A Hyundai és a Rimac szakítani készül – vagy mégsem?

Bizonyos források szerint miután a Rimac horvát autógyártó manufaktúra elmélyítette és szorosabbra fűzte kapcsolatát a Porschével, a Hyundai arra készül, horvát partnerével nem folytatja a megkezdett projektjeit.  

Bennfentes források azt állítják, a Hyundai csoport befejezi minden olyan közös projektjét, amely jelenleg a horvát Rimac csoporttal függőben van, miután a horvát autógyártó elmélyítette a Porschével szembeni kötődését. A Hyundai és a Kia testvérmárkája 2019-ben közösen 80 millió euróval fektetett be az elektromos startupba, így 13,8 százalékos részesedést szerzett. A Hyundai ezt követően két projektet jelentett be: egy elektromos sportautót, amely a Hyundai N nagyteljesítményű almárka égisze alatt készül és egy sportos üzemanyagcellás modellt. 

Egy forrás szerint a Hyundai és a Rimac kapcsolata azért romolhatott meg, mert a horvát cég szorosabbra fűzte a Porschéval szembeni kapcsolatát. Amikor a Porsche 2018-ban beszállt a Rimacba, 10 százalékos részesedésével a legnagyobb befektetőnek számított. Egy évvel később a már a Hyundai Motor Group lett a legnagyobb részvényes, tavaly viszont a Porsche 10 százalékról 24 százalékra növelte részesedését a Rimacban, ezzel egy időben a vállalat 55-45 arányú vegyesvállalatot is alapított a német sportautógyártóval azért, hogy átvegye a Volkswagen-csoport Bugatti szupersportautó-márkáját.


Egy további forrás szerint a Hyundai állítólag házon belül tervezi befejezni a Rimaccal együttműködésben megkezdett elektromos sportautó-projektet, amely várhatóan 2023 elején fog bemutatkozni. A források szerint a Hyundai Vision FK tavaly bemutatott koncepciója alapján fejleszteni tervezett közös üzemanyagcellás projekt nem folytatódik. „Két magas szintű aktív projektünk van folyamatban a Hyundai-jal, egy befejezett és több jövőbeli projektünk is megvitatás alatt áll" – írta a Rimac szóvivője e-mailben. A cég nem közölte, hogy az elkészült projekt az elektromos sportautó volt-e.

A Rimacnál nem hiszik, hogy a Porsche a horvát vállalatban megnövekedett befolyása bármilyen törést okozott volna a Hyundai-nál. „A Hyundai az elmúlt 12 hónapban támogatta a vállalat átalakulását, beleértve a Rimac Technology kiválását és az új Bugatti Rimac vállalat égisze alatt a Bugattival egyesülést " – mondta a szóvivő.

Mate Rimac vállalkozó és alapító vezetése alatt a Rimac az elektromos autók teljesítménykomponenseinek szállítójaként pozicionálta magát, többek között a Pininfarina Battista szupersportautó hajtásláncának beszállítójaként. A Rimac saját elektromos szuperautót is gyárt, a legújabb a Nevera, amely a tervek szerint idén érkezik meg a vásárlókhoz. A Nevera gyártását 150 darabra korlátozták.

Mate Rimac tavaly azt mondta, megérti, hogy cége növekedése árthat a részvényesekkel fenntartott kapcsolatoknak. „A tét egyre nagyobb" – mondta a Bloombergnek. „De én nem vagyok olyan, aki biztosra megy. Soha. Szóval, ha lesz némi súrlódás a részvényeseinkkel és a tapasztaltabb emberekkel, akik belépnek a cégbe, akkor úgy lesz."

A Hyundai Motor közleményében tagadja a Rimac-cal való viszályt és szakításról szóló pletykákat is. A Hyundai Motor egyik illetékese elmondta: „Nem igaz az állítás, miszerint a Hyundai Motor Group szakítani kíván a Rimac vállalattal." Hozzátették, nem tervezik a részvények eladását vagy befektetések visszavonását. A Rimac kutatói a Hyundai Motor Group Namyang fejlesztőközpontjában folytatják a kapcsolódó együttműködéseket, így például az FK projektet is.

Forrás: autonews.com, motorgraph.com


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei