöntőjét, mivel autója bal hátsó részének érintkezése defektet okozott. A spanyol Hyundai pilóta azonban visszatérhetett a boxba egy új gumiért és másodikként fejezte be a versenyt. Az utolsó fordulóban, a szuperdöntőben harmadikként állt fel a rajtrácsra, ahol a Power Up segítségével (150 kW-os teljesítmény) meg tudta előzni az előtte haladó autót és a második helyre jött fel. „A szuperdöntő volt a hétvége legjobb versenye” – mondta Azcona. „Az autó fantasztikus volt. Sok órát fektettünk ebbe a hétvégébe; kemény munka volt, de a végén erőfeszítéseink eredményei is megmutatkoztak.”

Csapattársa, Kevin Ceccon a kvalifikációban a sárga zászlók miatt volt kénytelen kompromisszumot kötni. Már csak egy köre volt, hogy megszerezze helyét a negyeddöntőben, ám mégis csak az ötödik helyet tudta megszerezni. A szuperdöntőt a rajtrács utolsó sorából kezdte. Innentől rövid időre megküzdött a második helyért, de végül meg kellett elégednie a negyedik hellyel. „A hatodik helyről megarajtoltam a szuperdöntőben – megpróbáltam kifelé menni, mivel nem volt vesztenivalóm és megszereztem néhány pozíciót” – magyarázta Ceccon. „A tempó megvolt és ez a hétvége zárásaként nagyszerű volt.”

Jean-Karl Vernay a kvalifikációban elért lenyűgöző körével megszerezte a pole pozíciót a negyeddöntőjében. Sajnos kizárták a versenyből, miután Veloster N ETCR beállítási hibája miatt többleterőt kapott. Annak ellenére, hogy nehéz volt előzni a körpályán, Vernay a szuperdöntő harmadik körében az ötödik helyről a harmadik helyre tudott előrelépni. Miután minden erejét elhasználta, a záró szakaszban már nem tudott védekezni és negyedikként lépte át a célvonalat. 

„Nehéz volt ez a szezonkezdet számunkra” – ismerte el Vernay. „A kvalifikáció volt a legjobb edzés számomra. Bár tíz év telt el azóta, hogy utoljára versenyeztem ezen a pályán, beletelt egy kis időbe, hogy az autóval együtt magabiztossá váljak, és minden összeállt a második próbálkozásomra.”

Michelisz Norbert küldetése annyi volt, hogy minden futamot sikerüljön befejezni. A kvalifikációban elért ötödik és a negyeddöntő második helye után az elődöntőben megszerezte első ETCR-győzelmét is. A Szuperdöntőt a negyedik helyen kellett volna rajtolnia, azonban az autója e-Kittjével kapcsolatos probléma megakadályozta, hogy a rajtrácshoz állhasson, így a boxutcából kellett elindulnia. Mivel nem tudott felzárkózni, végül ötödikként lépte át a célvonalat. 

„Az volt a célom, hogy minden futamot befejezzek, hogy növeljem az önbizalmamat, így egészen a szuperdöntőig nagyon elégedett voltam a ritmussal” – mondta Norbi. „Összességében elégedett vagyok a Hyundai Veloster N ETCR-rel szerzett pontjainkkal és a tempómmal, különösen a hétvége második felében, így jó alapokra építkezhetünk ebben a szezonban.”


Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei